vad får ni i fps i UT2004?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
varför "tweakar" man det så att det blir fult som stryk? vad är nöjet med att spela ett spel som ser ut som quake 1?

Nöjet ligger inte i hur något ser ut, nöjet ligger i gameplay, man tweakar för att få bort allt lullull och nå kärnan av spelet, för att utnyttja sig, sina skills och taktiker till fullo.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

varför tror ni det finns miljontals CS spelare? för att det är fult?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Nöjet ligger inte i hur något ser ut, nöjet ligger i gameplay, man tweakar för att få bort allt lullull och nå kärnan av spelet, för att utnyttja sig, sina skills och taktiker till fullo.

Det är ju nästan fusk. Man ser ju allt tydligare än en som kör orginal

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll i UT, inte direkt så att folk sitter och campar i något mörkt hörn..

Permalänk
Medlem

lite över 100, mer behöver jag inte

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu känner jag mig skitefter, men är det ute? Senaste UT jag känner till är UT2003

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Runt 50.
Har allt igång (AA och sånt)
Max details, 1280*1024.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Nu känner jag mig skitefter, men är det ute? Senaste UT jag känner till är UT2003

spelet är inte ute vad jag vet, bara beta demot?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Avstängd

35-50 fps. kör 1024 X 768 , ungefär medium i allt. (low på några, high på andra... istället för alla på medium) .
0 AA , men det är ganska självklart om jag ska köra hackfritt med min dator...

för att göra det enkelt, utan svordomar: jag klarar av att spela med 50 fps, jag är ingen *sätt in valfritt namn på någon cs-spelare* som kräver 100 fps JÄMT .
(du känner ingen skillnad på 50 och 100 ) .

helt okej , dock kan det bli lite småsegt i början, runt 20 fps då... men det går över direkt när jag kommit ut ur basen (nu pratar jag om ... det där där man ska linka saker... det spelet!) .

riktigt ägigt...
mycket roligare med det läget, skönt att ha lite fordon med...
synd bara att mantern är värdelös...
och att hela kartan i demot handlade om fordonen, utan fordon är man död direkt...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

80 fps ungf, allt max, AA på default (var ändrar man AA, finns det att ändra i spelet?)

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
du känner ingen skillnad på 50 och 100

Nej nej, det gör man såklart inte:rolleyes:. Tala för dig själv.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
för att göra det enkelt, utan svordomar: jag klarar av att spela med 50 fps, jag är ingen *sätt in valfritt namn på någon cs-spelare* som kräver 100 fps JÄMT .
(du känner ingen skillnad på 50 och 100 ) .

JO, det gör man! Det är ett helvete att lira cs med 50 fps om man är van med 100.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

50 med max grafik, 4xAA 8xFSAA

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
JO, det gör man! Det är ett helvete att lira cs med 50 fps om man är van med 100.

Dålig ursäkt bara för att man suger. 50 fps har alltid funkat för mig. Men visst är det kanske lite skillnad med flytkännslan mellan 50 och 100. Men hur lång tid tar det att vänja sig vid egentligen?! Efter några minuter så tänker man inte på det längre.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

alla som spelar cs iaf nästan alla har blvit kåta i FPS alltså.. "köpt ny dator nu smider fan cs alltså ja har 100 i fps hela tiden lagga ju som stryk inann" har en kompis till mig sagt.. inann hade han 60-70 i fps det har gått för långt.. nån måste sätta stop för det här.. btw har 30-50 i fps i U2004 verkar smiida iaf

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk

vet inte har inte kollat men 50-100 kanske 1280*1024 allt på max och 4xAA 8xFSAA... datorn i sign

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D - Asus TUF Gaming B550 - Fury Beast 32GB -
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo - Asus TUF Gaming 850W -
- be quiet! Pure Rock 2 - NZXT H6 Flow RGB-

Permalänk

ca 40-50 fps Onslaught, allt max (utom spelarna kom jag på), af och aa av, trilinear filtering av, shadows av.... kommer inte ihåg nåt mer...
1024*768

athlon 2400+, ti 4200, 256mb @ dunno... sån där 3200 nånting...

Edit: inge klock... har inte testat fpsen på de andra banorna heller... onslaught banan verkar mest krävande...

