Permalänk
Medlem

Dessa temperaturer... Törs man köra?!

Halloj!

Köpte en P4 cpu igår. Sen när jag startar den och går in i bios får jag se att den redan har dragit iväg upp till 56 grader. Det tycker jag är lite onormalt. Har varit bort med flänsen flera gånger och kikat så att det är kontakt. Har lagt på ny kylpasta också, arctic cooling 3. Har kännt på flänsen också när datorn går. Den blir inte så varm.

Kan det vara så kul att min tempsensorer bara är knepiga? Tycker det låter skumt om processorn ska ta ett jätteskutt upp till över 50 grader direkt när man startar den. Moderkortet är ett gammalt ECS p4s5a.

Nån som har några idéer?

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

Temperaturen verkar vara alldeles för hög.. vad är det för P4? P4 ska ligga på ca 30-35 grader i idle...

Permalänk
Medlem

Har du ett abit modekort?
Abits modekort visar 8-10 grader högre än övriga modekort, så isf dra av dem graderna.

Permalänk
Medlem

Tror att det visar alldeles för mycket. När jag kör sisoft sandra så ligger den på 44 grader i idle mode. Sen när jag kör full load går den upp till 63 grader. Det verkar ju lite normalare

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz