Permalänk

köpa gps, frågor

Tänkte skaffa en gps till min bärbara dator. Mest att leka med egentligen, men jag nekar inte till att mitt lokalsinne är vädelöst och det hade kanske varit bra när man ska hitta i en okänd stad.

I alla fall, hur exakt är det? kan man se vilken gata man befinner sig på?

Och hur är det med kostnad? krävs något sorts abbonemang? Det är väl bara en mottagare, altså envägstrafik till gps:en? I och för sig kan det väl existera nån sorts kryptering som man måste betala för i form av ett abbonemang, för att få tillgång till tjänsten, men som sagt jag vet inte.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Kan inget om program och dyligt vad som behövs för att få gatu adress bla bla bla

men en sak vet jag att det kostar att köpa en gps motagare.. men det är en engång utgift.. sen är det bara att köra vettu

Permalänk

ja du kan se vilken gata du befinner dig på, det handlar bara om några meters felmarginal

Det du behöver är en GPS mottagare, samt ett program för att se på kartorna på

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Arbetar mycket med GPS och en fortfarande så har GPS´en en felmarginal som är beroende på GPS modell och mottaning !

Man får räkna med minst 5m fel marginal !

Till en laptop behöver du ett program t.ex Route66 som jag rekommenderar och sedan så behöver du en GPS mottagare som finns att köpa på en mängd ställen t.ex www.soltek.se

GPS´en kostar inget att använda.. !