Missa inte Amazon Prime Deal Days!

55c normalt o ca 70c full load.. normalt för en paolmino xp2000?

Permalänk
Medlem

55c normalt o ca 70c full load.. normalt för en paolmino xp2000?

som topicen säger, asså e de där normalt? jag har inte änns clockat den elr nåt

Permalänk
Medlem

mycket möjligt. har du artic cooling kylare?

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk

jag tycker iaf att det är höga temps...

Permalänk
Medlem

Jag har en likadan processor som jag kyler med en sketen Spire WhisperRock. Temperaturen ligger på ca 45 grader idle och ca 50 grader full load, men då har jag 4 chassifläktar också. Alltså verkar din temperatur ganska extrem.
Min processor kunde bli över 70 grader varm när jag inte hade några chassifläktar, så om du inte har några sådana bör du överväga att införskaffa några stycken.

Permalänk
Medlem

Det låter lite för mycket, idle temp 55c kan man leva med men 70c i full är
för mycket, min 2000+ idle 51c och full ca 60c och då har jag en 1500rpm 80mm
fläkt som kyler cpu'n, och har en 1500rpm 80mm utblås.
Som sagt om du inte har utblås fläkt än så skaffa, det sänker tempen mycket.

Permalänk
Medlem

Jag har en likadan processor med en Arctic Cooling-kylare och den blir upp till 70C varm under belastning (lätt klockad till 1,73GHz). Tempen är tagen från processorns interna diod. Jag skiter i om den blir varm, eftersom den inte är värd många kronor ändå och sitter i min "andra-dator". Den är dock helt stabil även i 70 grader! Din låter lite varm om den inte är det minsta klockad. Har du någon som helst chassikylning?