Anmäl dig till Roborock Challenge!

Hitta rätt modul, NIC till slackware 9

Permalänk
Medlem

Hitta rätt modul, NIC till slackware 9

Söker som sagt efter rätt modul till ett nätverkskort då jag måsta byta ut det som sitter i en av mina servrar (skapar collision osv osv).

Kortet är ett:
3COM Etherlink III PCI, 3C905, REV-B

Operativsystemet är som sagt Slackare, 9.0

Har försökt söka men hittar ingenting som verkar rätt, google har svikit mig så jag vänder mig till forumet istället

Hmm sidkommentar:
Måste jag på något sätt av-aktivera de gamla modulerna för mitt realtek-kort som sitter i just nu? Så att det inte blir någon konflikt av någon sort.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

I kernelkonfigurationen, tryck på "Help" bredvid den olika alternativen för 3Com-korten, tills du hittar den som ditt kort finns med på, och så står det längst ner vad modulen kommer att kallas.

Permalänk
Medlem

Ok, har inte arbetat något med kernels/kernelconfig, hade mest tänkt ladda modulen fristående, men jag får titta på det så jag hittar rätt modul då

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

3Com Etherlink III är väl ändå 3c509?
3c905 har jag bestämt för mig att det är Etherlink XL
modulen heter 3c509 också

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
3Com Etherlink III är väl ändå 3c509?
3c905 har jag bestämt för mig att det är Etherlink XL
modulen heter 3c509 också

Jo det stämmer, Etherlink III är 3c509.

Visa signatur

Asus P5VD2-VM - Intel Core 2 Duo 1.86GHz 1066MHz FSB, 4MB Cache - 1xCorsair 1024MB PC5300 - Albatron GeForce 8600GT 256MB PCIex 16x - Samsung Spinpoint 80GB ATA/133 -
Samsung 16x DVDRW