Tom's Hardware, Betalda Intel lakejer?

Permalänk

Tom's Hardware, Betalda Intel lakejer?

någon som vet om det sdtämmer att Tom's hardware anpassar sina tester för att de skall ge Intel bättre resultat än AMD?

Permalänk
Medlem

Jo jag har hört samma sak..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Samma med nVidia också kanske?

Permalänk
Medlem

Bara kolla deras tester så ser man att något är galet. Celeron slår i princip AMD FX

Permalänk
Medlem

Det finns hur många exempel som helst på att THG har en kärleksaffär med Intel, så ja, jag skulle definitivt vilja påstå att dom är Intel-lakejer.

Intel vinner i stort sett varje test av CPUs, trots att resten av hårdvarusidorna har A64 som vinnare, ett annat exempel är den artikel/ledare som nån på THG skrev för ett tag sen som smutskasta AMD o personer som använder AMD cpus, mer lr mindre. Ytterliggare ett annat exempel är när THG fick upp en Intel i 5GHz, och hade suddat vissa fält på CPU-id bilden, vilket troligtvis har att göra med att dom fått en special-processor från Intel och att allt var ren PR.

Etc etc etc..

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Tvivlar på att dom mekar med resultaten iofs.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

får samma benchmarkresultat som thg med mina prylar iallafall, om nån får rena resultatsiffror som skiljer sig så får ni gärna redovisa dessa.

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

rikkard de många reagerar på är att ofta så får THG helt andra resultat än 10 andra hårdvarusidor, alla resultat är oftast till Intel och Nvidias fördel. Sen så har faktiskt THG bett lite om ursäkt på deras sida om just detta, orkar inte leta upp det.

Permalänk

Stal bad inte THG om ursäkt för en artikel som var pro-AMD. Alltså en artikel som inte hade något med manipulering av siffor att göra. Jag har inte hört något om att de bet tom ursäkt för deras testresultat.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk

THG har ju erkännt att dom gett intel fördel och ska sluta med det

men detta gillar jag

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/prescott-tests_3...

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Virustommy vad exakt ville du ha fram av den sidan? Att Intel vann de testmomenten? Inte konstigt eftersom de testar P4XE 3,4ghz mot FX51, den ska möta FX53 och mot den får den stryk.

Kolla in denna test:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-fx53_4....

Citat från http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-fx53_20...
In most benchmarks Athlon 64 FX-53 working at 2.4GHz frequency outperforms all alternatives from Intel including even Pentium 4 extreme Edition 3.4GHz featuring 2MB of L3 cache memory.

Permalänk
Medlem

Japp. Intel och nVidia, och inte AMD och ATI som der ÄR.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

När THG brände AMD:s processorer, var det inte då allt det här startade? Eftersom THG gillade inte hur AMD agerade (armarna i kors).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvasi
När THG brände AMD:s processorer, var det inte då allt det här startade? Eftersom THG gillade inte hur AMD agerade (armarna i kors).

Nej. Det startade när AMD började komma ikapp Intel. Intel hade en järngrepp om cpu-marknaden på den tiden. När AMD först kom ut med sina första Athlon slot-A cpu:s ville/kunde inte moderkortstillverkarna tillverka moderkort till denns processor. Det på grund av avtal med Intel, att de hade en väldigt stor makt och på det viset kunde hota de flesta företag.

Till och med Asus som är en av de största moderkorttillverkare inte kunde sätta upp sig mot Intel i början utan de fick göra "omärkta" moderkort tills fler började följa efter och Athlon blev så smånigom accepterat på marknaden trotts diverse motståndsförsök (läs "hot") från Intels sida. Det var förmodligen då TomsHardware började fiffla med testerna till Intels fördel i större skala. Förmodligen ökade Intels "bidrag" till Toms Hardware dramatiskt vid den tiden. På P1 tiden hade AMD inte mycket att sätta emot men de började pressa på mer och mer när k6-2:or och k6-3:or kom innan de lyckades gå om "jätten" med k-7:orna (Athlon).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Japp. Intel och nVidia, och inte AMD och ATI som der ÄR.

Letade i THGs arkiv och jag kunde inte hitta någonting där THG favoriserade Nvidias FX serie vs ATIs Radeon.

