Permalänk
Medlem

scream

ok nu har jag snackat med bostream och med min granne och dom säger olika men min granne menar att han även fasst vi bor 2700 m från telestationen skall kunna få 15mbit även fasst dom vid längder över 300 skickar adsl paketet istället för vdsl paketet och man därför inte kan få mer än 8/1 i hastighet. men nu säger han att han har snackat med deras service och dom har sagt att dom ska skicka vdsl modemet iallafall och att han kommer hammna på minst 15mbit i ner lina och om det inte skulle gå så så skulle dom komma och byta alla linor i huset tiull nya koppar trådar,,,
kan detta stämma för bostream säger nej men han säger ja och kan det funka i huvud taget..
mvh tobbe

Permalänk
Medlem

VDSL funkar inte över 1500 meter.
Bostream tror jag har satt sin gräns till 1000 meter, dom vill väl vara på den säkra sidan.
Så antingen bor ni närmare än du tror, eller så är din granne full av skit

Visa signatur

Allting har en ände, fibern den har två
Layer 2 loopen har ingen, men den får va med ändå

Permalänk
Medlem

att de skulle komma å byta alla kopparledningar i huset för att ni skulle få vdsl?
KNAPPAST det skulle kosta dem mer än vad ni som kund inbringar + att de säkerligen inte får för skanova

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Din granne är en mytoman!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

haha skön historia...