Permalänk
Medlem

kylning i form av flytande kväve.

Så, nu har jag funderat ett tag på detta, om man skulle ta och en gång för alla skaffa sig fet kylning, kollat runt lite på luftkylning, men kommit fram till att det flir för ljudligt, vattenkylning känns onödigt, sen så har jag funderat en hel del på flytande kväve.

Men, då det visar sig att jag inte kan ett skit på området så undrar jag om det finns någon som kollat på det eller använt det tidigare och som skulle kunna hjälpa mig lite...

Jag skulle även vilja veta om det finns någon som vet någon material som är formbart i samma grad som silicon eller dylikt, inte är ledande ( elektrisitet ), men som leder värme någorlunda.

skulle vara väldigt tacksam för svar god fortsättning på er grabbar.

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem

detta e inte vad du frågar efter men ändå :P, om vatten e onödigt va e inte flytande kväve?

Permalänk

Tror inte att det går att ha kvävekylning till en burk man använder mycket, köp en prometia istället.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snewk
detta e inte vad du frågar efter men ändå :P, om vatten e onödigt va e inte flytande kväve?

jag menar mest att det känns som onödigt krångel för lite resultat. iofs, flytande kväve kanske också är det, men då är det iaf inte så många andra som är lika coola

Btw, skulle behöva veta var man får tag på kylflänsar modell kapbara främst som temporär kylning till minnena på graffet

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]