Gamecube - Spel värda att köpa?

Permalänk
Medlem

Gamecube - Spel värda att köpa?

Ska köpa mig en gamecube nu. Men har inte riktigt bestämt vilka spel jag ska köpa till. Det blir nog två spel tillsammans med själva konsolen. Ett för singleplayer och ett för multiplayer. Super Mario Sunshine är en het kandidat för singleplayerplatsen. Men sedan? Super Smash Bros. Melee? Mario Kart: Double Dash?

Någon som har några tips?

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Super Smash Bros. Melee och Mario Kart: Double Dash är båda väldigt roliga i multiplayer. Super Monkey Ball också, både ettan och 2an. Vill du ha FPS-action i multiplayer är det Time Splitters 2 som gäller. Vill du ha 'matrix-möter-fotboll', så rekommendar jag varmt Sega Soccer Slam, det är hur kul som helst med några polare.

Singleplayermässigt så gillade jag Metroid Prime betydligt mer än Super Mario Sunshine, men det är ju helt upp till vad du är ute efter för genre... Vill du ha ett RPG så är Skies of Arcadia: Legends det bästa som finns till GameCube, och ett utav dom bästa spelen jag spelat. Vill du ha äventyr så är det Metroid Prime(FPS-äventyr) eller Zelda: Wind Waker (platform-äventyr) det står mellan.

Inte att förglömma är att hela Resident Evil serien finns till GameCube (0, 1, 2, 3, Code Veronica X, varav 0, 1 och CVX är hur bra som helst).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Min bror köpte nyligen GC endast för Resident Evil spelen, så de är nog bra.

Visa signatur
Permalänk

Mario-spelen är nog de enda som är värda att lägga pengar på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Super Smash Bros. Melee och Mario Kart: Double Dash är båda väldigt roliga i multiplayer. Super Monkey Ball också, både ettan och 2an. Vill du ha FPS-action i multiplayer är det Time Splitters 2 som gäller. Vill du ha 'matrix-möter-fotboll', så rekommendar jag varmt Sega Soccer Slam, det är hur kul som helst med några polare.

Singleplayermässigt så gillade jag Metroid Prime betydligt mer än Super Mario Sunshine, men det är ju helt upp till vad du är ute efter för genre... Vill du ha ett RPG så är Skies of Arcadia: Legends det bästa som finns till GameCube, och ett utav dom bästa spelen jag spelat. Vill du ha äventyr så är det Metroid Prime(FPS-äventyr) eller Zelda: Wind Waker (platform-äventyr) det står mellan.

Inte att förglömma är att hela Resident Evil serien finns till GameCube (0, 1, 2, 3, Code Veronica X, varav 0, 1 och CVX är hur bra som helst).

Valde först och främst mellan Super Smash Bros. Melee och Mario Kart: Double Dash för att de har lite högre nostalgifaktor. Av samma anledning funderade jag över Super Mario Sunshine också. Metroid Prime har jag blivit lite avskräckt ifrån. Vill nog ha det lite mera klassiska Mario-äventyret istället. Speciellt nu som det spel jag köper tillsammans med kuben. Det är en liten nostalgiklåda som får mig att fundera på att köpa gamecube nämligen.

Lite senare blir det nog att köpa ett gäng spel till. Då tänker jag i första hand på Zelda: the Wind Waker och kanske något annat spel optimerat för multiplayer.

Att sedan Resident Evil serien finns till gamecube gör inte saken speciellt mycket sämre. Men vilken del ska man köpa? Fungerar det att köpa Zero, Resident Evil och Code Veronica X (kanske i den ordningen om man nu har pengar)?

Är det någon som har spelat Eternal Darkness? Är det att föredra framför Resident Evil serien?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico
Är det någon som har spelat Eternal Darkness? Är det att föredra framför Resident Evil serien?

Enligt mig, ja. Suveränt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att sedan Resident Evil serien finns till gamecube gör inte saken speciellt mycket sämre. Men vilken del ska man köpa? Fungerar det att köpa Zero, Resident Evil och Code Veronica X (kanske i den ordningen om man nu har pengar)?

