Permalänk

Grafikkort till SW: Kotor

Hallå!

Lite osäker på om denna tråd hör hemma här eller bland Spel. Men men...

Jag har i alla fall lite undringar om eventuellt grafikkortsköp. För att kunna spela Star Wars: Knights of the Old Republic så hade jag tänkt att antingen köpa en Xbox eller skaffa ett nytt grafikkort. Men budgeten tillåter inte så överdrivet mycket och därför undrar jag om ett Radeon 9600 PRO (möjligen TX om man kan hitta ett tillräckligt billigt) skulle räcka om jag nu väljer PC-versionen.

Kommer jag att kunna köra spelet stabilt med bättre resultat grafikmässigt än på en Xbox? Hur mycket effekter och grejs skulle man kunna utnyttja?
Räcker det kanske med ett kort i en lägre prisklass?

Med tanke på mitt system (celeron 1,7 ghz, 512 RAM) är jag lite osäker. Jag har hört att spelet kräver en hel del och många säger att det knappt räcker med det som är rekomenderat.

Kanske lite knepiga frågor men jag hoppas att någon vänlig själ kan, och har tid att svara!

Permalänk
Medlem

Har kört Kotor på en T-bird 1,3GHz, 512MB ram, Geforce 4 MX 440.
Den datorn kommer att få ett Radeon 9800XT i början av febuari..
Jag tvivlar inte på att ägaren kan köra Kotor med allt på högsta, med AA och AF av, förstås.

Permalänk
Medlem

KOTOR är snyggare på PC än på Xbox rent generellt... Ett 9600XT borde göra susen. men sen finns det flera anledningar till att köpa en Xbox än KOTOR.. Givetvis finns det säker lika många för att köpa nytt grafikkort.. Det handlar om att välja