Rengöra en hårddisk

Permalänk
Avstängd

...och alla som besöker Sweclockers för första gången och ser detta, vad tror de om sidan? Seriös? Knappast. Skitlöjligt att i huvud taget förstöra hårdvara på det viset, och ännu löjligare att placera länk till "guiden" under nyheterna på förstasidan.

Permalänk
Inaktiv

hur orkar folk, det är liksom ett skämt.. har folk ingen humor? även om man inte tyckte det var kul så kan man inte ta det seriöst.. sen var det en 127MB disk han "förstörde" ..har nämligen haft ett ex sånna diskar aja, ni behöver ju inte läsa det om ni vill och bara läsa på dom "seriösa" hårdvarusidorna.---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
hur orkar folk, det är liksom ett skämt.. har folk ingen humor? även om man inte tyckte det var kul så kan man inte ta det seriöst.. sen var det en 127MB disk han "förstörde" ..har nämligen haft ett ex sånna diskar aja, ni behöver ju inte läsa det om ni vill och bara läsa på dom "seriösa" hårdvarusidorna.---

Jag har valt Sweclockers framför andra hårdvaruforum pga att jag när jag kom hit tyckte att det fanns kunskap och jag lärde mig mycket. Alltid tyckt sidan varit seriös men jag kan inte neka till att jag tycker att det blivit allt för mycket dynga i forumen. Denna nyhetspublicering var enligt mig knappast ett steg i rätt riktning.

1 MB, 2GB, 127 MB, "so what"? Det är principen - förstöra hårdvara; "Gud va kul, jag kommer få fet-creds av kiddiesarna på sveklåckers!". Jag har aldrig förstått mig på sådana här "modifieringar" som inte ger ett piss rent ut sagt. Men visst, tycks vara så att "små barn roar sig lätt" stämmer in här. Säger dock inte att alla <15 år gamla vrålar ur sig "haxxiga" internet-vrål som "LOLROFLMAOCREDZ2U!". Även fast det är ballt.

Okej, nu tror ni att jag är en torris, men det är jag inte. Jag tycker som sagt bara att sådant här är för den lägre skolan och sådant som inte passar in på en så i övrigt seriös sajt som Sweclockers, speciellt inte under nyheter. Varför inte ha en tråd klistrad i varje forum som heter något i stil med "Ni som skrattade när ni såg en förstörd hårddisk" där sådana här "lustiga" nyheter och "guider" publiceras.

Nej, nu slutar jag här och nu. Jag säger vad jag tycker pga att jag inte klarar att sitta inne med mina åsikter. Jag är här för att stanna bland er seriösa swecare och dela nyttigt med er.

God jul,

Andreas aka. Mod_Mannen

Permalänk
Medlem

håller med mod_mannen i detta, om det är första gången man besöker swec och sen något sådant funderar man nog på om man har hamnat på en seriös sida eller dagis...

nog för att jag är barnslig och tyckte att modifikationen va rolig men att ha det som framsidenyhet va kanske lite att ta i...

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Var lite småkul tycker jag själv. Tycker ni inte att det var roligt, glöm och gå vidare. Det finns en hel del seriösa nyheter för er i nyhetstickern att välja bland.

/GulGnu

-Stabil som fan!

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem

Okey. Låt oss säga att den är rolig.
men OAV hur rolig den är så skall den enligt mig INTE publiceras på förstasidan med överskrift "Guide". Jag har besökt Sweclockers ett bra tag nu, aldrig sett detta förr, trots att det har funnits fler sådana här trådar innan, ingen av dem har hamnat på förstasidan. En Hårdvarusite borde enligt mig rapportera om ny hårdvara och inte hylla dem som förstör antik hårdvara, Hårdvara är heligt inget man medvetet har sönder.

Bara vad jag tycker, jag håller absolut med mod_mannen i vad han säger.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Vissa nyheter tycker jag är intressanta dem läser jag. Andra är jag mindre intresserad av så de läser jag inte. Prova gör som mig så slipper ni må så dåligt. Sweclockers är stort, det är inte eran egen lilla sida som ni kan få precis som ni vill.

