Permalänk
Medlem

spel = strömavbrott

Vet att där e många sånna trådar men ska skriva jävligt detaljerat vad jag gjort.. vill ha detta löst!

Köpte ny dator
P4 3.0Ghz
MSi 865PE NEO 2
512Mb Twinmos Twister
Club3D radeon 9800PRO

fick köpa ny nätdel direkt efter som den gammla inte hade p4 kontakt: Q-tec GOLD 400W blev det!

Värsta problemet är när jag startar ett spel så stängs ALLT av efter typ 2-3sekunder!! maxpayne2 var det.. om jag hade alla detaljer m.m på lägsta kunde jag spela typ 30sekunder!?!? samma med mindre krävande spel....

Andra prob är att jag bara kan få 60Hz på skärmen! sen är lite småbuggar alá gammla compaq med ati grafikkort i! i windows då!
kör iofs Win98SE. men ska väl inte stänga av hela datorn för det??

har provat höja strömmen separat till cpu/minnen/grafik hjälpte INTE!

Börja misstänka nätdelen, men fan 400W borde ju räcka!

NÅN som vet?????
suttit 2 nätter nu! inte gillat ATi innan... inte bättre nu kan man ju säga

Permalänk
Inaktiv

tyvärr är ju Q-Tec inte bra alls

Permalänk
Medlem

Undvik Q-tek. Dom anger effekten på ett sätt som förvillar.

Strömstyrkan som anges på de olika spänningarna på nätdelen är lyckotal och kan inte ges kontinuerligt under längre tid. T.o.m deras 550w:are är ibland inte tillräcklig.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem

Att bara få 60 Hz på skärmen är väl ett ati-problem som det finns nån fix att ladda hem.
Annars är det lite svårt att veta vad som är fel, har du kollat så att kylningen är okej?

Permalänk
Medlem

Det stängs nog inte av, du får nog en bluescreen och windows bootar om sig på en gång...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok så ni tror det är nätdelen.. jävla kjell&company mög då alltså!

ska prova byta men antagligen så får jag väl inte pengar tillbaka.. då får jag ta 550W istället.
hoppas den räcker, om jag nu får byta tillbaxs överhuvudtaget??

nej datorn stängs av helt! bootar inte om blir avstängd, sen kan man inte starta den igen!
måste dra ut strömsladden och sen startar den...

återkommer när jag byt nätdel

Permalänk
Medlem

Kolla så att det inte är CPU fläkten som inte fungerar/sitter som den ska.
Mycket grafik = varmt = omstart om inte fläkten funkar.

Permalänk
Medlem

japp trodde osså från början att det var cpun eftersom moderkortet har sån avstängningsfunktion.. men jag bytte kylpasta och satte dit flänsen igen! ingen skillnad!

den ligger på 40-45grader enligt bios..

är det normal för 3Ghz???

Permalänk
Medlem

öhh.. Ja.

Dom brukar väl inte stänga av sig själva förrns vid 70- 80..?

Permalänk
Medlem

OK det är löst!!!!
det var nätdelen! bytte till samma mögmärke men 550W

funkar bra nu...

förrutom det där med bara 60Hz
nån som vet var man hittar det "fixet" ??

Permalänk
Medlem

Taskig nätdel, kör 3,1 ghz på 300 watt fungerar hur bra som hellst. Det är en Zalman så den kan jag verkligen rekommendera, är ganska tyst också.
Angående 60hz brukar det gå att lösa jag körde något som hette Refresh lock fast det kanske bara fungerar på Nvidia?

Permalänk
Medlem

Ah då vet jag vad mitt problem beror på!
Har en Q-Tec låda på 350W och en XP2500+ när jag gör ngt "krävande" såsom att försöka lira ett spel så avger den varnings ton efter ett tag och stänger av sig själv!

Edit: det här tänker jag höra med komplett om.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-Man
Ah då vet jag vad mitt problem beror på!
Har en Q-Tec låda på 350W och en XP2500+ när jag gör ngt "krävande" såsom att försöka lira ett spel så avger den varnings ton efter ett tag och stänger av sig själv!

Edit: det här tänker jag höra med komplett om.......

Är det nog! du får gärna skriva här vad de sa om det!

Permalänk

Varför köpte inte pajken ett antec trupower 360watt?

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A