Gamecube - Spel värda att köpa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomico
Jag skulle väntat ett tag och köpt Super Mario 128.

Super Mario 128? Var finns det information om det någonstans? Hittade inget på nätet när jag letade.

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Mario 128 kommer antagligen till N5

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndiOne
Mario 128 kommer antagligen till N5

Det verkar osäkert om det kommer överhuvudtaget. Allt som finns är rykten och små antydningar från Nintendo om att en (riktig) uppföljare till Super Mario 64 ska komma. Allting är väldigt otydligt om man ska se till det jag hittade på nätet efter lite mera grävande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är N5?

Permalänk
Livstids semester

Refrico: Du är medveten om att Resident Evil 2 och 3 kan bäst beskrivas som "Playstation2" versionerna. Vad jag vet så finns det ingen skillnad heller mellan utgåvorna mellan plattformarna heller, vilket är synd efter man blev så hypad av RE:Zero och RE:Remake.

Likadant gäller det Code Veronica. Inget som skiljer dem direkt åt, Dreamcast utgåvan är förvisso längre (en quest som finns enbart med på DC utgåvan) men annars är det ingen skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Vad är N5?

En god gissning vore väl att det är Nintendos efterföljare till Gamecube. Precis som Sony släpper Playstation 3 och Microsoft släpper Xbox 2.

Dock så har jag inte sett några tekniska specs på den, så den verkar enbart finnas på ritbordet än så länge.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim

Likadant gäller det Code Veronica. Inget som skiljer dem direkt åt, Dreamcast utgåvan är förvisso längre (en quest som finns enbart med på DC utgåvan) men annars är det ingen skillnad.

Jag spelade igenom Code Veronica X nu i veckan och jag måste säga att det absolut inte fult. Det är ju inte i klass med RE:Remake, RE:Zero eller RE:4, men det duger helt klart. Måste också säga att att storyn snudd på lika bra som ettan, och bättre än Zero.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Refrico: Du är medveten om att Resident Evil 2 och 3 kan bäst beskrivas som "Playstation2" versionerna.

Snarare Ps One-versionerna, det är förbannat synd att de inte gör en riktig remake av de spelen.:(
Code Veronica hade inte heller varit fel med en riktig remake, även om grafiken inte är lika vidrig som i RE 2&3.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Refrico: Du är medveten om att Resident Evil 2 och 3 kan bäst beskrivas som "Playstation2" versionerna. Vad jag vet så finns det ingen skillnad heller mellan utgåvorna mellan plattformarna heller, vilket är synd efter man blev så hypad av RE:Zero och RE:Remake.

Jag misstänkte nästan det. Resident Evil (Remake) lockar nog mest. Uppföljare har trots allt en tendens att inte leverera samma känsla.

Listan på rekommenderade spel blir bara längre och längre. Kanske byter ut Super Mario Sunshine mot Resident Evil (Remake) eller Eternal Darkness. Snart dyker det ju upp pengar igen. Då visar det sig hur mycket man kan kosta på sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico

Listan på rekommenderade spel blir bara längre och längre. Kanske byter ut Super Mario Sunshine mot Resident Evil (Remake) eller Eternal Darkness. Snart dyker det ju upp pengar igen. Då visar det sig hur mycket man kan kosta på sig.

Låter som ett klokt val. Personligen tyckte jag bättre om Resident Evil än Super Mario Sunshine. Det är ju ett väldigt bra spel i grunden, och sen med otroligt snygg grafik så gör det ju inte saken sämre.

Eternal Darkness var faktiskt också bättre än Super Mario Sunshine, dock inte lika bra som RE:Remake imo. Bra story, och "sanity-effekterna" är hur balla som helst.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Viewtiful Joe är enligt mig grymmt kul spel! Har aldrig haft så kul med ett spel på länge kan jag säga. Är en del bra humor, har skön story med massa charmiga karaktärer! Är mestadels att slåss (Vilket är otroligt kul) genom att använda sig av slowmotion, öka hastigheten och zoom. Är även en del hoppande och pussel.

Trailer: http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_viewtifuljoe_e3_2k3_2....

Sen finns också spel som Zelda, Metroid, ED, Resident Evil spelen, F-zero GX mm
Men ett spel du bara måste ha (enligt mig då;)) är Metal Gear Solid: Twin snakes.
Det ska komma ut i mars.. o här är en trailer: http://jpn01.konami.co.jp/movie/mgs_tts/mgstts_tgs2k3_e.wmv

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico
Super Mario 128? Var finns det information om det någonstans? Hittade inget på nätet när jag letade.

Inte jag heller.. har bara hört talas om det, eftersom många tyckte 64 var kul borde ju 128 vara dubbelt så kul.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
spelet är av dom dyrare tror jag, 400-650 har jag sett det för, adaptern kostar runt en tusing. En kille använde det på min senaste praktikplats, det var mycket simpelt att använda sa han.

tusing? vem har försökt blåsa dig?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=5144

Phantasy star online heter spelet.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=8199

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.