Problem med Virtuellt minne

Permalänk
Medlem

Problem med Virtuellt minne

Hej

Igår efter jag startat om datorn som vanligt fick jag upp en ruta innan jag kom in till skrivbordet. Mitt virtuella minne hade slutat fungera som de skulle. Jag gick in på inställningar och kollade, då var båda fälten med egen inställning bortsuddade, jag skrev in egna värden och bootade om. Efter det har jag testat med allt men det vägrar fungera. Även om jag ställer in som det står rekomenderat nedan så vill den inte fatta. Tyvärr kunde jag inte få en skärmdump på det första felmedelandet eftersom det kommer upp innan man nått skrivbordet.

Jag har dock 2 andra som ni kan kolla på. Någon som vet hur man löser detta? Något program som kan vara bra? Annars funderar jag på att installera om till Win 2000 igen, för XP har inte alls fungerat bra sedan jag la in det förra helgen.

http://www.alexkappel.com/temp/1.gif
http://www.alexkappel.com/temp/2.gif

Tacksam för all hjälp

Hittade lite info på en sida när jag googla.

It may sometimes happen that the system give ‘out of memory’ messages on trying to load a program, or give a message about Virtual memory space being low. Possible causes of this are:

1. The setting for Maximum Size of the page file is too low, or there is not enough disk space free to expand it to that size.

2. The page file has become corrupt, possibly at a bad shutdown. In the Virtual Memory settings, set to “No page file,” then exit System Properties, shut down the machine, and reboot. Delete PAGEFILE.SYS (on each drive, if more than just C:), set the page file up again and reboot to bring it into use.

3. The page file has been put on a different drive without leaving a minimal amount on C:.

4. There is trouble with third party software. In particular, if the message happens at shutdown, suspect a problem with Symantec’s Norton Live update, for which there is a fix posted here. If the problem happens at boot and the machine has an Intel chipset, the message may be caused by an early version (before version 2.1) of Intel’s “Application Accelerator.” Uninstall this and then get an up-to-date version from Intel’s site.

5. Possibly there is trouble with the drivers for IDE hard disks; in Device Manager, remove the IDE ATA/ATAPI controllers (main controller) and reboot for Plug and Play to start over.

6. With an NTFS file system, the permissions for the page file’s drive’s root directory must give “Full Control” to SYSTEM. If not, there is likely to be a message at boot that the system is “unable to create a page file.”

Kan vara nummer 5 eftersom jag installerade drivare för ATA samma dag. Ska testa att avinstallera det nu.

*Update* Det var det som va problemet! Nu funkar det