Jag tror inte att någon skräms bort av denna nyhet och om någon nu gör det så lockas säkert någon annan hit istället om ni nu tycker att det är så viktigt att det blir ännu mer folk på forumet.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Avstängd

Dr Nårton någon? först med idén

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

har lite folk som frågade om det var en seriös sida idag...¨

en kille i min klass har varit inne på swec nu under veckan då jag har sagt att han kan fårga i forumet och läsa artiklarna för dom kan man lära sig mer om datorer och data utav. men han undrade om just detta nyhetsinlägg. inte så bra reklam =/ jaja han skulle fortsätta för resten såg ok ut... men hur kan det bara hända? 1 inlägg och någon är inne för att läsa för de första gångerna... jo det händer varje dag. runt om i landet.

Som sagt det skulle iaf inte stått guid.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Tycker oxå det känns lite som en www.datadocktorn.nu ripoff. Bara svinton som saknas.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte en sån här länk hör hemma som en nyhet....

För det första för att det finns (eller har funnits) ett otal "sabba hd"-trådar som inte kommit upp som nyhet innan. Och varför? Jo för att det in är riktigt så kul som man kan tro, dock inte helt olustigt heller (jag har faktiskt också gjort en liknande tråd en gång, inte lika ambitiös(stavning?) dock.)

För det andra så tycker första sidan ska innehålla nyheter och artiklar... Men man skulle kunna ha en liten ruta till höger (vid nyheter på FZ och det) med länkar till några speciella trådar från forumet. Mer som ett tecken på uppskattning från admins att just den tråden är bra eller rolig.

Visa signatur

Per molestias eruditio oderint dum metuant

Permalänk
Medlem

Man ser då fan aldrig ngn ge bra kritik när det skrivs en intressant nyhet.. Men första bästa snesteg så ska ni idioter in och klaga på hur "opassligt" det är med en nyhet av denna sort.. Ni dumma jävlar ska vara glada att det finns en sida som ni kan hänga på och nörda er.. För vad är det annars ni gör här? Ni är ju trotsallt nördar allihopa! (ja.. Jag är nörd också.. Men jag klagar då fan inte).. Hade jag bestämt så skulle ni fått ett nackskott allihopa.. Otacksamma jävla idioter..

Ang. nyheten så tyckte jag den var rolig, och även om man nu inte skulle tycka den var rolig så behöver man ju för fan inte skriva spalter om hur jävla tråkig den är etc..
Speciellt när den knappt fått några "negativa" kommentarer i forumet..

Näe.. Ett nackskott skulle sitta fint..
Keep up the good work staff!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående talare (AzidZpiFf) totelitalt. Var är ni när det skrivs en bra och intressant nyhet? Gamar.

Ta det med glimten i ögat, kan ni inte det så har ni fan inte något här o göra. Då kan ni lika gärna bli journalister på Aftonbladet.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Avstängd

AzidZpiFf: Ledsen, med ditt "välvårdade" språk avslöjar vem du är. Varken du eller dina "argument" biter på mig.

Yttrandefrihet var det va? Just det. I Sverige får jag göra min röst hörd och säga vad jag tycker, utan ett skott i nacken.

Permalänk
Medlem

såååja lygna sej liiite hjärtinfarkten är nääära

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzidZpiFf
Man ser då fan aldrig ngn ge bra kritik när det skrivs en intressant nyhet.. Men första bästa snesteg så ska ni idioter in och klaga på hur "opassligt" det är med en nyhet av denna sort.. Ni dumma jävlar ska vara glada att det finns en sida som ni kan hänga på och nörda er.. För vad är det annars ni gör här? Ni är ju trotsallt nördar allihopa! (ja.. Jag är nörd också.. Men jag klagar då fan inte).. Hade jag bestämt så skulle ni fått ett nackskott allihopa.. Otacksamma jävla idioter..

Ang. nyheten så tyckte jag den var rolig, och även om man nu inte skulle tycka den var rolig så behöver man ju för fan inte skriva spalter om hur jävla tråkig den är etc..

Oj vad du tog illa vid dig då!

Alltså... Inget av det som är skrivet riktat till dig så det är ju ganska onödigt för dig att göra några påhopp på andra... ingen har ju snackat skit om dig så varför ska du börja skälla på folk åt höger o vänster.

