Permalänk
Medlem

Ep-8rda3+ utan Soundstorm?

Hej på er alla, jag har bara en kort fråga. Har hört att ep-8rda3+moderkortet inte har Soundstorm integrerat. Stämmer det?
Hur dålig är kvalitén då på ljudet? Annars verkar ju det vara ett bra moderkort, överklocksvänligt och allt. Har någon något bra alternativ till detta kort i sådana fall?

Tack

/Drakon

Permalänk
Avstängd

8RDA3+ har inte soundstorm,
Ljudet är väl kanske i klass med soundblaster128?
Jaja, resurskrävande måste det vara iallafall.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Är det därmed värt att investera i ett moderkort med Soundstorm?

Permalänk
Medlem

8RDA3+ har riktigt sjyst ljud enligt mig och om jag inte minns fel så ska det inte alls vara resurskrävande, läste en review vad jag minns där dom testade ljudkortets och nätverkskortens användning av CPU:n.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Har en sådan bräda ochså och ljudet kan man inte klaga på.. Iaf så gör inte jag det!

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra. Ska snart bygga ihop min först dator så jag vill gärna veta så mycket som möjligt om saker och ting först. Jag ställer väl inga direkt stora krav på ljud, men bättre än "tandy" är ju alltid kul ;).
Är det något jag bör känna till om epox-kortet och överklockning eller så? Hade tänkt mig en 2500+ iaf.

Tack

/D

Permalänk
Medlem

8RDA+ har soundstorm men inte SATA. 8RDA3+ har SATA men inte soundstorm. Tycker faktiskt att Epox borde göra ett moderkort med både SATA (integrerat i sydbryggan helst) och soundstorm.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

8RGA+ har både och, plus IGP.