Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Det är inte menigen att man skall tappa den, därför är den inte gjord för att tåla det.

Den är däremot gjord för att prata i och det klarar den ganska bra...

Om den faller direkt på övreluckans hörn, där sprickan sitter, så är det inte såå konstigt att en spricka kan uppstå.

Om du köper en mc och åker runt på den och ramlar, tror du det bara är att åka tillbaka och hämta ut en ny mc i butiken eller få den lagad gratis?

Du skrev att den inte ens skulle behöva klara att bli tappad från 1 cm höjd. Då skulle man inte ens kunna hålla i telefonen utan att den skulle gå sönder och det är väl åndå meningen att man ska kunna det eller?

Nu finns det givetvis en enkel anledning att man inte säger att tappskador från en viss höjd går på garantin och det är helt enkelt att ingen skulle tappat dem från högre höjd.

Jag kan lova dig att även Sony Ericsson tycker att den ska hålla ett fall från 45 cm.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

du måste haft en väldigt otur.. jag har haft flera SE telefoner och båda har utsatts för många hårda saker.. tappat de flera meter över marken i betonggolv, kört över med en åkgräsklippare och mycket mer.. de funkar prima ändå!

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fattaru
du måste haft en väldigt otur.. jag har haft flera SE telefoner och båda har utsatts för många hårda saker.. tappat de flera meter över marken i betonggolv, kört över med en åkgräsklippare och mycket mer.. de funkar prima ändå!

Kan den verkligen klarat åkgräsklipparen? Min kompis körde över sin T68 med en sån och det blev inte så mycket kvar

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Var inne i vodafone-butiken idag och frågade vad de kostade att reparera luren, och dom sa att de skulle kosta runt 600:-

Så jag gick ut igen, betalar _inte_ 600 spänn för en liten spricka, så får den hellre sitta kvar där

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem

vilken bra försäkring, 100kr billigare än utan. Vilket klipp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear_flap
vilken bra försäkring, 100kr billigare än utan. Vilket klipp

Hehe precis!

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

Permalänk
Medlem

Du verkar har haft lite otur. Min Z600 föll ur min innerficka när jag sprang till bussen en dag. 1,5 meters fall ned i marken och studsade ett par gånger så hårt att den öppnades. Det var inga problem förutom en massa fula jack från stenar.

Permalänk
Medlem

Gå och titta om du hittar en türk eller nån som kan fixa det..

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrimaq
Du verkar har haft lite otur. Min Z600 föll ur min innerficka när jag sprang till bussen en dag. 1,5 meters fall ned i marken och studsade ett par gånger så hårt att den öppnades. Det var inga problem förutom en massa fula jack från stenar.

Jo väldigt mycke otur, om man jämför med dig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Gå och titta om du hittar en türk eller nån som kan fixa det..

Jo precis, får åka in till "the black market" i malmö

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Räcker med att den hamnar i backen i fel vinkel, så går den sönder. Och förkorta inte ord som "det" och liknande i ett brev till butiker när du vill vara allvarlig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
usshh snacka om kvalite:D

Alla kan falla olyckligt Jag känner en som bröt foten när han steg snett på en trottoarkant.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

finns väl att köpa ett nytt glas viseligen pirat men bättre än en ful spricka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Om man ska resonera så kan man ju lika gärna säga att man inte får hålla i telefonen för den är till att prata med. Man kan inte göra en produkt som håller hur dåligt som helst även om det inte är meningen att man ska tappa den.

Om man t.ex. kollar på T610 reklamen så används den T610:an som en jävla jongleringsboll. Det uppmanar ju faktiskt till att de ska hålla för lite mer än smekningar.

Man kan tycka det. Tyvärr så är dagens telefoner inte gjorda för att hålla för en smekning ens. De är sköra som mingporslin. (Undantaget Sm ME45, Nokia 5210 etc)

Ett fall i golvet från mindre än en meter kan vara tillräckligt vad gäller många nallar.

Tyvärr tror jag att trådskaparen får bita i det sura äpplet, förvållade skador omfattas aldrig av garantin. OK om det hade varit något mera långsökt, som en knapp som börjat glappa osv. Det brukar omfattas.

