Zelda collectors edition.

Permalänk
Medlem

Zelda collectors edition.

Tjenare. Jag gick med i club nintendo strax före jul. Mest för att man fick zelda collectors edition med på köpet =). Hur många är det egentligen här på swec som har köpt collectors edition?.

Själv kommer jag dock endast spela 2 av spelen. Zelda 1 och Ocarina of time =). Har bara nu sen i fredags klarat fram till bossen i eldtemplet. Han har dock dödat mig 4 ggr hittills :\.
Ska ta itu me han imorron =).

Om ni ska ranka spelen som finns på skivan i vilken ordning skulle ni då ranka dem?.

mina rankningar:
1: Ocarina of time
2: Zelda 1
3: Majoras mask
4: Links adventure <-- sicket skitspel.

Permalänk
Medlem

jag gick också med före jul, men jag har verken fått zelda eller nån tidning

Permalänk
Medlem

Fick skivan i fredags, har klarat första varvet på Zelda 1

Permalänk
Medlem

Fick min skiva i mitten av veckan. Köpte mest den för samlingens skull, men Zelda 1 blir det nog nån gång. De tre andra tillhör väl inte toppskiktet i serien.

Permalänk
Medlem

Fick både tidningen och skivan förra veckan, har inte spelat så mycket dock.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Kan någon svara på varför "A Link to the past" inte är med? Om Nintendo nu ska släppa en samling så borde den väl vara komplett?

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

den frågan har r edan varit uppe och jag tror att det kom fram till att det fortfarande säljs så dom ska mjölka ut det lite mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Fick både tidningen och skivan förra veckan, har inte spelat så mycket dock.

Portningen till Gameboy advance säljs i handeln, antagligen därför den inte följde med.
En GB-player löser ju det problemet om man vill spela det på gamecuben.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico
Kan någon svara på varför "A Link to the past" inte är med? Om Nintendo nu ska släppa en samling så borde den väl vara komplett?

Skumt, det är ju faktiskt det bästa i serien...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Super Joke
Skumt, det är ju faktiskt det bästa i serien...

jo, men den finns som sagt i butik fortfarande, gba-porten alltså. med en gameboy player så går det ju lätt att spela det på tv:n också, om man vill det. vilket neohamster sa precis ovanför din post.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Zelda collectors edition.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsKall

The Adventure of Link (Zelda II)?

Det är det bästa i hela serien enligt mig (har iofs inte spelat de två senaste i serien). Rollspelskänsla, magi, uppåt- och neråthugg som man lär sig. Underbart spel.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico

För dom gjort en remake på det till GBA nyligen, och om dom la med det på denna skiva så skulle försäljningen av remake'n påverkars, och det vill dom ju inte, de kapitalistiska svinen.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Re: Zelda collectors edition.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IsKall

Inget fel alls på Z:II, jag tycker det är skitskojj, spelade igenom det för några veckor sedan.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Jag fick min tidning och skiva förra veckan, har dock inte öppnat skivan än (Nån som vill köpa? Endast 700kr, fortfarande inplastad:D). Jag har spelat lite Ocarina of time som jag fick med Wind waker men hittills är jag inte så imponerad.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag fick min tidning och skiva förra veckan, har dock inte öppnat skivan än (Nån som vill köpa? Endast 700kr, fortfarande inplastad:D). Jag har spelat lite Ocarina of time som jag fick med Wind waker men hittills är jag inte så imponerad.

700 kr, aj aj. Dock har jag sett folk på Tradera som är villiga att betala uppåt 300 kr för den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
700 kr, aj aj. Dock har jag sett folk på Tradera som är villiga att betala uppåt 300 kr för den.

300kr? Det var billigt.:D
http://www.tradera.com/auction/aid_3970385
http://www.tradera.com/auction/aid_4037771
http://www.tradera.com/auction/aid_4037777
http://www.tradera.com/auction/aid_4085468
http://www.tradera.com/auction/aid_4068963
http://www.tradera.com/auction/aid_4083046
De lär ju känna sig ganska blåsta nu...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Kolla längst ner på skivan, NOT FOR RESALE.
T-t-t, olagligt!

Visa signatur

AMD Barton 2500+, Radeon 9800 pro, 512MB DDR 400Mhz, 200 GB HD

Permalänk

Åhh jag blir så jävla förbannad på 1an för jag dör så lätt.
Spelen var mycket svårare förr, eller så är man ovan vid den speltypen.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Har spelet det ett tag då jag köpte Mario Kart : DD paketet.
Det jag är så oehört frusterad över är hur mycket majoras mask hackar. Det stod lit elätt att ljudet kunde vara ur synk osv men inte att spelet skulle tokhacka. Sedan så är ju 2:an bland de svåraste spelet hitils i Zelda Serien. Så är det lite tråkigt att man inte kan ha några items i spelet, utan bara spells. Dock är det finurligt då det är ett "riktígt" Rpg då man levlar osv.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Väldigt trist att de inte inkluderade A Link to the Past, det hade gjort Zelda CE klart intressantare. Ocarina of Time har man ju redan fått med Wind Waker och de övriga spelen ger jag blanka fan i, särskilt Majora's Mask.

Permalänk
Medlem

Ocarina of Time är helt klart det bästa av dom tycker jag.. Iaf om man ska spela nu . dom tidigaste blir man bara galen på, majoras mask är tråkigt pga att det går på tid osv, Wind waker är väldigt kul men det är för mycket vatten i det ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk

såg att skivan(skivorna) fanns att köpa på spelbutiken för 549 kr

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praetorian
såg att skivan(skivorna) fanns att köpa på spelbutiken för 549 kr

Skumt.. Trodde att dom var olagliga att sälja vidare, varje fall för ett företag.:!

Permalänk
Medlem

Men är dom dumma i huvudet eller? Typ 600 bara för spelen när man får samma spel OCH en Gamecube för 889:-

http://www.webhallen.com/prod.php?id=24589

Visa signatur

Tjoflöjt