SE T610 + Comviq = inga inställningar för GPRS?

Permalänk
Medlem

SE T610 + Comviq = inga inställningar för GPRS?

//ändrat text pga att jag är dum i huvudet//

har vissa problem med att få inställningarna (jag har kontantkort nu, skall byta till ett SIM-kort med abb snart)..
jag får tre SMS, innehållande följande:

sms 1:

Citat:

"du får snart ett SMS med frågan lägg till?
Tryck då på yes-knappen.
skulle du bli tillfrågad om att ersätta en profil, ersätt den översta i listan."

sms2:

Citat:

"du kommer nu få ytterligare ett sms, nu med dina GPRS-inställningar så att du även kan wappa. följ instruktionen för att spara.

sms 3:

Citat:

nu är allt klart! för att bli registrerad som MMS-mottagare måste du dock först skicka ett MMS, förslagsvis till dig själv. lycka till /comviq.

det där lycka till'et behöver jag nog, för några inställningar medföljer inte i något sms, och jag hittar inget i luren.. kan inte skicka MMS heller, får bara felmeddelande om att jag först måste ange nödvändig konfigurationsinformation.
om ingen här vet blir det väl till att ringa deras support, men någon måste väl köra den kombinationen?

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk

gå in på deras hemsida igen, www.comviq.se/mms

fyll i formuläret igen, och hoppas på att du får inställningar skickade denna gång

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

jag har provat ett par gånger med samma resultat.
orkar inte bry mig så hårt nu, utan väntar tills mitt nya SIM-kort med abb'et kommer. kvarstår problemen då skall jag ta det med supporten istället

edit: idag måndag fungerar det igen, verkar som om comviq haft problem tidigare.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)