Permalänk
Medlem

kan du inte göra ett kopplings schema åt en okunnig...

Permalänk
Medlem

Arganis: Autosolen gör så att det blir en lite blankare yta!

Red_hat: Jag gjorde det "misstaget"... att jag körde först med sån där svamp.. då blev det lite repigt. Men det är rätt fint när det både är lite borstat och blankt.

Jag har inte testat att använda musen på den, men gjorde det nytt.
Bara man puttade på den så åkte den iväg
Bra glid alltså...

Men man kanske ska klarlacka så det inte blir repigt... får höra hur det blev med klarlacket, från rippo

Permalänk
Medlem

är det någon som kan skicka en länk på en köpt glowpad?
orkar inte leta efter någon

vill också bara säga att din glowpad blev ju asgrym rippo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Arganis: Autosolen gör så att det blir en lite blankare yta!

Red_hat: Jag gjorde det "misstaget"... att jag körde först med sån där svamp.. då blev det lite repigt. Men det är rätt fint när det både är lite borstat och blankt.

Jag har inte testat att använda musen på den, men gjorde det nytt.
Bara man puttade på den så åkte den iväg
Bra glid alltså...

Men man kanske ska klarlacka så det inte blir repigt... får höra hur det blev med klarlacket, från rippo

hhööhöh jag kallr mig red_rat. har alldrig varit i närheten av en linuxburk

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

sticker snart iväg och köper klarlack.. passar nog på och köper autosol ocksåå
testar mig fram till nån trevlig effekt på en aluminium spillbit..

Permalänk
Medlem

Rippo: Gör så, och berätta om resultatet.
Tänk på, att det tar ett jäkla bra tag innan det blir blankt..

Permalänk
Medlem

Fan asso, hade inte tid o skära alu. plåten o skolan. Kunde inte heller borra hål i plexi. Har en borr här hemma fast har inga "klämmor" jag kan sägga på så inte det händer något. Tveksam om jag ska köpa verktyg. Har 200:- att slösa, vad ska jag köpa för att då bli klar med glowpadden? Ifall nu säger varor från clasohlson eller kjell eller nått annat säg osso art. nr.

Tack i förhand!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

aluminiumplåten kan du rista med något vasst och sen böja över något som har en kant som är 90 grader..
jag använde inga "klämmor" utan borrade medan min brorsa tröck åvanpå.
en lödkolv kan vara en bra investering iaf...

har just varit på clas ohlson.. dom hade inte nå matt klarlack kvar så jag köpte blank.. får se hur det blir med det..

Permalänk
Medlem

Köpte du autosol från clasohlson, de hade en sort för 29:- tror jag.. Kk köper nog en lödkolv då. Kan du rekomendera en? finslipa du glaset o alu.? Kanske köper en sån "fil-set"
99.00
40172 Lödkolv 60W
109.00

Tar nog 15w

'Verktyg & Maskiner/Slipa & polera/Fil & Rasp' kan man hitta det, vad ska jag ha. Helst inte dyrt då >)

EDIT:

Vad är det bruna på dioden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad för bruna?....
Menar du på den lysdioden som ör anpassad för ytmotage ( den lilla)?

Permalänk
Medlem

Nopp, de bruna kablarna som sitter på diodens ben..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha.. det är troligen krympslang. En isolering man värmer så krymper den.

Permalänk
Medlem

Nu drar jag till stan och köper:

40171 Lödkolv 15W - 89.00 KJELLOCO
34-4252 100 g. tub Autosol - 29.00 CLASOHLSON
Och sen något som jag kan fila/sand-pappra plexiglaset och aluminuimet.
Och lysdioderna från ELFA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Maxxe: haha, jo det....verkar som det

Permalänk
Medlem

hehe
har iaf lackat en spillbit nu.. verkar ta ett tag innan det torkar....

Permalänk
Medlem

gör så... berätta sedan hur de blev

Permalänk

Sådär, nu har jag köpt material på classe för attt göra en kopia ^_^ Köpte dock 2st små 8mm plattor plexi istället. Limmar ihop dom på tvären.
Det här blir första gången jag kopierar nåt rakt av utan att sätta en egen "twist" på det. Men det gör ju inget när det är så jävla snyggt ;p

Permalänk
Medlem

Hmm, USB kabeln jag har har en röd, en grön, en svart och en vit kabel i sig som är jävligt små. Sen var jag och handlade lödkolv men glömde köpa ten... Sitter nu hemma med alla prylar och kan inte göra något. La på Autosollen jag köpte från clasohlson... det blev snyggt >)

Rippo, hur stor mellanrum har du mellan dina dioder? För jag har typ bara 3-4cm...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den vita och den gröna klipper du av, de ska inte användasm, sär sänds enbart data..
jag skulle tro att jag har runt 7 - 8 cm mellan mina, men det funkar säkert bra med mindre.
har klarlackat en annan spillbit nu.. blev lite tjockt förra gången.. ska se hur det blir. ska testa autosol sen också.

morotsmos: det funkar ju också

Permalänk
Medlem

Kk, min alu. plåt blev svart när jag la autosol på först... Sen fick jag köra runt med en trasa typ i 5min tills det blev snyggt Blev tvungen att slänga trasan sen, för mycket smuts på alu. plåten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har nu testat lite med klarlack men fick inte fram nåt bra resultat.. inget bra glid. Autosolen funkade bra iaf. kan det bli bättre med matt klarlack? hmm.. ska kanske försöka blästra lr nåt.. nån som har ett tips på hur jag kan få en yta som inte repas och funkar att köra musen på?

funderar på att slänga ihop ett par och sälja, typ i brist på sommarjobb tror ni det skulle finnas intresse för det?

Permalänk
Medlem

verkar vara coola glowpads ni har ska försöka göra en egen senare i veckan

Visa signatur

wo0t

Permalänk
Medlem

mjo, det blir nog så att jag "fusk-blästrar" lite med våtslippapper under vatten.. nån som testat detta?

Permalänk
Medlem

jag har tänkt att göra typ en sådan som du har.... men tror nu att det skulle gå bra med ett 9v batteri i stället för usb sladd... (Slippa sladden) med ett motstånd sen då.....

morotsmos: blev det bra med att limma dom på tvären? Håller det?

Mycket snygg Glowpad Pippo

Visa signatur

i7 7700k + Kraken X62 : ASUS STRIX Z270F : G.Skill Trident Z 2x8gb 3200MHz : Radeon RX Vega64 Limited Edition : Samsung 850 250gb : EVGA SuperNOVA 750 G2 : NZXT S340 Elite

Permalänk
Medlem

arganis: Jag körde med toapapper... Det gick åt 2,5rullar (1,5 papperskorgar)

Permalänk
Medlem

hahahaha så mycket! så mycekt toa pappar går det på en vecka... >)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm.. Extremt snyggt. Det är ju nästan så att man ska direktplagiera det hela. Men sen att jag inte har någon aning om hur jag ska löda kablarna är väl en annan sak. Eller, jo jag vet hur, men jag känner inte att jag kan lita på mig själv med en lödkolv i handen Men men..

Permalänk
Medlem

får man ge ett tips?
ta ALDRIG på en glödkolv som e varm,man bränner sig väldigt mycke

Permalänk
Medlem

det finns ju ett handtag på en lödkolv... det är ju den man tar i.. ett tips som kanske är bättre e att inte titta bort o sen ta i lökkolven, det kan hända att den har flyttat på sig... med andra ord så tror man att man tar tag i handtaget men i själva verket tar man i själva kolven...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Beröm Beröm... Men nu är det så att jag har fått mycket inspiration av ditt "bygge" så om du tar och berättar hur mycket det har kostat dig (totala kostnader) och så talar någon av er om hur man fixar fram 5volt och Jord ur en 32-6848...

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan