Windows XP+nätverkskortet hoppar igång sent!

Permalänk
Medlem

Windows XP+nätverkskortet hoppar igång sent!

Tjena!

Jag har några nätverkskort i min dator. Och varje gång jag startar datorn och kommer in i windows så tar det alltid en stund innan nätverkskorten hoppar igång. Innan dom hoppar igång kan man knappt göra något med datorn. Det brukar funka efter att man har formaterat men det kommer alltid tillbaka efter några dagar. Detta är väldigt frustererande. Detta har även inträffat på andra datorer har jag märkt. Det är ingen som vet ifall det råkar finns någon sorts patch eller något?

Mvh Calle

Permalänk
Hedersmedlem

Har du du professional edition?
Testa att ställa in den här inställningen till enabled:
öppna gpedit.msc i kör,
leta dig ner till computer configuration/administrative templates/system/logon

"Always wait for the network at computer startup and logon".
Det borde då ta längre tid innan du är inloggad om det är nätverkskortens "startningstid" som är problemet, men du ska du ha färdiga nätanslutningar när du loggar in.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Har samma problem... väldigt jobbigt. Du kan väll säga till om det där som står där uppe fungerar...(lat)

Permalänk

har samma problem jag också... har testat och aktivera det som Aqualize skrev, får se om det blir bättre med det!

Permalänk

nå? blev det bättre?

Permalänk
Medlem

Den blev inte bättre...

Permalänk
Medlem

OKay! Det verkar inte hjälpa :/ Jaja, jagvet inte vad det kan vara. Damn!

Permalänk

testade o starta om nu jag också, men de verkar inte hjälpa! Tidigare när jag körde win ME så hade jag också problemet fast då så tappade jag kontakten i explorer typ 10sekunder var femte minut, men nerladdningarna fortsatte...

Ni som har problemet vad kör ni för intenet anslutningar? När jag hade Telia ADSL så hade jag inga sådana problem alls!

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att vi som har problem att vi har något speciellt protocoll installerat ? T.ex. Q & S eller var det nu heter. Det som sög bandbred eller vad det nu var. ?

Mvh Calle