Permalänk

är hans mobot död?

En polare frågade mig om jag kunde fixa det sista på hans nya burk som en annan polare hade byggt till honom. Det som skulle göras var lite bios inställningar och koppla in lite strömkablar.
Allt funkade bra. Men när jag skulle installera winxp fick ja bluescreen efter ett tag. Jag trodde det var skivan det var fel på.
Men det var det inte. Klockan var då väldigt mycket o jag hade skola nästa dag, så jag stängde av o gick till sängs.
Nästa dag när jag skulle starta datorn gick allt igång bara det att det började pipa direkt. Det är samma pip som när man inte har satt in ramminnet, eller om man klockar dom för hårt. Ganska långa pip med ett ganska stort mellanrum mellan dom.
Jag har fel sökt. Har provat alla komponter förutom mobot, i en fungerande dator. Har oxå gjort tvärtom.
Han har dessa grejer:xp2500,abit nf7-s rev2, 256x2 pc3200 Twinmos Winbond, radeon 9200, antec true power 380w,ibm 120gb och en wd 80gb hdd. säg inte att wd funkar med mobot. har provat o köra med ibmen, samma visa då.
Det verkar som minnes portarna har gått sönder eller nått.
Jag körde alla inställningar orginal, när ja installerade windows.

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk

Jag har precis fått samma fel efter att ha monterat en arctic cooler copper TC 2. Mitt moderkort är ett Asus A7S333. Det enda jag gjort är att plocka ur moderkortet, ta bort alla grejjer kopplade till moderkortet (inkl. minnen).
Jag fick också det långa beepet med korta pauser mellan. I min manual till maderkortet stod det att "long beeps in an endless loop" alltså långa pip i en oändlig loop betydde att moderkortet inte hittade DRAM. Så jag bara tog ur mina DRAM och satte i dem igen och nu funkar det!

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.