quickdc +Qt +slackware 9.1, Faild on qt-libs?

Permalänk
Medlem

quickdc +Qt +slackware 9.1, Faild on qt-libs?

Citat:

checking "for Qt moc"... "found in /usr/local/qt/bin"
checking "for Qt uic"... "found in /usr/local/qt/bin"
checking "for Qt libraries"...
Qt libs not found! If you have installed Qt in an
unusual place, please use the "--with-qt-libs=" option

hmm, fick moc att fungera till slut, men nu fick jag problemmed Qt-libs ist. Det borde vara nått fel med min lib-länkning, men jag vetefan vad, har rotat runt som fan, lagt till qt-lib-pathen i ld.so.conf å ldconfig'at, men likväl vägrar den hitta, någon som har förslag på hur det ska lösas?

MVH//Ilon

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk

kolla vart qheader.h ligger t ex, släng sen med den katalog på slutet, typ

./configure --with-qt-includes=/usr/include/qt3

Permalänk
Medlem

nope, vill ändå inte :S

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem

kika om du har en config.cache fil (brukar skapas när man kör ./configure) och ta bort den isf. Händer ibland (sällsynt dock) att den går på cache filen ist för kollar upp allt ordentligt..

Permalänk
Medlem

ooopppsss

skrev lite svammel forst men nu kommer det lite anvendbar info:

apt-get install libqt3-mt-dev

sa ska det kanske losa sig for dig....mitt libqt3-mt-dev hamnar tyverr ibland "broken packages" sa mig hjelper det inte mycket men jag lyckades atminstane ./configure utan att fel uppstod...vid make dabbade det sig...

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquido
ooopppsss

skrev lite svammel forst men nu kommer det lite anvendbar info:

apt-get install libqt3-mt-dev

sa ska det kanske losa sig for dig....mitt libqt3-mt-dev hamnar tyverr ibland "broken packages" sa mig hjelper det inte mycket men jag lyckades atminstane ./configure utan att fel uppstod...vid make dabbade det sig...

Du fortsätter tom att svammla, läs rubriken nästan gång "quickdc +Qt +slackware 9.1, Faild on qt-libs?"

Tillbaka till att hjälpa killen. ilon; vad sa compilern när du angav var du hade qt3 libbarna?
"nope det funkade inte" räcker inte för att vi ska kunna hjälpa dig, det kan vara annat som spelar in.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jaha...jag svamlar...kanske det...

faktum er iallfall att det er libqt3-mt-dev (multi-threaded) som krevs till quickdc.

ber om ursekt for apt-get install...uppfattade inte att det var slackv*a*r det handlade om

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Du fortsätter tom att svammla, läs rubriken nästan gång "quickdc +Qt +slackware 9.1, Faild on qt-libs?"

Tillbaka till att hjälpa killen. ilon; vad sa compilern när du angav var du hade qt3 libbarna?
"nope det funkade inte" räcker inte för att vi ska kunna hjälpa dig, det kan vara annat som spelar in.

sorry, får exakt samma felmeddelande som tidigare jag skall dock testa att ta bort cach-filen *orka stava, inte sovit inatt*

tack för all hjälp, om det skiter sig får jag väll installera windows95 på samtliga datorer i min lgh å ta mitt straff

Visa signatur