Sen så är ju det här ett forum där man ska uttrycka sina åsikter eller frågor om diverse saker. Så varför blir du så jävla förbannad när folk gör det? Är det för att dom inte håller med dig? Stackars liten då... Väx upp och inse att folk får tycka som dom vill och att dom förtjänar kunna säga vad dom tycker utan att bli utskälld av nån som dig.
Jag (bl.a.) tycker det här var en dålig grej att ha som en nyhet och jag säger då det, sen så kan jag ju hålla med om att det är för lite uppskattning när det är bra nyheter också men det är ju iofs en annan sak. Om du nu tycker att det är en bra nyhet så räcker det kanske med att du säger det utan att anfalla en massa andra personer som faktiskt inte gjort mer än vad du själv just gjort: Sagt vad dom tycker.

Att nyheten inte fått några negativa kommentarer i forumet kan ju bero på att där är den endast en tråd bland andra och inte en nyhet på första sidan. Det vi kritiserat är ju att den hamnat som en nyhet.

Men jag håller med dig, Keep up the good work staff!, men du kan ju kanske vara tyst nästa gång du vill ge dig på folk utan anleding.

Visa signatur

Per molestias eruditio oderint dum metuant

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag vetat att sådana här nyheter skapar så mycket debatt skulle jag nästan fortsätta trenden. Men nejdå, som ni vet rapporterar vi ytterst sällan nyheter av komiskt slag, och de som tog nyheten seriöst får göra det med min varning i bakhuvudet.

SweClockers är ej på väg i denna riktning, tvärtom faktiskt. Personligen tycker jag nyheterna blir bättre för varje kvartal som går, synd att det inte finns fler nyhetsredaktörer bara. Dessa nyheter är som sagt väldigt sällsynta och kommer för er som är oroade inte upp mer från och med nu bara för att jag postade denna länk till forumet.

Larvig, tråkig, inte ovanlig.. - kan tyckas, men jag tyckte denna tråd var mycket rolig och trodde att ni också tyckte det, och om man tittar på visningarna och antalet poster i forumet på denna tråd antar jag att de flesta tyckte den var rolig.

Nu fortsätter jag som vanligt att rapportera om "optimeringar", ALi:s senaste moderkortskretsar och vilka nya moderkort det finns för P4-plattformen...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Om jag vetat att sådana här nyheter skapar så mycket debatt skulle jag nästan fortsätta trenden. Men nejdå, som ni vet rapporterar vi ytterst sällan nyheter av komiskt slag, och de som tog nyheten seriöst får göra det med min varning i bakhuvudet.

SweClockers är ej på väg i denna riktning, tvärtom faktiskt. Personligen tycker jag nyheterna blir bättre för varje kvartal som går, synd att det inte finns fler nyhetsredaktörer bara. Dessa nyheter är som sagt väldigt sällsynta och kommer för er som är oroade inte upp mer från och med nu bara för att jag postade denna länk till forumet.

Larvig, tråkig, inte ovanlig.. - kan tyckas, men jag tyckte denna tråd var mycket rolig och trodde att ni också tyckte det, och om man tittar på visningarna och antalet poster i forumet på denna tråd antar jag att de flesta tyckte den var rolig.

Nu fortsätter jag som vanligt att rapportera om "optimeringar", ALi:s senaste moderkortskretsar och vilka nya moderkort det finns för P4-plattformen...

Jag tycker om ovanliga nyheter, i synnerhet ovanliga modifieringar. Men det jag inte gillade med den här nyheten var destruktionstemat. Det tycker jag är barnsligt. Okej, låt gå i forumen men på förstasidan... Yeehaa vad intressant att läsa om någon som brukat våld mot sin hårddisk.

Nyheter som den där datorn som var inbyggt i en tjejkroppsmodell är roliga.

Från och med nu ska jag tipsa om roliga nyheter om jag hittar några.

Permalänk
Avstängd

Våld mot datakomponenter får mitt nörd hjärta att brista i gråt

Men komik måste finnas, annars kommer man att pinas... julrim skiten som spökar och stökar i mitt hjärna, som jag skulle vilja slippa mer än gärna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

*whiie* Skall gå ut och slå sönder min digitalkamera så kankse jag hamnar på Sweclockers framsida, så länge jag kan ta många cooola bilder då den är söndrig, dvs om jag har en extra. vad gör det då ifall jag slår sönder den ena?

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Jag gjorde denna tråd för att jag tycker att det behövs här på swe det är juh inte lätt för er som har dremeln som bästa vän .. ´jag menar den har juh ingen vidare humor .. Så med detta villa jag lätta lite på stämningen men jag fick sura miner i min tråd så jag vet inte om jag är helt nöjd

MEN GOD JUL!

