Permalänk
Medlem

Digital Kameror

Hej
Jag är intresserad av att köpa en Digital Kamera, men jag behöver lite införmation om kamerorna på fler ställen är försäljarna.
Är det någon som vet någon bra hemsida med resentioner på Digital Kameror så skulle jag vara jätte glad att få svar.

Visa signatur

<m00x> "Är inte c++ en kupstorlek??"
Svenska citatdatabasen

Permalänk
Medlem

Cyberphoto.se har bra pris på Nikon coolpix 775 endast 1888kr
enligt mig ett mycket bra pris för denna kamera ! Jag har fotot med den i något år nu och är mycket nöjd.

Här är några bilder jag tagit med kameran från Cebit 2003
http://www.techimo.com/articles/index.pl?photo=28

Permalänk
Medlem

www.dpreview.com är en höjdare.
Jag har en Sony DSC-V1 som jag är mycket nöjd med - rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Ursäktar fel plasering av tråden.
Men tackar ändå för snabba svar, det var till stor hjälp.
Hela tråden får gärna tas bort.

Visa signatur

<m00x> "Är inte c++ en kupstorlek??"
Svenska citatdatabasen

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla in Canons PowerShot-serie, mycket bra kameror.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

När du köper kolla in saker som OPTISK Zomm och antalet OPTISKA pixlar. Många tillv. tycket det är jättekul att införa digital zoom vilket du förmodligen gör bättre i datorn, sedan hittar de på saker som interpolation och dyl för att lura kunden att det är fler pixlar än vad CCD-sensorn egenligen ger.

/NN

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Inaktiv

Håller med Nome_Nescio och vill lägga till att du bör fundera på vad du skall/vill fotografera. Naturbilder, så vill du kanske ha en kamera som kan hålla slutaren öppen en längre stund för nattbilder eller för bilder med rörelse. Fotograferar du rörliga (sport)motiv kanske du vill ha en kamera som liknar en systemkamera som man har bättre gräpp på.

En bra kamera skall vara spegelreflex men dessa kan vara för dyra, men se alltid till att det finns ett manuellt okular då skärmen drar för mycket batterier och kameran skall vara så bra att man litar på att bilderna blir bra. Därför brukar jag rekomendera Sony om det gäller mindre kameror i mellanklassen.

Permalänk
Hedersmedlem