Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Jaja, ni icke-standardiserade människor kan ju börja mäta i miles, väga i skålpund och använda mph som hastighetsenhet.

Skulle inte dessa standarder räcka till och man skulle behöva gå utanför standarden för att göra något så skulle jag kunna göra det. Men nu fungerar metersystemet så bra så jag finner ingen anledningen till att gå utanför standarden.
Men i fallet kring IE:s egna standard för ex scrollbars så tycker jag det är ok att använda sig av dessa då det inte "går" att åstadkomma samma effekt om man håller sig till w3-standard samt att i detta fall så påverkar ju inte IE:s CSS att sidan ser anorlunda ut i andra webbläsare än om koden inte var med.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Nej, just det attributet är ingen större fara, det kan jag hålla med om.
Kan webbläsaren visa färgade rullningslister så gör den det, annars inte. Dock så kan vi se på andra delar av en hemsida och se många hemsidor som är skrivna endast för Internet Explorer just för att Internet Explorer tillåter felaktig och icke-standardiserad kod. Det gör att alternativa webbläsare får ett helvete att rendera dessa sidor, och i flera fall så kan Mozilla (bland annat) inte visa sidan alls.

Hade Internet Exporer följt W3-standarden (och alla andra webbläsare då förstås) så hade det varit enkelt att skriva hemsidor som fungerade i alla webbläsare.

Permalänk
Medlem

Där håller jag fullt med... oftast försöker jag hålla mig till standarden så gott det går men kring scrollbars så accepterar jag IE:s egna standard då kan bli lite snyggare med det ibland.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Jaja, ni icke-standardiserade människor kan ju börja mäta i miles, väga i skålpund och använda mph som hastighetsenhet.

Jag gör det, betyder det att jag är icke-standard????
Det är standard i USA så du får säga icke-standardiserade människor i alla länder förutom USA.

Permalänk
Medlem

Nice! För att vara gjort i WYSIWYG :roll:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
okej da... men de spelar inte nån roll om man har "CSS" på sidan da, de buggar inte i opera lr likn. va?

Nej det blir ingen bugg, det blir bara en helt vanlig scrollbar.:(

Visa signatur

[size="1"]Windows mest använda kommando: Ctrl-Alt-De1337[/size]

Besök gärna #lekstuga på Quakenet. En bra kanal helt enkelt.