Tänk på att Resident Evil till GC är bra mycket svårare än originalet, spelar man på Easy motsvarar det nästan Hard på gamla versionen. Om du är 1337 och klarade originalet på Hard bör det inte vara några problem.

Handla alla spel från den här sidan så sparar du pengar: http://www1.cd-wow.com.hk/index_3.php
Lycka till med ditt Gamecube-köp, det finns jättemånga bra spel så du kommer inte bli besviken. Jo just det, en sak till: Köp endast Nintendo original minneskort! 9/10 som köper tredjepartskort får problem med att sparningarna plötsligt försvinner.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Mario Kart DD är kanon i multiplayer, SSBM är också väldigt bra men Mario Kart är vassare.

Single Player är det Metroid Prime och Zelda som gäller. Men Super Mario Sunshine är nog också rätt bra.

Ethernal Darkness är ett spel som rekommenderas starkt, säskilt eftersom det bara kostar 199:-. Det är lätt i klass med Resident Evil, fast det är en annan sorts skräckspel.

Om du ska köpa Resident Evil spel, köp då remaken i första hand och zero i andra. Zero är inte riktigt lika bra som ettan.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör de få som verkligen hatar mariokart, så få banor, så upprepande, så tråkigt. SSMBM är dock det roligaste som finns.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Köpte mitt med Zelda: The Wind Waker Limited Box.
Enda spelet som jag just nu äger me, men kan rekomendera det totalt. Stört skönt spel ju (är iof zelda fan, men kanske inte du är ), har hört att SSX ska vara noice me..

Permalänk
Medlem

jag gillade resident evil 0 kostade bara 199 på game...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Köpte mitt med Zelda: The Wind Waker Limited Box.
Enda spelet som jag just nu äger me, men kan rekomendera det totalt. Stört skönt spel ju (är iof zelda fan, men kanske inte du är ), har hört att SSX ska vara noice me..

Jag köpte limited edition-versionen i lördags. Jag är totalt hookad nu, det är så jääävla bra det spelet så det finns knappt ord för det. 10 av 10, tveklöst.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Kommande Megaman collection, kanske?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Men även om du säger dig vara avskräckt från Metroid Prime måste jag rekommendera det. Riktigt bra spel.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Mario Kart DD är kanon i multiplayer, SSBM är också väldigt bra men Mario Kart är vassare.

Single Player är det Metroid Prime och Zelda som gäller. Men Super Mario Sunshine är nog också rätt bra.

Ethernal Darkness är ett spel som rekommenderas starkt, säskilt eftersom det bara kostar 199:-. Det är lätt i klass med Resident Evil, fast det är en annan sorts skräckspel.

Om du ska köpa Resident Evil spel, köp då remaken i första hand och zero i andra. Zero är inte riktigt lika bra som ettan.

Detta var egentligen precis vad jag ville höra. Det blir nog så att jag köper Mario Kart: Double Dash och Super Mario Sunshine tillsammans med konsolen. En ny konsol från nintendo ska trots allt inledas med ett Mario-äventyr. Sedan blir det nog en ny omgång spel. Zelda: The Wind Waker eller Eternal Darkness. Då kanske även Super Smash Bros. Melee. Sedan får vi se vad som händer. Pengarna räcker inte hur länge som helst.

F-Zero GX någon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

f-zero gx är bra, men svårt. mycket svårt. iaf för mig, men det kanske bara är jag...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Köp Ikaruga om du gillar svåra shoot em ups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empoo
Köp Ikaruga om du gillar svåra shoot em ups

Tittade lite på det för någon dag sedan. Såg riktigt roligt ut. Spelade Axelay en hel del på Super Nintendot. Shoot-em-up kan vara otroligt befriande ibland (på mer än ett sätt).

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
f-zero gx är bra, men svårt. mycket svårt. iaf för mig, men det kanske bara är jag...

Nejdå, jag tycker det är minst lika svårt, men bra.
Lät en anti-cube polare testa det i 15 min, sedan var det nästan svårt att få ut honom

Refrico:
Tips kan vara att kolla lite på Viewtiful Joe om du vill ha ett plattforms spel. Har fått grymt bra nästan överallt och är definitivt mitt nästa spel.
http://cube.ign.com/articles/452/452942p1.html

Permalänk
Medlem

Speed Kings! 170:- på Webhallen

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

F-Zero GX är ett bra singleplayer spel och ganska svårt. Rekommenderas varmt.

Om du planerar att lira ensam vill jag nog avråda från Mario Kart. Det är kul i början, men på de högre nivåerna handlar det alldeles för mycket om tur för att vara kul. Ändå så behöver man lira igenom en del singleplayer för att låsa upp banorna man vill lira i multiplayer.

Permalänk
Medlem

det går ju att köra coop för att låsa upp banorna för multiplayer också, men annars, ja. jag måste fortfarande ta och göra det, tyvärr.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Jag har köpt
Resident evil
Resident evil 0
Metroid Prime
Ikaruga
Alla dom spelen är guld värda tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
F-Zero GX är ett bra singleplayer spel och ganska svårt. Rekommenderas varmt.

Om du planerar att lira ensam vill jag nog avråda från Mario Kart. Det är kul i början, men på de högre nivåerna handlar det alldeles för mycket om tur för att vara kul. Ändå så behöver man lira igenom en del singleplayer för att låsa upp banorna man vill lira i multiplayer.

Jag har inga planer på att spela Mario Kart: Double Dash ensam. I alla fall inte långa stunder. Det skulle vara för att låsa upp alla extrasaker i så fall. Just därför tänkte jag köpa två spel. Ett att spela ensam (som är inriktat på det) och ett att spela med polarna. Annars verkar F-Zero GX vara en bra blandning av de båda. Kanske ett senare köp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Nejdå, jag tycker det är minst lika svårt, men bra.
Lät en anti-cube polare testa det i 15 min, sedan var det nästan svårt att få ut honom

Refrico:
Tips kan vara att kolla lite på Viewtiful Joe om du vill ha ett plattforms spel. Har fått grymt bra nästan överallt och är definitivt mitt nästa spel.
http://cube.ign.com/articles/452/452942p1.html

Viewtiful Joe? Har inte hört om det förut. Såg dock ganska intressant ut. Lite Mega-Man inspirerat. Men om det är gammal hederlig 2D-plattform så vet jag inte om det väger lika tungt längre. Men man ska väl inte döma ut allting i förväg antar jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad som kommer att ingå i megaman collection? *ahhh, nostalgi*

Metroid Prime är ett måste om du spelat valfri prequal. Bara så sjukt bra!

Ikaruga har jag inte hört talas om, är det typ R-Type, Gradius etc?, såna spel kan vara sjukt kul att spela lite mellan alla äventyr med Nintendoklassiker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Är det någon som vet vad som kommer att ingå i megaman collection? *ahhh, nostalgi*

Metroid Prime är ett måste om du spelat valfri prequal. Bara så sjukt bra!

Ikaruga har jag inte hört talas om, är det typ R-Type, Gradius etc?, såna spel kan vara sjukt kul att spela lite mellan alla äventyr med Nintendoklassiker.

Mega Man Anniversary Collection
Ikaruga

Jag har inte spelat något tidigare Metroid-äventyr. Men är lite insatt i alla fall. Funderar på om det är värt att köpa Prime?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mega Man Anniversary Collection
Ikaruga

Jag har inte spelat något tidigare Metroid-äventyr. Men är lite insatt i alla fall. Funderar på om det är värt att köpa Prime i alla fall?

Tackar för länkarna!

Ja, Metroid är klart värt de 250 kronorna som du kan hitta det för! Måste nog säga att det är bland de bästa spel jag spelat de senaste tre åren.

Permalänk
Medlem

Angående gamecube, så är väl det enda man behöver för att köra egna program och spel en bredbandsadapter och den där skivan, kommer inte ihåg namnet. Hur som helst så undrar jag om någon av er har det (alltså att den går att koppla till datorn)?
Är det enkelt att använda och hur mycket pengar kostar det?

Jag vet inte om jag formulerat mig helt klart, men det märker jag väl på svaren...

Permalänk
Medlem

spelet är av dom dyrare tror jag, 400-650 har jag sett det för, adaptern kostar runt en tusing. En kille använde det på min senaste praktikplats, det var mycket simpelt att använda sa han.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag skulle väntat ett tag och köpt Super Mario 128.