Produkttest: Zalman Reserator 1

Permalänk
Medlem

"utformning knappast är optimal" (angående radiatorns utformning)

Detta håller jag verkligen inte med om, hur skulle man kunnat göra den så speciellt mycket bättre?

Den verkar med tanke på pumpen prestera väldigt bra.

Btw, så håller jag sedan ett tag och planera/bygga en liknande radiator Så någon hade visst idéen före mig.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

sluta gnälla på pumpen. Grejja en cylinderpump (?) och stoppa in .
Har sett sådana som presterar bra. Storleken spelar ingen roll. För du har ju en avlång radiator..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnOlsson
wow säger jag bara
prydligt, tyst och relativt effektivt

men Waterchill drar mer faktiskt då det är lite bättre klös i

Visst men poängen var att det ska vara tyst vilket Waterchill inte är med sina fläktar, så vem bryr sig ifall Waterchill klarar av att kyla en kärnreaktor då man ska har tyst system?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Visst men poängen var att det ska vara tyst vilket Waterchill inte är med sina fläktar, så vem bryr sig ifall Waterchill klarar av att kyla en kärnreaktor då man ska har tyst system?

precis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taufik
Ska du köpa 3 paket? Varför inte köpa NB och GPU block och koppla dom tillsammans ?
Sen kan man ju jaga en cylinderformad pump.
Sen slänger man in den i tanken (radiatorn).
den gamla kan man ju skänka till fiskarna om man nu äger några. dom blir säkert glada när dom ser att det står ZAHLMAN
hihihihi

Det var ju det jag menade: en till prollen + en till GPU&NB

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja se en bild när radiatorn står bredvid burken

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem

äre bara jag som sett en radiator för passiv vattenkylning på nån utländsk butik?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ååååh blå eloxerad aluminium! Jag vill ha! Trevlig tingest och saker som är tysta är alltid välkommna!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
äre bara jag som sett en radiator för passiv vattenkylning på nån utländsk butik?

Det finns flera alternativ till Zalman Reserator 1
De två första är passiva radiatorer och den tredje är en komplett lösning som Reseratorn.

Trist att alla svenska butiker har så snålt med vattenkylningsgrejjer, för det finns verkligen jättemycket mer än vad GTEK, Kylning.com, Overklockers osv har att erbjuda...

HTCS-Radiator passive - blue

innovaKonvekt-O-Matic - alu

Xice Set EC900 AMD/Athlon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Bloink
Skulle också vilja se en bild när radiatorn står bredvid burken

Moderkortet satt aldrig i något chassi om ni läser recensionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet på framsidan
Produkttest: Zalman Reserator 1 Torsdag den 18 Mars 2004 Daniel

Bara jag som tycker att tiden går lite väl fort?

(eller är det för att nyheten ska ligga överst några dagar???)

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

fan va sugen på en sådan man blev, har aldrig haft vattenkylning, pga dyrt,krångligt, orka höra en pump stå och puttra

tror fasiken det blir en sådan när pengarna trillar in nästa gång

Permalänk
Medlem

Tjenare Daniel, det var inte igår!
Mycket fin artikel, har letat ett tag efter en recension på just den här produkten, såg den på en annan hårdvarusite för ett tag sen men då var det bara en nyhet och framgick inte så mycket. Och nu så hittar man en hel preview-recension på just den här Jag kommer nog att införskaffa mig detta, med tanke på att det presterade väldigt bra, även fast pumpen var lite klen. Men som folk säger så kommer den nog ersättas med något bättre och det får vi väl hoppas på. Det ända negativa med själva produkten i sig verkar vara den där knappen man har för att stänga av och sätta på pumpen..
Lite tråkigt bara att du inte ade med lite temps från en P4 i olika frekvenser, men det kanske kommer när produkten finns på marknaden?
Nu fattas det bara tysta diskar i mitt system, sen är det nästan fläktlöst.. Förutom då en 80mm som blåser på diskarna och en tyst zalman opt-1 fläkt på min zm80c och de två tysta fläktarna i antec-agget!
Hör av dig mannen, vi hörs!
//Andreas (knaSen)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Vad händer när man har den på ett varmt lan? Tex Remedy på sommaren?

