Permalänk
Medlem

agp frequenzy

mitt problem är att jag vill låsa mina pci och agp portar. men jag hittar inte var man gör detta, har letat efter agp frequenzy men det finns inte i min bios. jag har ett epox 8kra2+ moderkort KT600. kan det heta något annat?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V PRO GEN3 | Intel Core i7 2600K @ 4,4GHz | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LP 8GB CL9 1600Mhz | Asus GeForce GTX 970 4GB DCII Strix | Corsair AX750 750W Gold | Intel SSD 120GB 510 Series | Samsung EVO 850 256GB | Samsung SpinPoint F3 1TB | Fractal Design Define XL |

Permalänk
Medlem

Har ditt moderkort den funktionen?

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

tror det, hittade det här när jag googlade lite:

The two yellow jumpers at the top of the AGP slot are JCK1 and JCK2, which allow the setting of FSB speeds. Available settings are By BIOS (default), 133MHz, 166MHz, and 200MHz. These are always welcomed (as long as there is a default setting that will allow full BIOS control) in case there are stability or compatibility issues. As a note, if these are set to anything other than default and later changed back to default, the 8KRA2+ will require a Clear CMOS procedure.

har detta något med saken att göra?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V PRO GEN3 | Intel Core i7 2600K @ 4,4GHz | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LP 8GB CL9 1600Mhz | Asus GeForce GTX 970 4GB DCII Strix | Corsair AX750 750W Gold | Intel SSD 120GB 510 Series | Samsung EVO 850 256GB | Samsung SpinPoint F3 1TB | Fractal Design Define XL |

Permalänk
Medlem

nej, det dära är fsb.
Tror inte ditt moderkort har den funktionen.
Är väll ändå bara nforce2 som har det?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Varför vill man låsa sina AGP & PCI portar? *Nybörjare*

Visa signatur

updating...

Permalänk
Medlem

För att de inte ska följa med FSB:n upp i hastighet och grilla korten i PCI/AGP-platserna.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

KT-600 har inte den funktionen. Har själv ett A7V600 och tänker inte överstiga 200Mhz särskilt mycket! Men sandra visar att agp:n/pci:n går i 80/40Mhz nu när jag kör i 200Mhz fsb och då tycker man ju att vilken port som helst skulle vara grillad (j*vla sandra blandar även ihop mb-temp med cpu-temp grr).