Permalänk
Medlem

Produkttester på olika hörlurar

Hejsan är det någon som vet var man kan finna några produkttester på olika hörlurar? Funderar på att satsa endel pengar på ett headset men skulle först vilja läsa lite testresultat

mvh.
Dorgon

Permalänk
Medlem

Köp Cosonic för 159:- på Kjell och Company.

Permalänk
Medlem

Cosonic MDR-CD850

Billigt och bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mol3x
Cosonic MDR-CD850

Billigt och bra.

Cosonic kan ta sig i röven! varför köpa skit när man kan få bra hörlurar för ett överkomligt pris??

//wikk3!

Visa signatur

Varför mig? *winne!*

Permalänk
Medlem

Philips Hp890, överlägsna allt annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wictory
Cosonic kan ta sig i röven! varör köpa skit när man kan få bra hörlurar för ett överkomligt pris??

//wikk3!

Cosonic är enligt mig ett av dom bästa hörlurarna jag har provat. Priset är jävligt överkomligt kan jag säga dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Philips Hp890, överlägsna allt annat

MM håller med Philips Hp890 är sköna! och är rätt biliga ändå! med tanke på kvaliten (5-30,000hz):p MUMS!

Antigen ska man köpa Hp890 eller så ska man köpa nått mer på kostat som koss;) ..

Citat:

Cosonic är enligt mig ett av dom bästa hörlurarna jag har provat. Priset är jävligt överkomligt kan jag säga dig.

okej men enligt mig så är dom lurarna otroligt dåliga bättre att köpa ett par philips Hp890 dom kostar ändast 549kr och det är ett jävla bra pris för ett par så bra hörlurar!
men men nöjer du dig med budjet hörlurar så är det bra för dig:rolleyes:

//wikk3!

Visa signatur

Varför mig? *winne!*

Permalänk
Medlem

Av dom som jag har provat så har Cosonic MDR-850 absolut bäst ljud för pengarna... Skitsköna, med mic, billiga, bra kräm... ren njutning helt enkelt.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Av dom som jag har provat så har Cosonic MDR-850 absolut bäst ljud för pengarna... Skitsköna, med mic, billiga, bra kräm... ren njutning helt enkelt.

Jag förstår inte vad det är för fel på er! Cosonic är enormt dåliga. Jag stör mig otroligt mycket på er just nu! ush.....:mad: //wikk3!

Visa signatur

Varför mig? *winne!*

Permalänk
Avstängd

måste hålla med Wictory, hålla med och hålla med

öppnade ett par av mina cosonics hörlurar förrut, eftersom jag hade så många trasiga kan man försöka laga tänkte jag. till min förvåning har de använt tejp för att hålla fast några saker så bara det skriker ju kvalité, kanske en av anledningarna till att de går går sönder som löv

sen köpte jag ett par Sennheiser och de lagade sig själva efter en förskräcklig olycka

Edit: ~150kr får man ett par cosonics för, Sennheisers HD433 får man för ~200kr, jag kör på ett par HD 202 som jag köpte för ~300kr och det är så mycket bättre ljud i de, i längden är det bättre att köpa ltie dyrare än att köpa flera cosonics

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wictory
Jag förstår inte vad det är för fel på er! Cosonic är enormt dåliga. Jag stör mig otroligt mycket på er just nu! ush.....:mad: //wikk3!

Du kan inte jämföra dom lurarna med dom som du rekommenderat.
Det är juh som att jämföra vad som helst som det skiljer 500:- mellan.

Jag stör mig på dig.

Edit: Jag har själv ett par HP890, men det betyder inte att dom andra är dåliga för det priset. Dessutom är det inget headset.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

philips HP 890 är stört sköna och har ett rätt så överkomligt pris

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk

Eftersom Dorgon vill ha ett bra headset och Philips HP890 saknar mic så faller den bort skulle jag tro.

Har ett par Cosonic själv då jag, som Dorgon var ute efter ett dugligt headset. Priset är inget jag klagar på och ljudet är helt OK. Det finns nog bra headsets från Plantronics också. Sweclockers recenserar några såna, kolla i recensionsarkivet.

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.

Permalänk
Medlem

Lägg ner en liten slant och köp ett par Plantronics, rekommenderar DSP-500 starkt, riktigt bra lurar. Sen är jag imponerad över var du har lagt tråden, övriga ämnen?

Visa signatur

"Signatur raderad. Inte denna typ av signaturer på forumet tack! /Najk" - Najk

Permalänk
Medlem

Kör själv med Koss R50b, mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

PHILPS SBC HS900 för 300:-, skitnöjd.
http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor/110407.jpg

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Överskrift redigerad*

Permalänk
Medlem

abishai och ni andra som säger att dom går i sönder lätt. Jag har haft mina en väldigt lång period och dom fungerar utan anmärkningar, är man bara rädd om sina saker och inte slänger dom, vrider micen ur led så håller dom. Det är inte lurarna det är fel på, det är er.

Permalänk
Avstängd

HS900 är väl mer en gameinglur/streetlur.. headset ser ju så liffigt ut, bättre att skaffa en slipsmikrofon eller nått i den stilen..

Själv har jag HP890, skulle aldrig direkt få för mig att vistas på stan eller ens utanför dörren med dem, inte ens på LAN.. dem är hyfsat stora, men det låter bra, spec med foobaramp 32bit's kernelstreaming från ett terratec aureon space.. bra ljud för lite pengar faktiskt, helt dugligt för att vara från datorn

Visa signatur

Let the good times roll!!

Permalänk
Medlem

Är inne på mitt 3:e par cosonic nu och de jag har nu håller på att falla i småbitar, så jag tänkte ta och satsa mera pengar den här gången :> funderade på sennheiser men dock så vet jag inte om de är bra, de är iaf dyra Någon som har testat/vet av några tester?

vore tacksam för svar :>

mvh.
Dorgon

Permalänk

Re: Hörlurar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dorgon
Hejsan är det någon som vet var man kan finna några produkttester på olika hörlurar? Funderar på att satsa endel pengar på ett headset men skulle först vilja läsa lite testresultat

mvh.
Dorgon

Först och främst så reserverar jag mig för om det var headsets du menade. Annars följer lite matnyttig information här.

I Hifi och musik Nr 10 (tror att det var det nummret) så hade dom stor testa av hörlurar från 500:- till 3000:- Du ska nog kunna låna tidningen på biblioteket eller nått. Nått nummer mellan 9-11 är det garanterat. Komemr inte ihåg.

Ett tips är att glömma allt som har med trust och Coconic att göra. Satsa hellre 500-900:- på ett par rejäla hörlurar.
Detta skall heller inte ses som obefogad kritik. har stor efarenhet av båda märkenas olika modeller.

EDIT: DORGON
Sennheisergör bra hörlurar. Både i budget och hifisynpunkt.

Edit: PARA
Om du har ett par hörlurar som har hållt länge så kallar jag det tur. kanske håller du efter dom extremt bra men vid normal användning så ska inte hörlurarna gå sönder. OM du säljer 10 lurar och 6 komemr tillbaka med samma fel så är det inte en slump. Då är det dålig kvalite. Och dessa 6 av tio hörlurar råkar tillhöra cosonic släktet.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Avstängd

Ska du ha bra grejjer är väl Sennheiser, Plantronics och Koss att rekomendera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Para
abishai och ni andra som säger att dom går i sönder lätt. Jag har haft mina en väldigt lång period och dom fungerar utan anmärkningar, är man bara rädd om sina saker och inte slänger dom, vrider micen ur led så håller dom. Det är inte lurarna det är fel på, det är er.

Dom går sönder lätt. Visst finns de exemplar som fungerar bättre och sämre, men överlag är kvalitén inte den bästa. Min kompis fick nya på garantin två gånger innan han tillslut beslöt sig för att köpa ett par andra lurar.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Mina Cosonic MDR-CD850 är ca ett år gamla och är hela. Paret innan var också ett par Cosonic och micen paja ganska snabbt. De doftar inte kvalité men grymmt ljud för en så billig peng. Sen får man ju inte kasta och gå på de får då knakar det ju på en gång.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Jag kör på Sony MDR-605L

riktigt bra

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
PHILPS SBC HS900 för 300:-, skitnöjd.
http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor/110407.jpg

Har med sådana bytt 2 grr detta e dom 3 dv.s.. plasten sprackl, skönt ljud annars !

Permalänk
Medlem

har några hörlurar.. minns ej vad dom heter.. det är ett headset.. är inte hemma just nu.. men dom kostar 300kr.. skön bas och fint ljud

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker du ska titta på Koss Porta Pro.. Har väl inte lyssnat på många hörlurar men dom låter riktigt bra.

Tycker du ska gå och prova många hörlurar för att se vilka du själv tycker om. Kan ju vara så att ett par låter bra men sitter väldigt oskönt på huvudet..

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk

asso vilka budget lur ni kör me, samla era godis pengar o köp ett par sony MDR-V700DJ

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
asso vilka budget lur ni kör me, samla era godis pengar o köp ett par sony MDR-V700DJ

Ok, då tar vi dom här.

Sennheiser