Klockan 6 vaknar jag av att den står på.. nyvaket går jag upp o stänger av den bara genom att hålla in strömbrytaren.
Sedan går jag och lägger mig igen..och precis när ja lagt mig så går den igång igen! Då går jag upp o stänger av den med huvudströmbrytaren bakom burken, sen hände det inte igen..om det hade gjort det hade jag blivit rädd
Jag har inte någon automatisk påslagning inställd och det hela är ett mysterirum för mig. Nån som vet vad det kan bero på?
Strömavbrott som får datorn att gå igång?
Alltså när strömmen går så fins det ju ingen ström kvar, sen när den kommer tillbaks så kan datorn starta.
Kolla i BIOS vad inställningen "After Power Faliure" står på, om den är på "Reboot" eller något sånt så är det ju det som är felet, min står på "Always Off".
Eller så kan det kanske vara Wake-on-lan historien på nätverkskortet som trilskas.
En som jag känner hade samma problem tills jag stängde av funktionen.
Min dator startar ibland efter den vart avstängd och sedan stoppar i sladden. Så jag tror att vissa datorer kan gå igong vid strömsvacka eller liknande. Detta beror på att man nu egentligen inte kan stänga av sin dator när man vill utan även denna funktion styrs utav mjukvaran.
Var ett gammalt problem på vissa datorer att man inte kunde stänga av utan att datorn genast startade igen när man valde Shut Down.