Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått mitt modem
Va bara att plugga in och skriva in dns:er i routern.. Får 6Mbit ner och 1Mbit upp på alla testservar..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
Jahopp, så har man fått hem adsl-modemet också. Det blev ett 510 med en lanport.
Ringde bostream och fick mitt ip-nummer. Men den ville inte ut på internet. Trots sync fick jag inget svar från gatewayen. Testade och sniffa lite och jag var visst inte ensam, såg iaf 4 andra datorer som förgäves sökte efter vår gateway. Har ringt bostream och felanmält...får väl se vad som händer.
Min enda gissning är att dom gett mig (oss) fel ipnummer. Nån annan som har något förslag?

Lite småsurt att vänta 3 månader för att bli lurad när modemet kommer...

/Moridin - först i sverige som fått scream? (som inte fungerar..)

Snälla, jag blir galen, har du cd-romen till 510:an? Min polare fick ingen och leverantören VÄGRAR skicka en till honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av protorion
Snälla, jag blir galen, har du cd-romen till 510:an? Min polare fick ingen och leverantören VÄGRAR skicka en till honom.

Vet inte, kan kolla sen när jag kommer hem..

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Citat:

ååh, råhygglo

Permalänk
Avstängd

Jag fick inge CD-rom! Jag bara pluggade in...la in IP + DNS + Gateway så vart det bare o surfe...

Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
Vet inte, kan kolla sen när jag kommer hem..

hittade du någon?

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha CDROM:en till? Man får mig veterligen ingen CDROM av bostream (även om man kanske normalt sett får det med speedtouch-modemen), sannolikt av den enkla anledningen att man inte har någon som helst användning för denna - den skulle bara förvirra.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Vad ska du ha CDROM:en till? Man får mig veterligen ingen CDROM av bostream (även om man kanske normalt sett får det med speedtouch-modemen), sannolikt av den enkla anledningen att man inte har någon som helst användning för denna - den skulle bara förvirra.

för att man måste ha cdromen för att uppgradera modemet till att bli en brandvägg.. min kompis köpte modemet av en liten firma i umeå för ett år sedan ungefär.. det är möjligt att bostream levererar "510:an" uppgraderad numera, det har ju gått ett år

Permalänk
Medlem
Citat:

för att man måste ha cdromen för att uppgradera modemet till att bli en brandvägg.. min kompis köpte modemet av en liten firma i umeå för ett år sedan ungefär.. det är möjligt att bostream levererar "510:an" uppgraderad numera, det har ju gått ett år

Om det du pratar om är någon nyare version av firmware så är väl CDn ändå inte nödvändig?
Dels kan man ju uppgradera firmware utan CDn, sedan är det iaf enligt speedtouch.com senaste firmware i modemet jag fick från bostream i december...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

hittade du någon?

Sorry, hitta ingen. Antar att jag supit bort den..

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

Vi kommer att enligt planer påbörja uppgradering till scream Vdsl under februari.

Med vänlig hälsning
Åke Nilsson
Kundtjänstansvarig

är det nån som hört någe mer ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
Vi kommer att enligt planer påbörja uppgradering till scream Vdsl under februari.

Med vänlig hälsning
Åke Nilsson
Kundtjänstansvarig

är det nån som hört någe mer ?

"Påbörja", låter inte bra....

Permalänk
Medlem

Påbörja? Den visan har jag hört tidigare från Bostream.

Jag misstänker att Bostream antagligen vill låsa 610:orna på samma sätt som 510:orna är låsta och sådant tar tid. Det skall blandas in utvecklare, marknadsfolk, testare, etc.. och ärendet bollas runt mellan olika bord på olika företag.

Den 29 februari kommer säkert ett nytt brev där Bostream berättar ytterligare en halvsanning och sedan dröjer det ett till slutet på maj tills vi får våra VDSL modem samt en kompensation på 100 kronor eller mindre.

Jag hoppas att jag har fel..

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

på vilket sätt är 510 låsta ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Påbörja? Den visan har jag hört tidigare från Bostream.

Jag misstänker att Bostream antagligen vill låsa 610:orna på samma sätt som 510:orna är låsta och sådant tar tid. Det skall blandas in utvecklare, marknadsfolk, testare, etc.. och ärendet bollas runt mellan olika bord på olika företag.

Den 29 februari kommer säkert ett nytt brev där Bostream berättar ytterligare en halvsanning och sedan dröjer det ett till slutet på maj tills vi får våra VDSL modem samt en kompensation på 100 kronor eller mindre.

Jag hoppas att jag har fel..

