Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Internetabonnemang - Bostream eller Telia?

Permalänk
Medlem

Internetabonnemang - Bostream eller Telia?

Det står nog mellan Telias 10mbit abonnemang & bostreams Scream abonnemang.. Någon som har några erfarenheter och kan rekommendera?

har haft xstream i några år och kan säga följande om bostream: Värdelös telefonsupport. Oftast när man ringer så blir man efter att ha gjort ett stort antal val antingen hänvisade av en inspelad röst till deras hemsida, eller så får man ett "Vi kan tyvärr inte ta emot några samtal för tillfället, var god ring senare" och sedan blir man avskuren. När jag band mig till ett 12månadersabonnemang så band jag mig till en månadskostnad på 250kr. Trots det så höjde dem den kostnanden till 400 efter 3-4 månader och hänvisade till någon paragraf i deras avtal.. Tydligen var man trots höjningen fortfarande bunden till 12månadersavtalet , skumt :/..

tekniskt om scream:
http://www.bostream.com/controller.php?action=scream&subSecti...

tekniskt om telia10mbit:
http://www.telia.se/pw/privat/sidtyp03.do?tabId=0&channelPage...

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Medlem

hur långt från stationen bor du?

Permalänk
Medlem

Så du fick alltså betala det högre priset resten av din bindningstid? låter väldigt konstigt!

Jag hade haft min lina (2,5/0.7) i runt 5 mån när de höjde. Jag hade 249:-/mån hela avtalstiden ut och fick (och har) sedan 399:-/mån.

Trots höjningen är jag extremt nöjd

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen att jag skulle valt Telia om jag inte hade varit beroende av statiskt IP.
Telia har lätt bättre peering än bostream i dagsläget...

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem

tror jag bor drygt 1000 meter från stationen.

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit Telia.
Deras ADSL har fungerat klockrent!

Permalänk
Hedersmedlem

Bara haft Dåliga erfarenheter av Felia tyvärr så jag skulle rekommendera Bostream.

Konstigt det med Uppsägningen.
Jag minns att jag hade Bostream när dem efter några månader höjde priset och om jag inte minns fel kunde jag säga upp mitt abonnemang om jag ville pga prishöjningen; utan o ha kvar det i 12månader.

Permalänk
Medlem

Telia. Bara bra erfarenheter av Telia. Aldrig haft problem med min uppkoppling eller något annat där Telia är inblandade. Är man trevlig och saklig i telefonkonakt med dem så går allt!

Permalänk

jag rekomenderar inte telia 10Mbit om du ska tanka hem mycket skräp då det efter 10gig kostar 25kr per extra gig du ska tanka hem. telia 8Mbit har däremot inte dom villkoren. men jag skulle nog sagt bostream.

Visa signatur

noobie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hels_rike
jag rekomenderar inte telia 10Mbit om du ska tanka hem mycket skräp då det efter 10gig kostar 25kr per extra gig du ska tanka hem. telia 8Mbit har däremot inte dom villkoren. men jag skulle nog sagt bostream.

Menar du VDSL-varianten?
Visste inte att telia hade tak på den nämligen.
Du säger att man måste betala 25 kr per extra GB, hur
mycket ingår i månadskostnaden innan måste börja
betala för dessa extra GB?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Så du fick alltså betala det högre priset resten av din bindningstid? låter väldigt konstigt!

Jag hade haft min lina (2,5/0.7) i runt 5 mån när de höjde. Jag hade 249:-/mån hela avtalstiden ut och fick (och har) sedan 399:-/mån.

Trots höjningen är jag extremt nöjd

Likadant för mig