Permalänk

Hej!

Har några frågor!

Från vilken sida beställde du skärmen?

Hur fungerar touchscreen ?

Hur är det att läsa texten i internet sidor m.m?

och vad fick du betala inkl frakt?

MvH Johan

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

kommer bli så jävla fräscht!

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
snyggt... ska bli intressant
fixa ormboet samtidigt :rolleyes::p

btw...
är det ett delfinlakan du kör där på bilden??

Nopes inga delfinlakan tyvärr... några blåa från ikea

Till killen med frågor:

Från vilken sida beställde du skärmen?
-Ebay

Hur fungerar touchscreen ?
-Man klickar på skärmen med fingret Koppla in en USB från skärmen i datorn och installera drivisar så funkar det.

Hur är det att läsa texten i internet sidor m.m?
-Inga problem alls. satt en hel kväll och surfade och byggde interface med den skärmen i 800x600

-ca 2400:- har du otur åker du på moms också... 25%...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

ZtarDuzt...
aha okies

iaf... så skärmen går på USB... det är enda kabeln alltså??
hur praktiskt som helst

sen vad är det för interface du snackar om hela tiden??

Permalänk
Medlem

Fan va grymt, detta kommer bli fräckt att se när det är klart

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Icedude >.. det e själva touchskärmen som man kollar in i usb, skärmen kopplas in som vanligt.. touchscreenen fungerar ungefär på samma sätt som den lilla touch grejjen på bärbara datorer.. finns o köpa såna där touchscreens som man monterar på sin vanliga skärm...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
ZtarDuzt...
aha okies

iaf... så skärmen går på USB... det är enda kabeln alltså??
hur praktiskt som helst

sen vad är det för interface du snackar om hela tiden??

Skärmen går på 12v likström...

Det är tocuhscreen funktionen som kopplas in via USB.

Interfacet är programvaran som jag kommer använda på datorn. Man skiter i att boota explorer.exe (windows) och laddar istället interfacet. För mkt snabbare start av datorn.

Bilderna längst ner med knapparna och blå bakgrund...det är interfacet...dvs snabbknappar för mp3, musik, navigation osv...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

car2n_
okies

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Skärmen går på 12v likström...

Det är tocuhscreen funktionen som kopplas in via USB.

Interfacet är programvaran som jag kommer använda på datorn. Man skiter i att boota explorer.exe (windows) och laddar istället interfacet. För mkt snabbare start av datorn.

Bilderna längst ner med knapparna och blå bakgrund...det är interfacet...dvs snabbknappar för mp3, musik, navigation osv...

ahh okies... har tänkt mig göra samma sak för min HTPC...
vet inte riktigt ifall jag vill använda färdiga program... vill nog hellre köra ihop nåt själv

men vad var det som kostade då?? var det både skärmen och touchscreen eller
var det bara en av dem som kostade 2400??
inte riktigt hängt med där

Permalänk
Medlem

Touchscreenfunktionen är inbyggd i skärmen...så 2400 totalt för en 7" touchscreen

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt

-ca 2400:- har du otur åker du på moms också... 25%...

Får man betala tull också om de snokar igenom paketet (isåfall, hur mkt)?

Föresten, jag har inte riktigt lyckats luska ut hur stor själva bildytan horisontellt och vertikalt är. Stämmer 14 x 8,5 cm?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pärkele
Får man betala tull också om de snokar igenom paketet (isåfall, hur mkt)?

Föresten, jag har inte riktigt lyckats luska ut hur stor själva bildytan horisontellt och vertikalt är. Stämmer 14 x 8,5 cm?

9,5x15,5

Ingen tull på elektronik från asien.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

Najs, större än jag trodde Min pluttiga Tungsten T3 får stå tillbaka för denna mastodont.

Jaha, då har jag försökt beställa en, men jag har ju inget kreditkort längre (heh), så jag har skrivit leverantören för att se om det går att skicka pengarna via money-order cash (ebays money-order kräver ju att man betalar online med kreditkort). Hoppas dom är såpass flexibla iaf.

Undrar hur stor chansen är att dom kikar i paketet på posten och skattar en med moms? Är paketet som den skickas i så intetsägande att de kanske inte ger sig på det?

edit:

ps. har du testat att spela nåt spel med den ännu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Najs, större än jag trodde Min pluttiga Tungsten T3 får stå tillbaka för denna mastodont.

Jaha, då har jag försökt beställa en, men jag har ju inget kreditkort längre (heh), så jag har skrivit leverantören för att se om det går att skicka pengarna via money-order cash (ebays money-order kräver ju att man betalar online med kreditkort). Hoppas dom är såpass flexibla iaf.

Undrar hur stor chansen är att dom kikar i paketet på posten och skattar en med moms? Är paketet som den skickas i så intetsägande att de kanske inte ger sig på det?

edit:

inga spel ään...bara masa alkohol!!! : )

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

edit:

Fråga om säljaren kan skicka paketet som gåva, dom tullas inte

Permalänk

Hej!

Med frågan "Hur fungerar touchscreen ?"

Menade jag ju förstås om den fungerar bra?

Och hur betalade du via ebay? Gav du ut ditt kontonummer eller?

MvH Johan

Visa signatur

Permalänk

det är en helt vanlig skärm, fast den känner även av va du trycker på den, så du behöver ingen fjärris...

Permalänk
Medlem

De funkar klockrent. Bra inställningsprogram till touchfunktionen.

Inga probs...

Och som sagt... ingen tull på elektronik från Asien...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk

Hej!

Hur betalde du skärmen från ebay? Andvände du paypal eller?

MvH Johan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Plastningen har börjat!

Detta är ramen jag skar på jobbet för att ha som grund...

Från plastningen...

Mera kommer

Tvättat bilen också

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

Det kan bli fint hörru!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Har du internet till den ?

Ett annat dator i bilen projekt http://www.dashpc.com/

Permalänk
Medlem

Det där ser riktigt bra ut. Ska bli kul att se slutresultatet

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Avstängd

Koppla in ett kylblock ifrån bilens vattenkylning

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Jäklar vad proffsigt gjort! :google: Är du plåtslagare till yrket?

Föresten, läste på mp3car.com att någon i usa som beställt en lilliput fått det i ett paket märkt "Gift for less than 30 dollars". Var det något liknande på ditt paket som fick dom (vilka det nu är som har denna arbetsuppgift - tullen eller posten) att strunta i att kika i det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jäklar vad proffsigt gjort! :google: Är du plåtslagare till yrket?

Föresten, läste på mp3car.com att någon i usa som beställt en lilliput fått det i ett paket märkt "Gift for less than 30 dollars". Var det något liknande på ditt paket som fick dom (vilka det nu är som har denna arbetsuppgift - tullen eller posten) att strunta i att kika i det?

Njaa...stod inget speciellt på mitt paket

Gick från hongkong med hongkong-post sen kom de till mig via DHL till dörren... Har inte en aning om varför de inte blev moms. Var inställd på det...

Kör Laser om dagarna och har tillgång till alla nödvändiga prylar för plåtbearbetning. Gängning, svets, laser, kantpress och pulverlackering.

Mera bilder kommer på fredag... då ska de göras mera...

Mvh

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Koppla in ett kylblock ifrån bilens vattenkylning

Och tempen blir ca : 70-90° (ett par år sedan jag meka med bilar:()direkt, antar att du skämtar

ONtopic:

Högerstyrd = Brevbärar rallybil..... ända negativa, men lycka till med projektet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Och tempen blir ca : 70-90° (ett par år sedan jag meka med bilar:()direkt, antar att du skämtar

Man kopplar den direkt efter kylaren/radiatorn?

Ja klart jag skämtar!

Var får man tag i ett block med 2" anslutningar?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Koppla ihop det med AC:n, om det finns nån

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

ONtopic:

Högerstyrd = Brevbärar rallybil..... ända negativa, men lycka till med projektet

Va ska man göra Finns ju inga vänsterstyrda och jag ville ha en Evo 1

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

*Avis*

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu