Permalänk

Asus A7N8x Deluxe fråga

hej,
har installerat mitt nya Asus A7N8x Deluxe, rev2 med 1007 bios.
en fundering dock - jmft med tidigare via och intelbaserade moderkort, så får jag inga eller kraftigt felaktiga cpu/sys/aux-temp & cpu/chassi-rpm värden i både sisoft sandra och speedfan.
visserligen får man alltid ta dessa värden med en nypa salt, men jag har inte tidigare sett så kraftig felläsning.
asusprobe fungerar ok.
är detta ngt typiskt för nforce2 korten eller har sandra och speedfan dåligt stöd för nforce2 generellt ?
tack..................

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk

Skulle påstå att det har med programmens stöd för nForce2... Senaste MBM har(funkar iallafall perfa på mitt A7N8X-D) fungerande stöd för nForce2...

Visa signatur

[B]ASUS A8N-E | A64 [I]X2 3800+ @ 3800+[/I] | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | 2x512MB KVR PC3200 | 2 Maxtor 6Y200M0 : 200GB | Sapphire Radeon X800GTO PCIe | Integrated SND | ANTEC SX1040 SOHO[/B]

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma fel också den n ya Biosen och Cpu tempen = 80/90c hela tiden i Biosen, men i Probe 40. men min dator stängs av ibland när den tror att den är typ 95 grader c.... jag vet heller inte vad man ska göra

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem efter en bios uppdatering så knasar också mbm för mej. vet inte vad det beror på har iof rev 1,04 på moderkortet men iaf

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.