Eftersom telefonen är så "ny" kan du i och för sig ljuga om att sprickan var på glaset redan när du köpte telefonen! Detta kan förvisso leda till att någon liten japansk flicka i form av kvalitetskontrollant på den berörda fabriken får sparken.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Re: Nya z600 sönder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Bloink
Hallå !

Köpt en SonyEricsson z600 med vodafone live abonnemang, för 2 dagar sen, alltså i måndags.

Och idag (onsdag) satt jag o kollade på film i soffan, sen när jag reste mig så trillade luren ner på golvet, ett fall på ca 45cm, la den på bordet o tänkte inte mer på de. Sen när jag skulle kolla klockan så upptäckte jag att glaset som är framför displayen hade spruckit på min sprillans nya telefon :(:(

Och nu undra jag vad man kan göra åt detta ? Kan jag gå tillbaka till vodafone-butiken o få den bytt/lagad ? Eller får jag leva med denna sprickan i glaset ?

Min gammla telefon har varit i marken många gånger, och från betydligt högre höjder. Så man tycker ju att en modern telefon borde klara de lilla utan att gå i sönder :S Eller har jag fel ?

MVH Joacim

EDIT :

http://home.no/bloink/arkiv/Damage_z600.jpg
Man kan tyda lite av sprickan där, tagen med en kass webc.

Drummelgaranti?
Allti bra att ha.
Annars täcker väl Hemförsäkring?

Permalänk
Medlem

Jag råkade tvätta min T300 i tvättmaskinen Men efter lite om och men fick jag igång den... displayen var dock lite mysko och högtalaren var lite mysko men annats fungerade den det är vad jag kalla kvalitet

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk

Hmmm prova att själv ringa till sonyericsson...
Kollade på min papaps z600.. längstner i högra och vänstra hörnet så finns det gummikuddar som skyydar displayen från att slå i knapparna... detta bildar en klipa mellan skärmen och knapparna på ca2mm. så den borde klara ett sånt fall....

Men vodafone är inga och leka med när det gäller garanti.. Köpte en 3310 där och hade den i två dar.. Sen avr den på rep i en vecka för att den inte gick att starta.. Hade den i en vecka sen så var den på rep igen för att displayen inte funka. Sen så hade jag den i en vecka sen så var det 72dagar på service för dom skulle fixa simkortsläsare och av och på knappen. Sen efter två dagar så paja den igen... Den starta inte... sten död gick dit den var på service i tre dagar... Sen så fråga jag när jag skulle få en ny lur om denna gick sönder igen... Vid sjätte reparationen så skulle jag få en ny allts.. hade den i två veckor rekord.:) men sen så blev det en klämmskada så tre pixel rader inte funka, lämna in den och då skyllde dom på fukt i luren och det inte skulle gå på garantin, fick då betala 250:- för att få tillbaka luren eller betala 1400 för att dom skulle fixa displayen...(kan nämna att jag betala 1:- för telefonen också) SÅ jag betalade 250:- och slängde mobilen i en låda och fick en ny t65 istället av min far....

Samman fattning mobilen var mer hos servicen än hos mig..... Och sen vid sjätte reparationen så skyllde dom på ngt annat än vad som var fel...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nya z600 sönder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Drummelgaranti?
Allti bra att ha.
Annars täcker väl Hemförsäkring?

Om nu hemförsäkringen täcker så är ju självrisken högre än vad det kostar att laga mobilen så det är inget att tänka på.

Permalänk
Medlem

OT: När vi var i Thailand tappade farsan sin P800 i asfalten så att skärmen la av. Detta var i början på resan så han vart måttligt glad. Men så tappade morsan den i marmorgolvet på flygplatsen och tror du inte att skärmfan funkar efter det :). men en spricka i skärmen är ju lite knivigare men du kan ju alltid pröva

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog försökt gå in på en annan vodafone-butik och sagt att sprickan uppkommit av sig själv. Men det är ju jag det...

