Permalänk

blivit av med mobilen, vad köpa ny?

Fan va surt.
Att folk inte kan hålla sina fingrar i styr!
Min T610 försvann igår under idrotten.
jag hade den liggande i min byxficka i omklädningsrummet.
något som får en att bli ännu surare är att det bara är vår och vår parralell-klass som hade tillgång till omklädningsrummen......

Det är inte bara pengarna (1k till försäkringsbolaget) utan även telefonboken med ca 100 kontakter men framför allt att folk inte kan hålla sig till sina egna grejer.
jag knegade ihop 3.5k med en skitlön också kommer bara något flöte och plockar den!

så nu är frågan vad man ska köpa för ny mobil.
det enda kravet jag har är att det ska finnas vibrator.
i vilka mobiler har man i dagsläget möjlighet att sätta i ett minneskort så att den funkar som mp3spelare? detta hade varit ett väldigt bra alternativ då jag inte har någon mp3spelare men vill ha.

någon som vet hur stort bellop man får ut av försäkringsbolaget för en mobil som är köpt för lite mer än ett halvår sen?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Fan vad surt, det kan alltså vara någon från din klass eller parallellklass?
Skulle nog gissa på parallellklassen i såna fall, brukar väl inte vara så vanligt att folk från ens egen klass stjäl från en annan klasskamrat.

Permalänk

måste jag göra en polisanmälan för att kunna få ut försäkringspengar?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Lämnade du kvar din mobil i omklädningsrummet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
måste jag göra en polisanmälan för att kunna få ut försäkringspengar?

Ja.

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk

Tabbe att lämna mobilen i omklädningsrummet...

Permalänk

ok, hur gör man det enklast?
ja, i fickan. ingen tar med sig mobil plånbok mm in pga att ytterdörren är låst.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Åk ner till den lokala polisstationen.

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk

Vill inte verka elak, men att du ens lämnar en sådan telefon i omklädningsrummet. Jag gjorde samma tabbe och blev av med min bärbara cd-spelare för 1500kr. (och då låg den dessutom i en ryggsäck).

Ändå är det jävligt dumt av något "flöte" att sno din telefon. Folk får lära sig skilja på "ditt och mitt".

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk

men det soms tör en är att bara klassen och parralell klassen hade tilgång till omklädningsrummet.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Kolla alla då. Säg till läraren eller nåt ;p

Självrisken från iaf Folksam är 1500 spänn, det vet jag eftersom jag nyss fick en ny iPod genom det. Antagligen blir det så att du helt enkelt betalar 1500 och får en ny T610.

6230 har stöd för minneskort och mp3-uppspelning iaf.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Hedersmedlem

om du inte hade uppsikt över telefonen så kommer försökringsbolaget inte att godkänna ärendet... det är som att du går på en bar och lägger telefonen på bardisken och förväntar dig att den ligger kvar när du kommer tillbaka från toan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
om du inte hade uppsikt över telefonen så kommer försökringsbolaget inte att godkänna ärendet... det är som att du går på en bar och lägger telefonen på bardisken och förväntar dig att den ligger kvar när du kommer tillbaka från toan...

ok, så du menar att om man lägger sin mobil på köksbordet hemma och har några polare hemma o så drar man på toa o så är den borta o så får man inga pengar ifrån försäkringsbolaget? Låter fan rövdumt....

btw heter du Kian Fukharry?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
om du inte hade uppsikt över telefonen så kommer försökringsbolaget inte att godkänna ärendet... det är som att du går på en bar och lägger telefonen på bardisken och förväntar dig att den ligger kvar när du kommer tillbaka från toan...

Är väl bara att säga att du hade uppsikt då!! säg att du var i omklädningsrummet när det hände eller nått:D eller så tar du och kolla upp lite med dom i klassen eller någon i andra klassen som du känner bra... någon kanske sett nått!!!!

Permalänk

Re: blivit av med mobilen, vad köpa ny?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Någon som vet hur stort bellop man får ut av försäkringsbolaget för en mobil som är köpt för lite mer än ett halvår sen?

Har du vanlig försäkring? Isåfall så kan du räkna med en självrisk på 1000-1500kr. Om du har drulleförsäkring som du har fått i butiken där du köpte mobilen, så är det väl runt 300kr i självrisk.
Ang pengarna så beror det på vad du har för försäkring. Sådan som man kan köpa på siba resulterar i en helt ny telefon, en vanlig försäkring så kan du räkna med ca 10% avdrag + 1-1500 avdrag i självrisk.
Något väldigt viktigt är att du ska spärra den, det går dock att låsa upp den rätt så enkelt. Men han som snodde din nalle ska inte få det för lättvindigt, en princip sak..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Att lämna en telefon som T610 i ett omklädningsrum låter aningen våghalsigt, skulle inte ens släppa gamla bettan T68i ur min åsyn, den är mera än dyr nog.

"Skräp" / low-end telefoner som exempelvis T100 och billiga Nokior kastar man runt lite hur man vill och fäster dem t.o.m. på nyckelknippan, man köper ändå en ny inom ett år eller två så ingen anledning att vara försiktig med dem. Vill du kunna lämna mobilen i omklädningsrummet så köp en sån och nita den ordentligt [rista in saker på den etc, så den blir oattraktiv].

Allt annat är folk svinaktiga nog att sno så fort de får chansen, det är den bittra verkligheten.

"ok, så du menar att om man lägger sin mobil på köksbordet hemma och har några polare hemma o så drar man på toa o så är den borta o så får man inga pengar ifrån försäkringsbolaget? Låter fan rövdumt...."

<<<---- I det fallet gäller hemförsäkringen.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Re: Re: blivit av med mobilen, vad köpa ny?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Har du vanlig försäkring? Isåfall så kan du räkna med en självrisk på 1000-1500kr. Om du har drulleförsäkring som du har fått i butiken där du köpte mobilen, så är det väl runt 300kr i självrisk.
Ang pengarna så beror det på vad du har för försäkring. Sådan som man kan köpa på siba resulterar i en helt ny telefon, en vanlig försäkring så kan du räkna med ca 10% avdrag + 1-1500 avdrag i självrisk.
Något väldigt viktigt är att du ska spärra den, det går dock att låsa upp den rätt så enkelt. Men han som snodde din nalle ska inte få det för lättvindigt, en princip sak..

köpte du försäkring på siba eller något annat stort företag så har du till 99,9% ingen stöldförsäkring
jag tror att det bara är hemförsäkringsbolaget som gäller för din del.
du kommer med största säkerhet att få ut en ny T610, varken mer eller mindre, vill du ha någon annan modell så räknar dom vanligtvis av ca 20% av dagspriset och skickar dig pengar istället.
Så har det funkat de gånger jag (som säljare) hjälpt kunder med försäkringsärenden.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk

Surt...

Men vafan ? Är t610 en high-end mobil ? coolt.... jag tycker att den är som en t100 med kamera och färgskärm Slit och släng mobil asså Är jag onormal ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Hmm Ja? T610 har *lite* mer funktioner än T100...

Bluetoth, IR, kalender, datorsyncning, anteckningblock m.m...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
ok, så du menar att om man lägger sin mobil på köksbordet hemma och har några polare hemma o så drar man på toa o så är den borta o så får man inga pengar ifrån försäkringsbolaget? Låter fan rövdumt....

btw heter du Kian Fukharry?

hört talas om hemförsäkring? nej men allvarligt om nån av dina polare är hemma hos dig och snor nått så kan du såklart anmäla båda och den som inte tog "grejjen" slipper ju råka ut för nått.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

har spärrat abonemanget och gjort polisanmälan över telefon.
dock sa jag fel värde (inte meningen) 4k istället för tre.
måste jag ringa upp igen eller räcker det med att jag berättar för försäkringsbolaget?

så jag får inte pengar utan en ny mobil? har alldrig haft försäkringsfrågor om mobiler utan bara cycklar mm och då har jag fått pengar.

jag köpte mobilen med ett abonemang (provosion?) hur räknas priset då? (betalade 2,5k)

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Antagligen samarbetar försäkringsbolaget med nån butik (i mitt fall var det Siba) som de kommer skicka dig till, så betalar du och får en ny mobil där. Värdet spelar ingen roll, det är bara självrisken som gäller.

Sen får du väl skaffa nytt sim-kort på nåt sätt.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Surt...

Men vafan ? Är t610 en high-end mobil ? coolt.... jag tycker att den är som en t100 med kamera och färgskärm Slit och släng mobil asså Är jag onormal ?

t610 räknar jag och de flesta kring mig definitivt som ultra-high end. Den har en förbannad flora av funktioner; triband, gprs, IR, bt, mms, dataadapter, röstinspelning, kamera.. Beror ju på hur mycket pengar man har och är villig att kasta på telefoner också.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk

någon som vet om jag måste ändra/göra ny polisanmälan pga att där står fel pris?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
någon som vet om jag måste ändra/göra ny polisanmälan pga att där står fel pris?

Det skadar väl inte att ändra eller? Jag hade ju gjort det för att slippa eventuella försäkringsbedrägerianklagelser.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Ibland önskar man att det fanns små gps sändare överallt, så man kunde sätta dit FANSKAPET som gjorde det och köra överhonom med en traktor lr nått.