Intel vet jag men det skulle vara kul om du kunde visa vart THG tycker Nvidia äger ATI.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

jag tror det är nån amd-fanboy som blev besviken på några siffror och började sprida elaka rykten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx
jag tror det är nån amd-fanboy som blev besviken på några siffror och började sprida elaka rykten

hehe..ja

Permalänk

jag trodde det var allmät känna att THG är Intel fanboys

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om THG är betalda eller inte men de har mitt förtroende.

Permalänk
Medlem

Toms manipulerar inte testarna, utan väljer testsviter som Intel traditionellt är starka på. Det är skillnad på att ljuga och att inte säga hela sanningen.

Permalänk

Re: Tom's Hardware, Betalda Intel lakejer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik1985
någon som vet om det sdtämmer att Tom's hardware anpassar sina tester för att de skall ge Intel bättre resultat än AMD?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ivanhoe
Toms manipulerar inte testarna, utan väljer testsviter som Intel traditionellt är starka på. Det är skillnad på att ljuga och att inte säga hela sanningen.

Var väl exakt samma sak att dom annpassar testerna, jag påstod inte något annat!

Permalänk

p4 XE = p4 EE?

Permalänk
Medlem

kanske dom hatar ord "A" (Amd o Ati)

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

AMD ville en gång att Tom's skulle använda ett benchmarkprogram med en patch som AMD hade gjort, Tom vägrade. Det går ju däremot bra att acceptera benchmarkprogram som från början är optimerade för Intel. AMD ville bara rätta till en "bugg".

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kan späda på kritiken genom att säga att vid tillfället då Toms Hardware brände Athlon processorer hade många moderkort en funktion i bios som stängde av datorn om tempen blev för hög. Men denna funktion verkade de helt åsidosatt?

Dessutom hade intels celeronprocessorer (de som inte var baserade på p4) samma problem, men inga brasor där inte...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag slutade lite på THG då dom testade A64 med skit minnen och 2.5-3-3-8 timings och Intel med 6-2-2-2 timings tror jag de var i 3dmark... bara för att Intel skulle bli bättre, sen dess har jag i princip "idiot" förklarat alla som verkligen liter på den sidan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
Jag slutade lite på THG då dom testade A64 med skit minnen och 2.5-3-3-8 timings och Intel med 6-2-2-2 timings tror jag de var i 3dmark... bara för att Intel skulle bli bättre, sen dess har jag i princip "idiot" förklarat alla som verkligen liter på den sidan...

Samma här. Det var ju inte utan att man kliade sig lite i huvudet när man såg vilka timings de valde för Athlon64-platformen... Jag skickade ett mail och frågade och de sa att Athlon64-platformen helt enkelt inte gick att köra på tightare timings. Konstigt då att de flesta ägare av dylika system sedan länge hade kört med mycket bättre timings...

Jag anser att man som recensent antingen skaffar (likadana) kvalitetsminnen till båda platformarna, eller så kör man helt enkelt båda på långsamma timings om man nu inte orkar leta upp bra minnen. Man läser ett processortest för att få reda på hur mycket skillnad det finns mellan de olika processorerna med i övrigt samma hårdvara (förutom moderkort). Är inte inställningarna samma så kan man heller inte dra helt korrekta slutsatser angående en enskild komponents prestanda (i detta fall processorn).

Permalänk
Medlem

Gör timingsen så mycket skillnad?
Kingston KVR400X64C3/512 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin
http://www.datorbutiken.com/se/defa...rtId=512DDRK400 <-- Tänkte just köpa dessa minnen. är det stor skillnad i prestanda jämf. med cas2minnen?
Ledsen om det är lite offtopic, tänkte bara nån här kunde veta

Permalänk
Avstängd

Det är ju inte bara timingsen dom ändrar. Handplockade drivers och dylikt skulle inte förvåna mig heller.
Enbart Timings kan inte förklara den sneda prestandan på Toms Hardware.

Permalänk
Medlem

Toms är helt enkelt inte att lita på då Intelprollar mm kommer på fråga.
En skitsajt helt enkelt.
Vågar inte köpa ngt de rekommenderar iallafall.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.