Permalänk
Medlem

Vad kommer efter XP?

Jag har inte läst,hört eller sätt något om efterföljaren till wXP.
Ingen anna som vet något?

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk

Longhorn?

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Windows 2003?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

windows 95?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Windows 2003?

2003 är server så det kommer nog inte efter XP

Longhorn ersätter XP som är klientOS
sen kommer Blackcomb som ersätter Win2003 som är serverOS

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

sitter och hoppas på ett xp-lite... men det är väl tekniskt omöjligt för microsoft

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk
Medlem

när kommer longhorn?

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att det kommer någon gång under 2005.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

okej, kanon
har windows avslöjat nåt än?
några förbättringar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av essah
okej, kanon
några förbättringar?

Här står en del:

http://www.winsupersite.com/reviews/longhorn_alpha.asp

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror på att longhorn inte kommer före 2006, my bet!

server 2003 är liksom XPs servervariant, dock kom den inte samtidigt som klienten. För det gjorde väl windows 2000 (pro och server), kan inte deras releasedatum ändå.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Jag har hört att longhorn ska vara ett "familjevänligt" OS, alltså att det är lätt och effektivt att jobba med Foton, filmer, musik och dylik media, och att det ska vara ett allmänt lättnavigerat/lättanvänt OS. Vet någon något om detta?

Visa signatur

Death/Black/Viking Metal, kött, brutalitet och Tv-spel är livet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PandoraMoon
Jag har hört att longhorn ska vara ett "familjevänligt" OS, alltså att det är lätt och effektivt att jobba med Foton, filmer, musik och dylik media, och att det ska vara ett allmänt lättnavigerat/lättanvänt OS. Vet någon något om detta?

vad är då xp ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

codename dashboard är precis som longhorn sidebaren bara så alla som suktar efter en sån vet!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns som dom kommer försöka göra XP så långlivat som möjligt och tala tyst om kommande OS, så dom kan utveckla Palladium och alla dessa övervaknings sytem en massa.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av essah
okej, kanon
några förbättringar?

palladium stöd? ( )

Permalänk
Medlem

det finns palladium i alla p:4or men det heter mamba eller nåt nu, när det läckte ut så e det bättr att byta name än att ta bort det, tyckte dom på mocrosft.
dom kommer att aktivera det när apv6 blir standard på nätet vilket kommer att betyda att surfningen inte kommer att vara anonym... suuuuUUUU!!! microsoft!

Visa signatur

win me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruskie
apv6 blir standard på nätet

Vad är apv6? ... vart har du hört det där? ( :(:(:( )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
Vad är apv6? ... vart har du hört det där? ( :(:(:( )

Han menar nog ipv6.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Han menar nog ipv6.

Och det är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
Och det är?

Nästa generation av IP-systemet. Vi har ipv4 nu, t.ex 111.111.111.111 är en ipv4 IP-adress, med ipv6 så kommer det bestå av 6 olika kombinationsmodeller.

http://www.ipv6.org/

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

ok.... [f*n! :(]

Permalänk

longhorn redan tillgängligt

det ligger en beta version (4051) ute på dc++..

Ja har dock inte vågat prova d än...

Visa signatur

MVH Marcus Stenborg

Permalänk
Medlem

Usch då, warez..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Kommer palladium bli ett val eller kommer man bli påtvingad det genom att man t.ex. i princip inte kan använda datorn om man inte väljer att aktivera det? Känns som jag har gjort ett bra val som sitter med en AMD och Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu kommer det väl finnas inbyggt i hårdvaran men du behöver Windows för att det ska ha någon effekt? Eller har jag missuppfattat det?

Visa signatur

Permalänk

Kan man använda hårdvaran utan palladium då? (troligtvis inte om jag känner microsoft rätt..)
EDIT: Iofs så sa ni ju att det redan fanns i P4:orna så det kanske går..

Permalänk
Medlem

Om jag hört rätt så kommer longhorn vara paketbaserat.. som linux.. alltså.. en kärna sen lägger man på de man vill ha,... viket vore en fröjd dör winxp e de PANG allt skit eller inget...

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiji
Om jag hört rätt så kommer longhorn vara paketbaserat.. som linux.. alltså.. en kärna sen lägger man på de man vill ha,... viket vore en fröjd dör winxp e de PANG allt skit eller inget...

Tvätta öronen och lyssna efter igen ifall du hörde rätt. Kommer inte bli som linux packetmetod säger jag

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Win Xp

Efter Windows Xp Kommer... Windows Codename : LongHorn det finns som en beta verison om någon vill testa den det är bara att söka ..elle fråga mig såå kan jag hjälpa er ...pusss