Permalänk
Medlem

Antec SLK3700BQE

Antec SLK3700BQE, tycker jag verkar vara en rätt okej låda, men var kan man köpa den? SLK3700AMB som inte är svart utan grå finns ju också(tex datotbutiken) , men jag skulle helst vilja ha en svart låda. Något föslag?

Permalänk
Medlem

AMB = Antec Metallic Bronze, mer brunt än grått.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
Antec SLK3700BQE, tycker jag verkar vara en rätt okej låda, men var kan man köpa den? SLK3700AMB som inte är svart utan grå finns ju också(tex datotbutiken) , men jag skulle helst vilja ha en svart låda. Något föslag?

Snygg som 17

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1173&session=bc933f...

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk

BQE = black quet edition
http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sec...

hmm var kan man köpa den.. ja... vet inte - har inte lagt märke till den

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
Antec SLK3700BQE, tycker jag verkar vara en rätt okej låda, men var kan man köpa den?

Jag köpte min BQE på Dustin.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tangled
Jag köpte min BQE på Dustin.

tycker du att lådan funkar bra?? funderar på att köpa en:p , som jag tycker så ser det ut som att hårddiskhålarna täcker den främre fläkten.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankan_87
tycker du att lådan funkar bra?? funderar på att köpa en:p , som jag tycker så ser det ut som att hårddiskhålarna täcker den främre fläkten.

Jag gillar den. Den är snygg (jag klarar mig utan fönster sånt) och luftgenomströmningen är klart godkänd. Jag kör utan fläkt fram så jag kan inte säga om det funkar bra eller inte med en fläkt fram, men det är helt klart att hårddiskracket inte är så öppen för luftflöde som det hade varit om det inte var vänt 90 grader.. Hårddisken blir aldrig mer än ljummen så jag är nöjd.

Jag är mest lite besviken på nätagget som inte är så tyst som jag hade hoppats, kanske blir att byta ut det.. eller byta fläkt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tangled
Jag gillar den. Den är snygg (jag klarar mig utan fönster sånt) och luftgenomströmningen är klart godkänd. Jag kör utan fläkt fram så jag kan inte säga om det funkar bra eller inte med en fläkt fram, men det är helt klart att hårddiskracket inte är så öppen för luftflöde som det hade varit om det inte var vänt 90 grader.. Hårddisken blir aldrig mer än ljummen så jag är nöjd.

Jag är mest lite besviken på nätagget som inte är så tyst som jag hade hoppats, kanske blir att byta ut det.. eller byta fläkt.

okej, jobbigt det där med nätagget då..... låter den mycket eller?, ett nätagg är ju halva priset när man köper en låda..

Permalänk
Medlem

Nja, inte olidligt mycket. Men det låter lite mer än nätagget i en polares Sonata (True Power 380), särskilt om man kör processorn 100% (folding@home), då varvar fläkten upp till 2000rpm. Man kanske skulle se om en fläkt fram gör någon skillnad.. om lådan blir kallare kanske nätaggsfläkten inte behöver jobba så mycket.

Ändrat: kan inte stava.:rolleyes:

Permalänk
Avstängd

nätaggsfläkten gör ju inte så mycket som man tror, håller med tangled.. man kan lika gärna kyla hela lådan så sprids kylan till nätagget också.. eller wasserchooling som jag *lunarskryt* / men lådan var ju snygg iaf

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

Re: Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
Snygg som 17

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1173&session=bc933f...

Jösses.
Skulle hellre ha min dator i skokarton än den där...

Sonatan är trevlig, kan rekommendera CoolerMaster-chassina också, de är ganska så ovanliga. Så spana in dem också.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Antec SLK3700BQE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Jösses.
Skulle hellre ha min dator i skokarton än den där...

Sonatan är trevlig, kan rekommendera CoolerMaster-chassina också, de är ganska så ovanliga. Så spana in dem också.

WORD! (igen)

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Butik -------------Produkt ::: Pris___Beskivning

1 Dustin----------- Chassi ::: 938 _ ANTEC MIDITOWER SLK3700BQE 350W SILENT
2 SBSData-------- Chassi ::: 1060 _ Antec SOLUTION SERIES ATX CASES SLK3700BQE
3 Stopshop------- Chassi ::: 1076 _ ANTEC Chassi 3700 BQE-EC Black Quiet Edition
4 Webhallen-------Chassi ::: 1095 _ Antec Chassi 350W Black Quiet Super Midi Tower
5 Dataparadiset - Chassi ::: 1124 _ Antec, SLK3700-BQE, Solution Series

Där är sökresultaten från buggy

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Jag har en 3700BQE som jag satt in ett Enermax nätaggregat i. Funkar fint. Dock är fläkten bak på lådan lite mesig vilket gör att all varmluft istället sugs upp i nätaggregatet som har värmereglerade fläktar. Så efter ett tags tung belastning så kör nätaggsfläktarna på full fart. Ganska tyst ändå, men inte lika tyst.