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eDaweu
Bara jag som tycker att tiden går lite väl fort?

(eller är det för att nyheten ska ligga överst några dagar???)

Kanske för att NH släppte sin recension igår

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Kanske för att NH släppte sin recension igår

Vi tackar NH för upplysningen
Jag fattar dock inte vad exakt du menar, datumet på nyheten flyttades alltså inte tillbaka i tiden utan fram för att ligga högst upp. Men men tillbaka till recensionen??? Please

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk

När jag skaffar hus ska jag gräva ner slingor i jorden, djupt ner där det alltid är svalt och dra in kopplingar där datorn står, sen ska jag ha en styrcentral som reglerar vart vattnet flödar så datorn värmer hela huset via vattenburen värme, ett element i varje rum. Sen kan man låta vattnet cirkulera ut genom jorden och så tillbaka till alla element när datorn är avslagen på sommaren, då får man ju gratis AC på köpet. En kraftig pump i garaget! Och en Zalman förståss som man kan ta med när man ska på LAN.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompathepilot
När jag skaffar hus ska jag gräva ner slingor i jorden, djupt ner där det alltid är svalt och dra in kopplingar där datorn står, sen ska jag ha en styrcentral som reglerar vart vattnet flödar så datorn värmer hela huset via vattenburen värme, ett element i varje rum. Sen kan man låta vattnet cirkulera ut genom jorden och så tillbaka till alla element när datorn är avslagen på sommaren, då får man ju gratis AC på köpet. En kraftig pump i garaget! Och en Zalman förståss som man kan ta med när man ska på LAN.

såg en kille som gjort ungefär så, grävt ner en stor tank 4 meter under jorden, o använde den som radiator

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karagoth
Äntligen en recension av deras vattenkylare
JME har fått in den i deras produktutbud(men inte i lager) så jag blev jätte förvirrad när jag inte kunde läsa om den på Zalmans hemsida
Hoppas det färdiga har snabbkopplingar istället för klämmor, litar inte på klämmor :/

Var hittar du den på JME? Letade under vätskekylning men där var inget.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

som alltid kommer Zalman med lite "egna" och mycket roliga produkter...

Alltid roligt med något nytt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PutteH
Frågan kanske e korkad å oföskämd - men hur tusan kommer det sig att datorbranchen lägger ner så mycket krut på att få tysta kylningar av olika slag samtidigt som man monterar på DVD/CD spelare som låter som ett flygplan när de läser igång ?

DVD är tyst som fan. både o bränna och läsa
bojkotta cd! D:D

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Webhallen har den också i sitt sortiment.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=25726

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Var hittar du den på JME? Letade under vätskekylning men där var inget.

Finns på socket 462/A AMD /socket 754 /socket 478.

Permalänk
Medlem

Kan Zalman kylaren klara av att kyla CPU, NB, GPU via förgreningar....skulle pumpen klara av detta osv?

Permalänk
Medlem

Helt ok. Men att kalla Waterchill för högpresterande vattenkylning var väl att ta i.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem

Zalmans tanke är nog att NB och GPU i första hans ska kylas med passiva kylflänsar (läs: ZMNB47J och ZM80C-HP).

Permalänk
Hedersmedlem

Aboslut en intressant produkt ...

... men man har ju fortfarande problemet med NB och framför allt grafikkortet. Visst kan man som Fook påpekar använda deras passiva fläktkylning - men då behöver man chassifläktar. Det är ju precis det som är fördelen med vattenkylning, man transporterar ut all värme ur chassit. Ge mig samma produkt men även för GPU, och skit i den interna pumpen till förmån för en kraftigare extern - då jävlar

Recensionen var som vanligt av mycket hög klass

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Undra om man kommer kunna köpa radiatorn löst? Utan slangar, block, etc

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Gillade inte "För att mäta processorns temperatur användes en CompuNurse från GTEK. Sensorn från denna temperaturmätare placerades precis intill processorkärnan för att ge en så bra bild av dess temperatur som möjligt." Reklam om GTEK om en annan produkt i alltet... Korruption. Självständigheten.

annars Var det genomgående men repeterande om pumpen.

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !