Permalänk
Medlem

besöksräknare

Någon som har ett fördigt script i php?
Tack på förhans
//Moor

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

finns många på phpsidan.nu

även en guide så att du kan skriva en själv..
http://phpsidan.nu/print.php?id=44

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

fick trist och gjorde ett själv.

CREATE TABLE counter (
ip varchar(15) default NULL,
date varchar(10) default NULL
) TYPE=MyISAM;

fil 1:

<? if(!isset($_COOKIE['visited'])) { $link = mysql_connect("address", "username", "password"); mysql_select_db("database", $link); setcookie('visited', 'yes'); $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); $date = date('Y-m-d'); $v_sql = "INSERT INTO counter(ip, date) VALUES ('$ip','$date')"; $v_result = mysql_query($v_sql); } ?>

fil2:

<? $total_today = 0; $total = 0; $_unique_today[] = 0; $_unique[] = 0; $link = mysql_connect("address", "username", "password"); mysql_select_db("database", $link); $query = "SELECT * FROM counter"; $result = mysql_query($query, $link); while($array = mysql_fetch_array($result)) { if($array['date'] == date('Y-m-d')) { $total_today++; if(!in_array($array['ip'], $_unique_today)) $_unique_today[] = $array['ip']; } if(!in_array($array['ip'], $_unique)) $_unique[] = $array['ip']; $total++; } $unique = count($_unique); $unique = $unique-1; $unique_today = count($_unique_today); $unique_today = $unique_today-1; echo " Unique visitors today: $unique_today<br> Total unique visitors: $unique<br> Total visitors today: $total_today<br> Total visitors: $total<br> "; ?>

nått jag glömt?
edit: ehm, scriptet är inte helt korrekt, men typ iaf..

edit2:vad tänkte jag med när jag skrev det där scriptet?
aja, nm..

edit3: okej nu är det korrekt iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

<?php $fil = file("raknare.txt"); $raknare = int($fil) + 1; $skriva = fopen("raknare.txt", "w+"); // Kommer inte riktigt ihåg attributet, men den ska skapa/tömma filen när den öppnar. fput($skriva, $raknare); echo $raknare; // Om den ska skriva ut antalet besökare. ?>

Permalänk
Medlem

Tack grabbar.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!