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem

ok, jag frågade farsgubben vad som gäller när man tappar mobilen, frånvarande som han är blev svaret: mmmmmmmtjoojjaa näe va? tappade i golvet? då ere väl garanti på det! så du kan ju gå in i vodafone-butiken och säga att en anställd på sonyericsson har sagt att det var garanti på det

Visa signatur

pucko:för god för att kolsyras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr V
ok, jag frågade farsgubben vad som gäller när man tappar mobilen, frånvarande som han är blev svaret: mmmmmmmtjoojjaa näe va? tappade i golvet? då ere väl garanti på det! så du kan ju gå in i vodafone-butiken och säga att en anställd på sonyericsson har sagt att det var garanti på det

Låter ganska otroligt, de skulle få en väldans massa, "njaaa, jag tappade den i golvet"- reparationer

Visa signatur

//anno

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grapetonix
Man kan tycka det. Tyvärr så är dagens telefoner inte gjorda för att hålla för en smekning ens. De är sköra som mingporslin. (Undantaget Sm ME45, Nokia 5210 etc)

Ett fall i golvet från mindre än en meter kan vara tillräckligt vad gäller många nallar.

Tyvärr tror jag att trådskaparen får bita i det sura äpplet, [u[förvållade skador omfattas aldrig av garantin[/U]. OK om det hade varit något mera långsökt, som en knapp som börjat glappa osv. Det brukar omfattas.

Eftersom telefonen är så "ny" kan du i och för sig ljuga om att sprickan var på glaset redan när du köpte telefonen! Detta kan förvisso leda till att någon liten japansk flicka i form av kvalitetskontrollant på den berörda fabriken får sparken.

Pyttsan! Hade en Ericsson R310 tidigare, när den ändå skulle in på service eftersom programvaran buggade flög den på något mystiskt sätt över större delen av grusfotbollsplanen i plugget...
Startade till en början men dog snabbt så den lämnades in, dröjde några veckor så fick man ut en sprillans ny, tack för den servicen!

Dock var ju R310 förstås ett specialfall då hela säljargumentet byggde just på att den skulle klara det mesta, sörjer än idag att den försvann efter en blöt kväll förra året... =/
Det är vad jag saknar idag hos mobiler, stryktålighet är helt klart en av de anledningar till att jag skulle acceptera både lite större och dyrare telefon. Har dock inte fastnat för någon telefon som riktigt motsvarar vad jag söker på sistone, en mobil med de vanligaste finesserna samt riktigt stöttålig.

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

ungefär som att köpa en begagnad bil och sen köra på en sten och säga "den borde ha hållt" för det... när man står med ett sprucket oljetråg eller nått i den stilen

Den borde ha hållt håller inte som argument.

1. Garantin innefattar ej yttre påverkan, tapp , fukt osv.

detta är klart en tappskada.

2. Spelar ingen roll om vad vodafone säger egentligen. Nästan all service av telefon hålls idag av Engströms eller Anovo. De avgör vad som hänt.. dessvärre.

säg till du vill ha den inskickad till verkstaden. de kan inte neka dig. men räkna då med att du kommer få pynta 350kr för att få tillbaka i undersökningskostnad. Alternativt att de skrotar den..vilket kanske är lite onödigt=)

3. Uppackningsfel

svårt att hävda då säljaren visat dig telefonen i butik.

Stå på dig , det GÅR att få saker som inte är garantiärenden att lagas på garanti, vi har fått det på en nokia 5100 display på jobbet.. men i ditt läge ska du nog ta vad som hänt.

//Mattias
(som jobbar som serviceansvarig på en expert butik)

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkenzieher
Pyttsan! Hade en Ericsson R310 tidigare, när den ändå skulle in på service eftersom programvaran buggade flög den på något mystiskt sätt över större delen av grusfotbollsplanen i plugget...
Startade till en början men dog snabbt så den lämnades in, dröjde några veckor så fick man ut en sprillans ny, tack för den servicen...

Jodå, jag kan tänka mig att vid specialfall som just R310 så räknar de med att lurarna ska klara rätt så rigorös behandling och därför reparerar eller byter ut dem som ren goodwill.

Däremot känner jag till en R310 som sögs ut genom sidofönstret på en bil i cirkus 90km/h. Smack ner i asfalten. Telefonen fungerade fortfarande men displayen sprack. Det täcktes inte av garantin.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns