En fråga om EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2

Permalänk

En fråga om EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2

En polare till mig sa att hans dator inte är stabil med ett EPoX EP-8RDA+, ej rev 2.1 när han kör med två hårddiskar.
Nu undrar jag om nån har ett EPoX EP-8RDA+ rev 2.1 nForce2 Ultra 400 3DDR-DIMM 6PCI Audio FireWire LAN SocketA ATX och kör med 2 diskar och om det fungerar bra?

Jag tror att jag har lute problem med mitt nuvarande kort och skulle kanske behöva byta det. Vill då göra det mot en skapligt billigt bra alternativ.

Jag har sökt och kollat, men hittade inget angående insatbilitet med 2 diskar och detta moderkort. Kan ju vara så att jag är dålig på att söka också.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Det ska väl inte vara några problem. Jag flyttade in mina två hårddiskar till brorsans dator när min dator gick sönder (grafikkortet rök)
Han har en 8rda+ 2.1, och det funkade finemang

Permalänk

Okej, va bra. Då kan de ju vara så att detta bara gällde rev 1 då:)

Ska testa lite andra grejer på datorn först innan jag byter moderkort dock. Vill ju inte slänga ut 700spänn i onödan hehe:)

Tackar för svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig

Visa signatur

| MSI Neo Platinum | AMD Athlon64 3000+ | 768MB DDR | MSI FX5900 128MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ngstr0m
Funkar fint för mig

Säger han och har en MSI-logga på sin avatar

Permalänk

Jo, men han har ju MSI grafikkort;)
Iofs så kan han ju byta snart nu när EpoX börjat tillverka grafikkort hehe;)

Kollade IRQ och fann att 3ggr så återkom samma nummer på saker.
Kan ju vara det som sabbar skiten iofs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Okej, va bra. Då kan de ju vara så att detta bara gällde rev 1 då:)

Ska testa lite andra grejer på datorn först innan jag byter moderkort dock. Vill ju inte slänga ut 700spänn i onödan hehe:)

Tackar för svaret.

Jag har, vad jag kommer ihåg, aldrig läst om att 8rda+ rev X någonsin skulle ha haft stabilitetsproblem pga av någonting så banalt som 2st hårddiskar! Jag har själv kört med 2*80Gb + DVD-rom +brännare i 1 år utan några som helst indikationer på instabilitet (moderkort se sign.). Jag är rätt säker på att din kompis problem grundar sig i andra brister/fel i datorn!
Om nu fallet är så att han har instabilitetsproblem vid körning med 2st hårddiskar pga moderkortet så är det ju bara att skicka tillbaka, för då är någonting fel på det!

/Martin

Permalänk

Jo, kan ju vara så eller at than inte vet vad han pysslar med haha.
Ville bara försäkra mig om det innan jag går och köper ett 8RDA+ rev 2.1 så hehe:)
Vill inte byta ett ostabilt kort mot ett annat.

Visa signatur