Permalänk
Medlem

Satelit tv

Det första jag ska säga är att jag är helt noob på satelit tv.
Det är såhär att jag har Viasat abonemang & en Sagem box.
Jag har en antenn med 2 mikrovågshuvuden.
Nu undrar jag hur jag ska göra för att få dom gratiskanaler som finns. Dom finns ju på andra sateliter, men jag har 2 mikrovågshuvuden, skulle jag kunna använda det till en annan satelit. Nu är jag väl riktad mot Sirius 5grader öst tror jag.
Någon som vet om jag kan göra något roligt ?

Permalänk
Medlem

Om du har ett viasat abb. och parabol med två huvuden (s.k. norden parabol) så kan du titta på kanaler från Sirius och Thor. Men för att kunna se gratiskanalerna så måste du kunna ställa in frekvenser själv på din mottagare vilket tyvärr inte är möjligt på många av de mottagare som följer med viasat och CD paketen. Men om du har en mottagare som klarar egna kanaler så kan du kolla på http://www.satcodx.com där finns många gratiskanaler listade.

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

det kan du. men det finns inte många gratiskanaler på thor eller sirius.
rikta om ett huvud till astra eller eutelsat.

jag har också en sagem box.
de är skit dåliga.

om du söker in en annan leverantör är viasat så försvinner viasatkanalera, du måste ladda grundiställningarna för att de ska komma tillbaka. 12054 mhz horisontellet på sirius. de har tagit bort funktionen som söker av alla frekvenser och lägger de kanaler den hittar i kanallistan. skitdumma i huvuet är de.

tryck på menu knappen och installation -> erhåll signal.
ställ in dina data, dessa kan du hitta på www.lyngsat.com

hoppas du får roligare än jag

Visa signatur

Den enda sanningen är att det inte finns några andra sanningar.

Permalänk
Medlem

Möjligt att jag blir dumförklarad nu men vaF*n betyder noob?

Visa signatur

Jag är envis
Kukljica

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *SaKi*
Möjligt att jag blir dumförklarad nu men vaF*n betyder noob?

nybörjare. Newbie - newb - noob

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

som nån sa, de flesta roliga gratiskanalerna (mestadels tyska, men även från så gott som alla europeiska länder) finns på Astra-, Hotbird, och Eutelsat- satteliterna.
och då måste man rikta om parabolen (åt öst). eller så kan du skaffa nån gammal sk. "sverige-parabol", med två universal-LNB'er. (som klarar både analog och digital sändning)
och koppla in i låddan med en sk. DiSEq (tror jag) - switch.
så att du kan ha flera paraboler i samma sladd

nu blev det rörigt...

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin

nybörjare. Newbie - newb - noob

Varför är det alltid så att den sista härledningen av ett slangord som används på internet alltid är så krystad?

newb - noob
elite - 1337

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

om du talar om vilka kanaler du är ute efter eller åtminståne vilka språk så kan jag nog hjälpa dig,

Permalänk
Medlem

Jag är inte ute efter några speciela kanaler.
Men vet du några bra, så tipsa mig gärna...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv
Jag är inte ute efter några speciela kanaler.
Men vet du några bra, så tipsa mig gärna...

ok, isf ska du köra med Hotbird 13E och/eller Astra 19E där får du mest kanaler, exempelvis:
Engelska:
CNN, BBC World, Sky News, Fox News, CNBC, Euronews och MotorsTV

Tyska:
ARD, ZDF, WDR, MDR, NDR, BR, Sat1, Pro7, RTL, RTL2, Super RTL, VOX, Kabel1, MTV, VIVA, VIVA Plus, Onyx, ARD-MuxX, ZDF-Doku, Tele5,Euronews jadu listan kan göras lång med tyska kanaler.

Franska:
TV5, Euronews, delvis RTL Letzeburg(Luxemburg), FashionTV ...

ja listan kan göras lång.

Vill du ha spanska kanaler skall du ta en titt på Hispasat.

Det finns mycket mycket mer, men specificera gärna lite mer.

Permalänk
Medlem

tror han e ute efter gratis porrkanaler.. =P.
eller har jag fel?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
tror han e ute efter gratis porrkanaler.. =P.
eller har jag fel?

om han är det så finns mjukporr på de tyska kanalerna lite då och då men då rekomenderar jag nog hispasat för honom

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om jag kunde få in dessa kanaler utan att rikta om parabolen. För jag vill ju titta på mina vanliga viasat kanaler också.
Är det bara att gå in på instalera kringutrusting sen välja de sateliter jag vill ha. ( det finns några stycken där, är det dom som jag kan få in utan att rikta om ?)
Efter det så väljer jag väl erhåll signal och skriver in den frekvensen som jag hittat på någon sida´.

Permalänk

nej du måste alltid rikta om för att få dessa kanaler då de ligger på andra sateliter positionerade på andra ställen i banan över ekvatorn.

Permalänk
Medlem

Skaffa 2 paraboler eller en motrostyrd om du vill ha från flera satelliter

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leonardwolk
om han är det så finns mjukporr på de tyska kanalerna lite då och då men då rekomenderar jag nog hispasat för honom

Då är det väl bättre med ticketkanalerna på sirius?

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Då är det väl bättre med ticketkanalerna på sirius?

Jo det kanske är en lösning vad vet jag, men ticket kanalerna är väl PPV? hispasat har allt okodat.