Permalänk
Medlem

Memtest

Tja! Ja laddade precis ner memtest från filarkivet... och det är ju en iso fil... o så står d att d ska bootas?? ska ja bränna d på en skiva för att köra memtest?!

Välldigt tackasm ifall nån hjälper mig

Permalänk

Re: Memtest

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Tja! Ja laddade precis ner memtest från filarkivet... och det är ju en iso fil... o så står d att d ska bootas?? ska ja bränna d på en skiva för att köra memtest?!

Välldigt tackasm ifall nån hjälper mig

Japp ISO är en image av en skiva

Du använder dig av ett brännprogram.

Sen ska du boota med den skivan i cdspelaren förutsatt att CD spelaren är först i boot ordningen omk inte då får du gå in i BIOS & leta upp nåt i stil BOOT, Boot Seq, boot order nåt i den stilen & sätta cd spelaren först.

Permalänk
Medlem

haha!! ja vet va d e o hur man gör boot skiva... men ska man verkligen bränna en 2 mb fil lr va d e på en skiva som har 700 för o bara köra memtest! d e faktiskt liite skojjigt!

Permalänk
Medlem

lägg det på en diskett.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
lägg det på en diskett.

2mbit på diskett ? vad har du för super disketter

Bränn på en RW skiva...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

tror itne d går... får inte plats

Permalänk
Medlem

amen om man inte har cd rw skiva då

Permalänk
Hedersmedlem

Vad sägs om att gå till http://www.memtest86.com och tanka ner programmet som gör en bootbar diskett istället?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

tack donan! men vart hittar du diskett versionen???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Vad sägs om att gå till http://www.memtest86.com och tanka ner programmet som gör en bootbar diskett istället?

det jag mena. du måste tankat nåt annat crap om den inte får plats på en diskett.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Kör http://www.hcidesign.com/memtest/ istället så slipper du boota på diskett osv.
Körs direkt i windows och du kan använda datorn till annat samtidigt.

Kanske inte hittar ALLA fel direkt, men eftersom det går att jobba med datorn samtidigt kan man köra det flera dygn i sträck vilket är betydligt längre än vad jag orkar köra memtest86.

Kör det samtidigt som cpu stability test så stressar du cpu, L2 cache och minnet till max. Brukar klaga omedelbums om något är fel eller om du klockat för högt.

/ucamper

Visa signatur

Barton@2100MHz, GF4@320/735, 1024MB, Asus A7N8X, WD120GB, SB Live

Permalänk
Medlem

hmmm... mit memtest fick iaf plats på en 1,44 mb disk.

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
tack donan! men vart hittar du diskett versionen???

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

asså nån som vet va ja ska skriva i dos?? ja läst readme filen men fattar inget! nån som kan säga kommandot för att starta d "normala" testet??? om d nu finns nåt.

Tacksam ifall nån kunde hjälpa mig

Permalänk
Hedersmedlem

Antigen är du extremt dålig på engelska eller så kan du inte läsa...

Citat:

To install Memtest86:
- Extract the files from the zip archive
- Open the directory where the files were extracted and click on "install.bat".
- The install program will prompt you for the floppy drive and also prompt you to
insert a blank floppy.
- To run Memtest86 leave the floppy in the drive and reboot.

Jag översätter:
- Packa upp filerna från zip-arkivet.
- Öppna mappen som du packade upp filerna till och kör "install.bat".
- Programmet kommer att fråga dig vilken diskettstation du ska använda och att du ska stoppa en tom diskett i den.
- För att köra Memtest86 låt disketten sitta kvar och starta om datorn.

Diskettstationen heter oftast A: och man kan behöva ändra i BIOS för att den ska starta från diskett.
Vad är det som du inte förstår?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

ahaa... ne jag trode man skulle skriva nåt start komamndo för o starta programmet.... alltså ett kommando i dos... men d va inget!

Tack!