Visa signatur

format c:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitr00x
Jag gjorde denna tråd för att jag tycker att det behövs här på swe det är juh inte lätt för er som har dremeln som bästa vän .. ´jag menar den har juh ingen vidare humor .. Så med detta villa jag lätta lite på stämningen men jag fick sura miner i min tråd så jag vet inte om jag är helt nöjd

MEN GOD JUL!

Nöjd med vadå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitr00x

MEN GOD JUL!

GOD JUL!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ska vi vara glada för att sidan finns? Jag tror nog vi lever i en symbios, swec:are och Sweclockers. Gillar inte swec:arna något så går vi någon annanstans, och därför uttrycker vi självklart vårt missnöje när det är något som vi inte tycker om. Och utan swec:are, inget sweclockers.
Jo visst, vi ska vara glada för att sidan finns, men sidan Sweclockers kan också skratta sig lycklig för att vi finns.

Och anledningen att folk inte skriver mycket negativt i forumet är att folk som inte är intresserade inte går in i tråden. "Varför läser du nyheten då?" frågar sig nog många. Jo, för det är Sweclockers sida utåt. Den kommer att läsas av både nya och gamla användare, och till skillnad från en ganska löjlig tråd i forumet så kan den inte undvikas.

Nej, fram för seriositeten. Jag ser inte att stora sidor som t.ex. anandtech och amdmb posta en massa onödigt. Då det ska fram något roligt kommer det genom seriösa krönikor, vilket är ett mycket bättre sätt att underhålla.

Det här kanske är en liten förhastad reaktion, då det bara handlar om en nyhet. Men jag anser det vara bättre att göra en protest nu än att vänta till nästa gång.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Visst är det trevligt att du talar om vad du tycker men försök att göra det på ett finare sätt nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
Visst är det trevligt att du talar om vad du tycker men försök att göra det på ett finare sätt nästa gång.

okej
Blev bara lite sur på alla som alltid ska hålla på att klaga
men jag tog nog i lite för mycket ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Ska vi vara glada för att sidan finns? Jag tror nog vi lever i en symbios, swec:are och Sweclockers. Gillar inte swec:arna något så går vi någon annanstans, och därför uttrycker vi självklart vårt missnöje när det är något som vi inte tycker om. Och utan swec:are, inget sweclockers.
Jo visst, vi ska vara glada för att sidan finns, men sidan Sweclockers kan också skratta sig lycklig för att vi finns.

Och anledningen att folk inte skriver mycket negativt i forumet är att folk som inte är intresserade inte går in i tråden. "Varför läser du nyheten då?" frågar sig nog många. Jo, för det är Sweclockers sida utåt. Den kommer att läsas av både nya och gamla användare, och till skillnad från en ganska löjlig tråd i forumet så kan den inte undvikas.

Nej, fram för seriositeten. Jag ser inte att stora sidor som t.ex. anandtech och amdmb posta en massa onödigt. Då det ska fram något roligt kommer det genom seriösa krönikor, vilket är ett mycket bättre sätt att underhålla.

Det här kanske är en liten förhastad reaktion, då det bara handlar om en nyhet. Men jag anser det vara bättre att göra en protest nu än att vänta till nästa gång.

Jag håller inte riktigt med dig, men visst har du rätt på vissa sätt.

Kom dock ihåg att du inte för allas talan. Du är blott en enda av många. Även om många håller med dig så tycker många precis tvärtom också. Men, självklart ska man säga vad man tycker om man vill det precis som du gör på ett fint sätt.

God Jul alla konfliktglada!!

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock

Jag håller inte riktigt med dig, men visst har du rätt på vissa sätt.

Kom dock ihåg att du inte för allas talan. Du är blott en enda av många. Även om många håller med dig så tycker många precis tvärtom också. Men, självklart ska man säga vad man tycker om man vill det precis som du gör på ett fint sätt.

God Jul alla konfliktglada!!

Spelar väll ingen roll om du håller med eller ej, det är så en grundprincip fungerar. Tror du att Sweclockers skulle varit vad det är utan dess medlemar och trogna läsare? Tänk ifall sådanahära artiklar skulle kommit hela tiden då hade antagligen sweclockers medlemsskara varit mindre, jag skulle iaf inte varit här. (Kankse inte så stor förlust)

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk

ähh oseriös nyhet
sånt där har man ju redan sett 500 gånger på andra sidor.