Permalänk
Citat:

Om det du pratar om är någon nyare version av firmware så är väl CDn ändå inte nödvändig?
Dels kan man ju uppgradera firmware utan CDn, sedan är det iaf enligt speedtouch.com senaste firmware i modemet jag fick från bostream i december...

jag har inte hittat på deras sida att man kan det.. vart? jag tycker jag kollade igenom hela faktiskt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lechill
på vilket sätt är 510 låsta ?

Jag kan inte svara för andras modem, men min 510:a har enbart port 80 öppen på 10.0.0.138. Jag har inte funnit några andra portar öppna tex. telnet. Det kallar jag ”låst”. Iofs kan det vara mitt modem som är allmänt kajko, men om jag inte minns fel så finns det en tråd i detta forum där fler tar upp samma sak.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Citat:

http://www.dslsupport.co.uk/st510.asp

jaaaa!

Permalänk
Medlem

varför är det låsta portar på modemen då? är det för att man inte ska kunna avända dc++ och liknande eller?

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrEsso
varför är det låsta portar på modemen då? är det för att man inte ska kunna avända dc++ och liknande eller?

Om det nu är så att vissa av Scream-modemen är låsta berör det inte din uppkoppling alls. Låsningen berör enbart de som är intresserade av att ändra på inställningarna eller uppgradera firmwaren i själva Speedtouch modemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok men varför ska man ändra inställningarna å sånt då, vad är det man vill få fram?

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

Man kanske vill använda brandväggen, dhcp, NAT..
Kolla in manualen:
http://www.speedtouch.com/pdf/E-SIT-CTC-20021203-0003_v1.0_pu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som fått någon kompensation från Bostream för att ni väntat så länge på VDSL?

Jag lyckades till och med få fakturan för scream innan dom ens installerat ADSL:en. Skrev ett långt brev till dom och förklarade vad jag tyckte. Har inte fått något svar än. Har väntat på VDSL sen 4/6-03. Fick iaf ADSL för en vecka sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har inte hittat på deras sida att man kan det.. vart? jag tycker jag kollade igenom hela faktiskt..

Står i "user guide" PDF:en...

Edit: http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_en.pdf eller http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_se.pdf alltså...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
Har det hänt någe nytt på VDSL fronten?? Antar att vi inte får det i feb som dom lovade?

Jag såg att där var en snubbe som hade fått VDSL som har skrivit på TPTest-statistik forum. Tankat i 2,2 Mbyte från sunet.

Visa signatur

JP

Permalänk

Skumt. för jag pratade med supporten igår och slängde fram en sekundär fråga om hur det går med VDSL. Han svarade att det är på gång men inga leveranser har påbörjats.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MammaScan
Skumt. för jag pratade med supporten igår och slängde fram en sekundär fråga om hur det går med VDSL. Han svarade att det är på gång men inga leveranser har påbörjats.

Pratade precis med kundtjänst

"Någon gång under våren. Vi väntar på modemen. Skickar ut så fort vi får in några."

Tvivlar på att speciellt många kommer att få det under februari.

Permalänk

Pratar med kundtjänst... VDSL kommer nu i februari, enligt vad de vet(Gnällde lite så jag fick högsta prioritet på min order dessutom:))

Permalänk

Jag snackade med bostream support idag, och dom sa att mitt Scream modem blev skickat i fredags!

Permalänk

På skämt och allvar!
Jag är fortfarande sugen på att göra en "Namn/kundnummer-insamling"! En liten fin lista över alla oss som sedan denna tråd skapades, har bytt erfarenheter och besked från våra privata samtal med bostream. Rubriken skulle kunna heta något i stil med "Bostreams primära support" eller "Bostreams ultimata lägesrapportteam"
Jag vill bara tacka er alla som hit intills delat med er av vad ni vet och diverse sägner kring det så evigt slutna sällskapet Bostream;)

Är inte helt säker på vad syftet med denna lista skulle vara men uj vad najs det skulle vara om VI fick våra VDSLmodem först:D

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Hej,

Tack för ditt mail.

Enligt närmare kontroll av ditt telefonnummer ser jag att vi tyvärr inte kan
leverera något annat än Scream ADSL upp till 8Mbps till din adress.

Om du har ytterligare frågor angående detta kan du kontakta vår kundtjänst
på telefonnummer 090-2080800.

Med vänliga hälsningar
Anna
Bostream AB

Ni som har stationen HUD i huddinge kolla upp eran status.. jag har 910meter till stationen o kommernu INTE att få VDSL... surt sa räven..

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.