Permalänk
Medlem

Abit NF7 eller NF7-S?

Vad är det för skillnad mellan Abit NF7 och NF7-S? Förutom priset.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

NF7-S har Soundstorm (bra ljud) + S-ATA.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ok, jaja, mindre viktigt i mina värderingar.
Jag såg att en Zalle CNPS 7000CU inte passar på NF7 plankorna, men jag har läst att ma bara behöver kapa någon graj, vad ska kapas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Ok, jaja, mindre viktigt i mina värderingar.
Jag såg att en Zalle CNPS 7000CU inte passar på NF7 plankorna, men jag har läst att ma bara behöver kapa någon graj, vad ska kapas?

Det är ett fäste för Pentium 4 processorerna, den passar ju på dom också.
Tror inte det är specielt svårt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

OK. Det stog på deras sida att den inte passar. Men jag har sett många här på SweC som använde båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Båda frågorna finns det många trådar om redan... sök..

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Nederst på sidan jag länkar till står det tydligt skillnaden mellan de olika NF7 korten: http://www2.abit.com.tw/page/se/motherboard/motherboard_detai...

Jag valde själv att köpa ett NF7 2.0 eftersom att jag inte behöver vare sig firewire eller SATA.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE