NetGear RP614V2 Platinum V2 bra lr dålig?

Permalänk
Medlem

NetGear RP614V2 Platinum V2 bra lr dålig?

Hejsan

Jag har bestämt mig för en NetGear RP614V2 Platinum V2. Någon som vet fall den funkar bra?.. Nåt speciellt man borde veta? Någon recesion?

http://se.pricerunner.com/networking/broadband-gateways/18776...

MVH NIKKO!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp inte Netgear! Du kommer att få allt annat än en fungerande router. RP614 och PR614V2 är kända för att hänga sig allt ifrån nån gång per dag till nån gång per minut beroende på vad man använder den till. "Det är en firmware på gång". Bullshit, det har vart likadant ända sen de kom ut, rp614 kom ut för 2 år sen tror jag. Själv kommer jag aldrig mer köpa från Netgear och jag tycker synd om de som gör det.

Permalänk
Avstängd

Har en RP614 V2 som betedde sig lite jobbigt (hängde sig 1 gång i veckan) laddade hem den nya betafirmwaren...numera inte ett stopp på över 1 månad.

Aure

PS. Man får vad man betalar för!!

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en Netgear RP614 version 1, senaste release candidate firmware löste allt, har inte hängt sig sedan jag uppgraderade, för någon månad sen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Jo jag har en Netgear RP614 med firmware från 2002 eller nåt och den har funkat felfritt sen December 2002.

Men visst, det finns dom som haft problem.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Min 614v2 strulade rejält när jag började att använda den. Hängde sig ett par gånger om dagen. Ringde och bad om en ny frimware. Nu har den "bara" hängt sig en gång efter en veckas.

Permalänk
Medlem

Dumt och släppa halvfärdiga produkter. Det skadar definetivt deras anseende på marknaden.

Och kom ihåg, en billig, halvt fungerade produkt är inte billig.

mvh

Permalänk
Medlem

jag har en RP614 och jag HATADE den från början.. fattade inte att man kunde tillverka sådan skit men jag måste säga det att deras support är schysst och hjälpsam.

Men nu så gillar jag den riktigt mycket då den senaste Firmwaren har fått den att funka helt felfritt! inga problem med DC,Bittorrent eller liknande.. bara plugga in den och det är klart

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Jag har oxå en RP614 och jag har inte haft några speciella problem med den...bara att den kan hänga sig 1-2 ggr i månaden om jag har riktigt otur..

Permalänk
Medlem

Varför många haft problem med den är för att många har köpt den samma sak med D-link 604 Rev Bx och D1 själv sitter jag med en D-Link 604 Rev D1 med firmware 3.04b1 och den funkar felfritt. Men som sagt bättre köpa en liten äldre produkt med bra firmware än en ny som oftast har kass firmware.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meridius
Dumt och släppa halvfärdiga produkter. Det skadar definetivt deras anseende på marknaden.

Och kom ihåg, en billig, halvt fungerade produkt är inte billig.

mvh

Nej, för mig ledde det till att jag köpte en helt ny router. Har nu en ifrån 3com som fungerar över förväntan. Har inte krånglat en endast gång hittils och det bästa av allt är att den faktiskt är mycket bättre på att släppa igenom program utan att man behöver öppna portar eller utan att det funkar ena gången och andra inte.