Sekvencia / PC Superstore

Permalänk
Medlem

Sekvencia / PC Superstore

Är det någon mer än mig som har taskiga erfarenheter av sekvencia/pc superstore's web butik?

Jag lade en order på 1 Gigabit switch och 2 gigabit kort i Tisdags förra veckan (16/3) och räknade med att ha grejjerna i slutet av veckan/början av denna.

Började med att maila dem i förra veckan och fråga när grejjerna skulle levereras. Inget svar.

Mailar igen i Torsdags = Inget svar.

Ringde i Måndags = Ingen på plats som kan ta ett samtal.
Ringe i Tisdags = ingen på plats som kan ta ett samtal. Lämnar mitt namn, telefonnummer och ordernummer och frågar om någon kan ringa upp. Idag har fortarande ingen ringt upp.

Ringer igen idag, denna gång har dom som jobbar med orders slutat och gått för dagen (Inte så konstigt då klockan var 15.45 när jag ringde) och lämnade återigen namn, ärendenummer, ordernummer och bad om att bli uppringd.

Observera att varorna enligt deras websida inte var beställningsvaror utan skulle finnas i butik.

Gah. så en varning till dom som vill ha sina grejjer fort samt vill kunna komma i kontakt med en kundtjänst/orderavdelning.. Beställ inte av denna butik.

Mvh
Christian

Permalänk
Medlem

Sekvencia/Superstore gick i konkurs för flera veckor sedan
alla butiker är så vitt jag vet stängda så du kan nog glömma din produkt.

Permalänk
Medlem

Öhh.. om de har gått i konkurs vorde det väl rätt olagligt att fortfarande ta emot ordrar / pengar av folk?

Mvh
Christian

Permalänk
Medlem

Är troligen olagligt ja.

Hussein är ju inte direkt känd för att vara en ärlig karl
han är skyldig leverantörerna över 25miljoner kr.

Permalänk
Medlem

Re: Sekvencia / PC Superstore

En dum fråga kanske, men har du inte läst vad som står i tidningarna? Och kanske ännu viktigare - hur i hela friden kan du välja denna butik? Extremt bra pris eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbo
Är det någon mer än mig som har taskiga erfarenheter av sekvencia/pc superstore's web butik?

Jag lade en order på 1 Gigabit switch och 2 gigabit kort i Tisdags förra veckan (16/3) och räknade med att ha grejjerna i slutet av veckan/början av denna.

Började med att maila dem i förra veckan och fråga när grejjerna skulle levereras. Inget svar.

Mailar igen i Torsdags = Inget svar.

Ringde i Måndags = Ingen på plats som kan ta ett samtal.
Ringe i Tisdags = ingen på plats som kan ta ett samtal. Lämnar mitt namn, telefonnummer och ordernummer och frågar om någon kan ringa upp. Idag har fortarande ingen ringt upp.

Ringer igen idag, denna gång har dom som jobbar med orders slutat och gått för dagen (Inte så konstigt då klockan var 15.45 när jag ringde) och lämnade återigen namn, ärendenummer, ordernummer och bad om att bli uppringd.

Observera att varorna enligt deras websida inte var beställningsvaror utan skulle finnas i butik.

Gah. så en varning till dom som vill ha sina grejjer fort samt vill kunna komma i kontakt med en kundtjänst/orderavdelning.. Beställ inte av denna butik.

Mvh
Christian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Sekvencia/Superstore gick i konkurs för flera veckor sedan
alla butiker är så vitt jag vet stängda så du kan nog glömma din produkt.

Sekvencia gick i konkurs, men PC Superstore är ett separat bolag som kör vidare. Dock har de extrem likviditetsbrist eftersom dom inte får kredit av leverantörerna. Men det beror ju på att de inte betalar sina fakuror till dem.

Att varor inte kommer beror nog på att lagersaldot är ett så kallat "distributörslager" och att distributören inte skickar iväg varorna pga. att PC superstore är kreditstopat.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många av er som varit inne på någon av segkvencias/pc sugstores butiker i Stockholm, värst är den mitt emot Åhlens city(klarabergsg).

Jag brukar handla saker där på vägen hem från jobbet emellanåt. Det har funkat helt ok när man vet exakt vad man skall köpa och dom har sakerna hemma t ex tangentbord, mus, cdrw skivor osv men när man varit i behov av att be om hjälp eller fråga något så har man fått helt inkompetenta svar som oftast inletts i stil med: ehh jaa man kan ju öhh.., jag tror att man kan.., eller klassikern: jag har en polare som hade samma problem har jag för mig och jag tror att han fixa det genom att typ bla bla bla och då vart problemet löst har jag för mig...?

Det mest komiska är att det nästan alltid står en eller två lönnfeta icke förtroendeingivande hottentottar i bakgrunden och lyssnar och håller ett intresserat öga på dessa stolpskott till säljare(tror att det är denne Hussein som någon nämnde är en av dom).
Jag har lätt för att börja småflina/garva när jag snackar med dessa säljare så varje gång jag kommer så kommer minst en hottentott upp från källarlokalen som dom har för att "se till att allt går rätt till" som jag upplever det:D

Tror att dom har kameror där nere

[Kan inte jme/komplett/db öppna en butik där istället :p]

Permalänk

Likadant i butiken i Linköping.. alltid tre halvsuspekta "killar" som står och tittar på och i Linköping finns det dessutom inga priser i butiken. Dom verkar sätta priset så högt dom tror att dom kan beroende på kunden vilket resulterar i att man alltid får pruta och alltid känner sig lurad när man går därifrån. Dessutom har dom fan INGEN koll. Handlar bara där när jag "MÅSTE".

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

De suspekta killarna som håller sig i "bakgrunden" hela tiden är Husseins bröder/kusiner , I alla Superstore/sekvencia butiker finns det en släkting till Hussein - Detta eftersom han inte litar på sina anställda.

Permalänk
Inaktiv

Att dom inte kan hålla sig till att baka pizza. Måste de in i IT-branschen och förstöra den totalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kojak
Att dom inte kan hålla sig till att baka pizza. Måste de in i IT-branschen och förstöra den totalt.

vad menar du med det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P Nut
vad menar du med det?

att han är en jävla rasist?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kojak
Att dom inte kan hålla sig till att baka pizza. Måste de in i IT-branschen och förstöra den totalt.

Var snäll och avstå från liknande kommentarer i fortsättningen. (Du har inte mycket till val.)

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

Kattbajs! Önskar jag läste detta innan jag beställde från PCSuperstore.

Här är mina problem med denna försäljare, gnällvarning utfärdas med detta kan kanske roa några med gott skadeglädje-sinne.

1. Försökte två dagar i radbeställa en Athlon Mobile Barton CPU från deras hemsida men gav upp då servern aldrig accepterade ordern p.g.a överbelastning.
2. Tredje dagen får jag ett email om att min order har accepterats, ingen order specifikation, kostnad eller antal anges.
3. Mailar för att dubbelkolla att både antal och processorsort är korrekt. Det är det.
4. Två veckor tar det innan jag får processorn. Under denna tid får jag fortfarande ingen specifikation på ordern via email.
5. Monterar ihop datorn (trång Shuttleburk, jobbigt) och börjar testa klocka
6. Inser snart att det inte går något vidare då processorn verkar låst.
7. Bedömer via cache-storleken att processorn ej stämmer med den beställda. Är en låst Thorton.
8. Ringer supporten dagen efter (fredag). Får frågan "Är det någon skillnad på dem då?" när jag förklarar att jag fått fel processor och vill byta. Personen fortsätter med att föreslå att jag ska stå för returfrakten och svarar med "Just ja..." när jag påpekar att det är brukligt att man får returfrakten betald. Frågar då om jag kan få tala med personen som iordninggjorde ordern istället med hopp om denne är mer kvalificerad. Denne är ej tillgänglig med ska vara det på måndag.
9. Ringer på måndag. Personen jag söker är ej där men ska vara det på tisdag. Börjar ana ett mönster av inkompetens.
10. Ringer igen samma dag med hopp om att få tag på någon annan lämplig person att ta hand om returer. Får förklara mitt ärende tre gånger och blir kopplad runt lika många gånger. Rutiner för returer verkar helt saknas. Hamnar till slut på centrallagret (!!) där personen som svarar ej vet något om returer men ska hämta någon annan. Denne "annan" hjälper mig (uppenbart utan erfarenhet) med att till slut skicka en returblanket till mig. Ger ett besked på ungefär en och en halv vecka för att få korrekt cpu. Då jag påpekar det orimliga att jag som kund ska behöva stå utan dator så länge p.g.a deras misstag och föreslår att de ska skicka korrekt CPU med returblanketten så är det "omöjligt p.g.a deras rutiner". Han föreslår istället att om jag har bråttom ska beställa EN NY cpu, hoppas den är korrekt, byta ut den felaktiga och kräva in pengarna i efterhand. Med tanke på hur bra det gick med första beställningen tackar jag nej och får istället en returblanket hemsickad.
11. Får returblankett dagen efter tisdag. Skickar in processorn med nödvändiga papper.
12. En vecka går, mailar och frågar status på returen.
13. 48 timmar går, inget svar.

där är jag idag, ska försöka ringa och kolla vad som har hänt men med tanke på konkursinformationen och andra svårigheter PCSuperstore verkar ha så inser jag att jag borde varit glad jag fick någon processor över huvudtaget och inte frestat ödet med att ge mig in i detta retur "helvete".

Slutsats, undvid denna butik om ni inte vet 100% ni får rätt produkt och att ni vet att ni aldrig någonsin kommer behöva deras hjälp med support, retur eller garanti.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Haddock, tror tyvärr inte att du får varken pengar/processor tillbaks. Men statens person och adress register(SPAR) och PRVs bolagsregistret är offentliga register så du kan ju testa och försöka komma i kontakt med bolagsägarna.

Tror dock att du kan betrakta dina pengar som förlorade så vida du inte är villig att gå vidare med dina bekymmer(utanför lagens gränser).

Permalänk

PS Superstore har nu öppnat en ny butik i Linköping, på hörnet av Trädgårdstorget, precis bredvid Needit...