Permalänk

Det ser jävligt najs ut.. Skulle du inte kunna ta kort på hela burken som den är nu??

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddnings nisse
Det ser jävligt najs ut.. Skulle du inte kunna ta kort på hela burken som den är nu??

Thx!
Jo då kort kommer snart på burken i färdigt skick.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Thx!
Jo då kort kommer snart på burken i färdigt skick.

Okey.. Trevligt.. Längtar så..

Permalänk
Proffsmoddare

hehe nu gav jag mig på mitt gamla MS natural keyboard. Lackade det svart förutom tangenterna som fick en släng av transparent uvfärg.
Blev otroligt bra effekt när det står bredvid min uvstrålande burk.

Såhär ser det ut när lampan är tänd

Och såhär när lampan är släckt

Tangentbordet är nu lite mer i stil med övriga datorn, vilket den snorfula grå orginalfärgen inte var

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Nice...:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nu kan du köpa UV slang om du vill UV regerar : http://www.dangerden.com/images/misc_hardware/uvtube_lg.jpg

Var du tvungen att måla runt alla tecken eller fläskade du över knapparna med färg rakt av?

Funkar färgen på mjuka underlag som gummi eller måste det vara hårt underlag?

Visa signatur

--

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crx
Nu kan du köpa UV slang om du vill UV regerar : http://www.dangerden.com/images/misc_hardware/uvtube_lg.jpg

Var du tvungen att måla runt alla tecken eller fläskade du över knapparna med färg rakt av?

Funkar färgen på mjuka underlag som gummi eller måste det vara hårt underlag?

Jag bara blaskade på över alla tecken och det funkade fint färgen syns inte alls utan uv. Om färgen funkar på gummi vet jag faktiskt inte jag har inte testat det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt underbart att se på alla bilder...själv var man glad att man kunde kapa upp ett någorlunda runt hål i fronten på chassit, med ett bågfilsblad, borr och sandpapper.

Kollade även runt lite och upptäckte att denna tråd, är den tredje mest visade.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Proffsmoddare

Helt otroligt detta 3e mest visade tråden någonsin på swec, det hadde man tamefan aldrig kunnat ana Jag tackar och bugar för alla positiva inlägg som jag fått under arbetets gång. Nu börjar nämligen slutet närma sig. Snart är det dags för mig att lägga detta bygge till handlingarna och gå vidare på nästa Det kommer dock ett par uppdateringar till inom en snar framtid. Dessa kommer att bli de sista.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du ska inte ge dig på skärmen när du ändå håller på med plexi?
Dum idé jag vet. men det skulle passa.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

hehe det är du värd så jädra snyggt som det där kommer att bli

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Du ska inte ge dig på skärmen när du ändå håller på med plexi?
Dum idé jag vet. men det skulle passa.

Nädå ingen dum ide Jag har funderat på att ge mig på skärmen med men jag har inte lyckats komma på nått vettigt sätt att modda den så att det passar med resten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Nädå ingen dum ide Jag har funderat på att ge mig på skärmen med men jag har inte lyckats komma på nått vettigt sätt att modda den så att det passar med resten.

Du verkar ju vara väldigt kreativ så du skulle säkert lyckas komma på nått smidigt sätt

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Dremla ut något fint mönster i plasten, lys upp, och sätt frostat plexi bakom

Permalänk
Medlem

vart köpte du den transparenta uv-färgen?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher
vart köpte du den transparenta uv-färgen?

En numera klassisk fråga

Färgen köpte jag på www.ljudia.se

Visa signatur

Permalänk

Härligt bygge!..

ps, jag har sådan uv-lack på mina lister i rummet =). otroligt nice!

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bongo223344
Härligt bygge!..

ps, jag har sådan uv-lack på mina lister i rummet =). otroligt nice!

Ja det ger en väldigt trevlig effekt, ska nog ge monitorn en skvätt uv färg med

Visa signatur

Permalänk

måste man ta isär hela lådan ifall man ska sätta i en ny hdd

Visa signatur

AMD athlon 3400+ .gigabyte k8vnxp 512 ram. powercolcor radeon 9800 pro raidmax scorpion 868. 40 gig hd

Permalänk
Medlem

nice bygge !

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbameister
måste man ta isär hela lådan ifall man ska sätta i en ny hdd

Nope
Att man skulle slippa det var ju en av anledningarna till att jag började bygga. På sunbeam orginal sitter ju moderkortet skruvat direkt i sidan på lådan (idiotisk lösning) men jag har ju konstruerat en separat mb platta så nu funkar det likadant som vilken annan låda som helst.
Endast sidorna skruas bort.

Visa signatur

Permalänk

oki är det svårt att bygga en mb platta

Visa signatur

AMD athlon 3400+ .gigabyte k8vnxp 512 ram. powercolcor radeon 9800 pro raidmax scorpion 868. 40 gig hd

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbameister
oki är det svårt att bygga en mb platta

I mitt fall var det väldigt enkelt jag tog helt enkelt orginalsidan ifrån sunbeam och sågade ner den till rätt storlek. Men att bygga en helt ny är ju inte svårare bara att fixa långa skruvar,muttrar och distanser. Fördelen med att använda orginalsidan är ju attman får MB fästen på köpet monterade och klara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag antar det har gått åt en del plexi..
så jag undrar vart köper du all plexi?
och vad kostar det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_linder
Jag antar det har gått åt en del plexi..
så jag undrar vart köper du all plexi?
och vad kostar det?

Det står på flera ställen i tråden, det är bara att läsa... eller du vill kanske att vi letar fram det till dig så du slipper göra något, det är ju sååå jobbigt att läsa de första 5 sidorna

Edit: står faktiskt på första sidan

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Hedersmedlem

Du har en otroligt kunskap och finurlighet. Allt du har gjort har blivit väldigt välgjort och snyggt. Men jag gillar inte plexi eller den "hårda" looken. Inte min stil, tyvärr

Hoppas du gör andra cutomchassin som faller mig bättre i smaken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Det står på flera ställen i tråden, det är bara att läsa... eller du vill kanske att vi letar fram det till dig så du slipper göra något, det är ju sååå jobbigt att läsa de första 5 sidorna

Edit: står faktiskt på första sidan

jajajaja..

iofs om man har den inställningen behöver man inte svarat... =P

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Du har en otroligt kunskap och finurlighet. Allt du har gjort har blivit väldigt välgjort och snyggt. Men jag gillar inte plexi eller den "hårda" looken. Inte min stil, tyvärr

Hoppas du gör andra cutomchassin som faller mig bättre i smaken

En sak kan jag lova och det är att det kommer fler byggen av mig, vad jag däremot inte kan lova är att dom faller dig i smaken Men den som lever får se, som dom säger.

Visa signatur

Permalänk

Kan du inte ta och bygga ett helt "skal" till skärmen i plexi? Alltså istället för den plast som skyddar den normalt.
Skulle passa ganska bra tror jag. Sen drar du ju såklart på några graveringar och kanske lite UV-Färg innuti på några strategiska platser i fina mönster.

Väntar på bilder utav hela lådan........

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Wolverine asså du är juh skit grym på modda! Kung på Swe clockers :).

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]