Edit2: stängt av lite småfunktioner...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

är det nån här som har det där grafik kort testet med ut2004 såg det här om dan.. men hittar det inte igen

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk

allvarligt! Cs är det ända spelet som inte flyter vid 50 fps så jämför inte med cs. Har runt 30 40 med mitt system och jag tycker faktiskt inte det hackar....under 30 börjar det hacka så ni som vill ha över 100 e bara fåniga!

Permalänk

Har testat runt och ändrat inställningarna för att se skillnaden i FPS på assult banan. Stälde mig inne i den stora bilen och tittade mot spaken som öppnar sido dörrarna utan botar. Med alting på lägsta och sämsta upplösningen fick jag 38 i avg FPS när jag stod helt stilla.

Med alla effekter påslagna och 1600*1024 så fick jag 28 i avg fps, bara 10 fps i skillnad, borde inte skillnaden vara större, tycker jag borde få lite mer fps med allt på lägsta än 38.

I min normala fall spelar jag med 1024*768 och med allt på fullt får jag 33 avg fps.

Börjar undra om allt är som det ska i min dator, kan det verkligen bara ska skillja 10 fps mellan lägsta och "högsta" inställningarna?

Dator spec står i signen. Använder Nvidias 52.16 drivrutiner.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Kör 1280x1024 6xAA och 16xAF allt på max.
Har en medel FPS på 94
Hade dock 104 när jag printade mitt i striden.
Datorn ser ni signaturen.

EDIT: Kanske ska tillägga att på den stora assault banan har jag bara 70 i medel.

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem

Jösses vad alla får höga fps. Om jag kör allt på max och 1280x1024 med AA etc på ligger jag runt 30 fps!
Tycker alla nya spel flyter allmänt dåligt på min dator, har formaterat och bytt drivrutiner och trixxat men utan resultat..
3D Mark får jag runt 18000 poäng så de är ju normalt där, däremot spelen.. =/

Visa signatur

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 :: AMD Barton 2500+ @ 3200+ :: Twinmos Winbond PC3200 1024 mb :: Asus 6600GT @ 560/1100:: Seagate 260 GB

Permalänk

Du är inte ensammen....http://www.ataricommunity.com/forums/showthread.php?threadid=...

Segar rätt hårt på assult banan för mig med.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

2003 eller 2004... Finns bara ett UT... UT.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

På assault segar det nåt rejält för mig.
ca 20 fps i avg.

2.0Ghz P4
512Mb sdram
Geforce3 TI200

Det verkar också ha blivit sämre desto mer jag pillat med inställningarna vilket låter ologiskt.
Har sänkt allt till det lägsta men det har inte gjort någon skillnad.

Ska formatera och ominstallera XP imån och köra in de senaste drivrutinerna.

Hoppas det blir bättre för det är fan inte kul att försöka snipa någon med 20fps och 200 i ping

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
På assault segar det nåt rejält för mig.
ca 20 fps i avg.

2.0Ghz P4
512Mb sdram
Geforce3 TI200

Det verkar också ha blivit sämre desto mer jag pillat med inställningarna vilket låter ologiskt.
Har sänkt allt till det lägsta men det har inte gjort någon skillnad.

Ska formatera och ominstallera XP imån och köra in de senaste drivrutinerna.

Hoppas det blir bättre för det är fan inte kul att försöka snipa någon med 20fps och 200 i ping

Kanske dags att börja köra på lite bättre servrar ? Btw du är den jag har sett mest när jag har kollat runt faktiskt

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

Kanske dags att skaffa en bättre uppkoppling snarare...

Har sett dig också en del. Dig och hipshot som inte går att träffa av nån anledning.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Kanske dags att skaffa en bättre uppkoppling snarare...

Har sett dig också en del. Dig och hipshot som inte går att träffa av nån anledning.

hehe jag tycker att jag dör rätt ofta ändå...

Btw sitter du på modem eller ? då kanske det inte är så konstigt med hög ping och svårt att träffa... det blir svårare att träffa om du har hög ping...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

typ 60 FPS Average
1280x1024 ingen aning om lullull
2500+ och ett 9800 Pro 128mb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
hehe jag tycker att jag dör rätt ofta ändå...

Btw sitter du på modem eller ? då kanske det inte är så konstigt med hög ping och svårt att träffa... det blir svårare att träffa om du har hög ping...

thalamus kabelmodem. De har alla typer av mysko begränsningar så det finns säkert något som gör att det går bajs emellanåt.

Men det är alltid kul att se folk göra några dodgningar från ens skott och sen försvinna i tomma intet utan att man träffat en enda gång.

Visa signatur