Problem med Nview med mitt geforce fx5600

Permalänk
Hedersmedlem

Problem med Nview med mitt geforce fx5600

Hej, jag tänkte börja använda Nview möjligheterna på mitt Geforce Fx5600 för att se på film i mitt vardagsrum, jag har kommpat alla nödvändiga kablar och efter att ha finjusterat alla inställningar så tänkte jag att jag skulle testköra en film.

till min förvåning så såg jag då att den inte syns på tvn, jag stälde in Nview på Klone och allt annat syns på tvn, bakrundsbild, ikoner, alla program jag öppnar osv men inte själva filmen...tom klockan i programmet som spelar filmen rullar men själva filmen är helt svart.

Jag har provat med Divx, Windows mediaplayer och den spelare som kom med mitt Audigy 2 kort men det är samma resultet i alla fallen, jag har testat en hel del spel och alla introfilmer mm fungerar helt felfritt, det är endast med vanliga filmer som problemet dyker upp.

Jag har kollat om jag ställt in spelarna eller grafikkortet på något konstigt men har inte upptäckt någonting som skulle vara till grund för problemet, skulle vara glad om någon kune hjälpa mig med detta problem.

mvh alex

Permalänk
Medlem

har du ställt in tv:n som primär bildskärm då vissas filmen på tv:n.
glädjer mig att fler än jag sitter med ett Nvidiakort.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

man har ju ett 5950ultra själv, ja får säga att jag är mkt nöjd :D:D

Permalänk
Hedersmedlem

Ja...det löste problemet.

jag fick göra om inställningarna men det gick ju i alla fall.

men då är det samma problem fast på datorskärmen istället, hur kommer det sig att den secundära skärmen blir så egentligen?

mvh alex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beng@n
man har ju ett 5950ultra själv, ja får säga att jag är mkt nöjd :D:D

Jo jag vet... du har snackat mkt om det i de andra trådarna

sen Alleand det funkar bara för mig på tv eller bildskärmen kanske funkar att visa på bägge filmen samtidigt jag vet dock icke.
men man ser ju bakgrunden o allt iaf på bägge skärmarna. ska du kolla på film på bägge samtidigt?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Hedersmedlem

hehe..nej det ska jag inte men jag tänkte att om det hade med någon inställning att göra så var det lika bra att jag gjorde det direkt så slapp jag tänka på att byta primär skärm.

mvh alex

Permalänk

prova ändra inställningarna för Helskärmsvideo - kontroller för överlagring i nvidias kontrolpanel.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.