Permalänk
Medlem

arctic cooling fläkt

ja har varigt enormt missnöjd med min copper silent 2 ett tag nu....just nu har jag min barton 2800+ i 1.23ghz när den som ni kanske vet skall köras is 2.083....ja kör så lågt eftersom om ja maxar upp den så kommer den upp i _63_ grader normalklockat!! Tänkte att de måste vara nåt fel på sättet ja satt dit den eller kylpastan..ja har riktigt bra silver pasta men enligt arctic cooling så är silicon pastan bäst...när ja nu byter i övermorrn eller nåt.

Ska jag ta silicon eller silver pasta på corefan?

p.s. går vanligt toapapper å t-sprit bra att ta bort pasta med?

d.s. jag har silicon på just nu

Permalänk
Medlem

Har du satt flänsen rätt och har den ordentlig kontakt med Coren? Jag kan då säga att jag är mycket nöjd med min Arctic Cooling Coppersilent 2. Jag kan köra min 2800+ i motsvarande 4000+ (205 * 12.5) utan problem. Vid den farten visar Hardware Doctor att CPU:n är 54 grader vid load.

Permalänk

Jag är också nöjd med min kylare, kör en Duron 1600@2196 och tempen ligger på 42 enligt bios.

Permalänk
Medlem

bra för jag var nästan säker själv...ska försöka hinna ikväll med as5 å fixa skiten!

EDIT: Nu har jag bytt kylpasta å satt dit fläktfan igen...den gick ner 3-4 grader inte så mycket...men ändå. Ja har normalkockat den och med prime95 igång så är den uppe i 63-64. Med +7.5% extra vcore då

den är STABIL...hoppas jag