Ta bort w32.pinfi..samt våga köra Dc klient efter detta

Permalänk
Avstängd

Ta bort w32.pinfi..samt våga köra Dc klient efter detta

Hur avaktiverar jag w32.pinfi? har läst guiden på Symantec men blir inte så smart på det! Har inte viruset just nu hade det innan formateringen då jag körde med oDC. Jag vill såklart inte bli drabbad av det i framtiden!Kör förmodligen som alla andra ett p2p eller FTP program. Så vågar jag köra DC i framtiden utan att vara rädd för att drabbas av viruset!

Ps.Har sökt lite här på forumet men inte hittat något på svenska hur jag tar bort det!Ds

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd

Suck!

Norton (symantect) klarar knappt att stava sitt namn..

köp F-secure... gärna deras Internet Security 2004-paket (virusskydd & brandvägg i ett)

Detektion
F-Secure Anti-Virus detekterar och desinficerar detta virus sedan 2001.

(Du läste rätt.. "detekterar och desinficerar detta virus sedan 2001"!!!!!)

Permalänk
Medlem

Det är inte dc du behöver vara rädd för, det är filerna du laddar ner. Med tiden lär man sig vilka exe filer man ska köra och inte.

Man ska tex inte köra:
MaxPayne3_BETA_SpreadThisCauseItsRARE!!.zip.exe
hehe =), annars om du är osäker kan du scana igenom alla filer innan du kör dom.

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPENEN
Det är inte dc du behöver vara rädd för, det är filerna du laddar ner. Med tiden lär man sig vilka exe filer man ska köra och inte.

Man ska tex inte köra:
MaxPayne3_BETA_SpreadThisCauseItsRARE!!.zip.exe
hehe =), annars om du är osäker kan du scana igenom alla filer innan du kör dom.

Jo det är sant..ska kolla igenom min PhotoShop 7 skiva sen och kolla om det var den som gav mig viruset

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Hrm.. hur bra lät det där då?
Ska kolla igenom min PhotoShop 7 skiva sedan och kolla om det var den som gav mig viruset...

Jag tror inte Adobe har med virus på sina cd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Jo det är sant..ska kolla igenom min PhotoShop 7 skiva sen och kolla om det var den som gav mig viruset

Varför skulle den göra det? Mig vetligen så skickar inte adobe med virus med sina produkter. För du har väll köpt produkten du använder.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

vågar inte ha min dator på efter det viruset

körde en virusScan hella natten i felsäkertläge se hur länge det funkar denna gång
har haft det viruset 3-4 gånger men denna gång var väst. inget funkade.

alltså 2x120 och 1x60 i PIO är inte att leka med
tog hur lång tid som häls 104 infected och 104 fixed

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
vågar inte ha min dator på efter det viruset

körde en virusScan hella natten i felsäkertläge se hur länge det funkar denna gång
har haft det viruset 3-4 gånger men denna gång var väst. inget funkade.

alltså 2x120 och 1x60 i PIO är inte att leka med
tog hur lång tid som häls 104 infected och 104 fixed

Okej,inte trevligt körde en Liten scanning på en deamon Tools programmet och fick reda på att det var det programmet som hade gett mig virus!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
Varför skulle den göra det? Mig vetligen så skickar inte adobe med virus med sina produkter. För du har väll köpt produkten du använder.

Får du gissa själv!

Citat:

Ursprumgligen inskrivet av mr.E
Hrm.. hur bra lät det där då?
Ska kolla igenom min PhotoShop 7 skiva sedan och kolla om det var den som gav mig viruset...

Jag tror inte Adobe har med virus på sina cd?

Nehepp

Visa signatur