Letar efter spel till Gamecube...

Permalänk
Medlem

Letar efter spel till Gamecube...

Vad finns det för roliga Gamecube spel för 2 spelare? Alla typer av spel förutom sportspel är välkommna.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Sure, några tips:

F-Zero GX - Väldigt bra framtidsracing i sjukt höga hastigheter. Funkar bra både som singleplayer och multiplayer. 15 racingbanor är tillgängliga från start, ytterligare 11 finns att låsa upp, totalt 26 banor alltså (om man inte räknar med singleplayerns storymodebanor).

Ikaruga - Känner du för shoot'em'up av lite mer "old-school"-slaget så kan man köra två co-op på detta. Varning: Spelet är *extremt* svårt.

Mario Kart: Double Dash!! - Funkar bra som partyspel, handlar både om skicklighet och tur. För att låsa upp alla banor, lägen och fordon får du dock räkna med att spendera en del tid med det ganska frustrerande singleplayer-läget. Då man kan åka två på varje kart (vilket är lite poängen med den här versionen, även om jag inte kört så mycket så) kan man köra fyra utan att få varsin pytteruta på TV:n. Har dessutom LAN-stöd.

Super Monkey Ball (1 och 2) - Själva huvudspelet kanske inte är tokroligt om man spelar med folk som inte spelat banorna innan då tiden hinner rinna ut och ingen vinner. Däremot finns det ett gäng minispel att spela, 6 st i ettan och 12 st (tror jag) i tvåan. Jag anser dock att Monkey Fight är bättre i ettan.

Super Smash Bros Melee - Fighting med Nintendo-gubbar. Nintendo-nostalgi på hög nivå. Går att ställa in ganska mycket - vill man ha lite tur med i spelet kör man med powerups, är det ren skicklighet som ska gälla slår man av dessa. Finns en del att låsa upp men mycket går att låsa upp via multiplayerläget.

Wave Race: Blue Storm - Jet ski. Väldigt skön känsla när man kommer in i det, men det tar ett tag att lära sig så man får någon slags kontroll.

Soul Calibur II ska vara väldigt bra också om du gillar fighting. Och det kostar bara 129 kr på Webhallen just nu.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen Kanzetsu.
F-Zero GX verkar trevligt. Soul Calibur II kostar 129kr till PS2 och Xbox men 479 till GC. o_O Trist.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Naruto sägs ska kicka ass, dessutom såg det så satans roligt ut också. Synd att du måste importera men det verkar värt det. Det är ett fighting-spel.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Naruto sägs ska kicka ass, dessutom såg det så satans roligt ut också. Synd att du måste importera men det verkar värt det. Det är ett fighting-spel.

Synd att det är anime också

i övrigt var spelen Kanzetsu nämnde mycket bra alternativ. Jag kan ju lägga till några som kan vara roliga:

Sega Soccer Slam Matrix möter fotboll. Detta spelet kan vara otroligt roligt med 2-4 spelare.

TimeSplitters 2 FPS-Spel med stöd för 1-4spelare. I princip det bästa fps-spelet till GameCube (Metroid får räknas som FPA), iaf i multiplayer. Det finns otroligt många spelvarianter och inställningar så klarar du av att spela FPS på konsoll är detta spel verkligen värt att kolla upp.

Framtida skönheter:

Pikmin 2 Om du gillade Pikmin så kommer snart uppföljaren med coop-läge för 2st spelare.

Wario Ware Inc.Wario Ware är skitbra till GBA, och snart kommer det till GameCube med stöd för 1-4 spelare, det lär bli galet bra party-spel :D.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

PSO är hyfsat kul, MMORPG med 2 spelare. Låter lite b, men det funkar- Har dock allvarliga problem med kameran. Naruto är även det ett bra spel. Är dock inte så många moves att lära sig, men det går bra att lira mot varandra. Bäst är det om båda är haj på Animen/Mangan. Marioparty spelen har du med, 4:an är hyfsat billig nu. Dock roligare med mera folk.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

"MMORPG med 2 spelare"? motsäger inte det säg självt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är Splinter Cell - Pandora Tomorrow bra ifall någon har lirat de ?
Burnout 2 verkar ju bra annars ifall du gillar bilspel.
Final Fantasy - Crystal Chronicles verka också bra. Tror man kunde lira 1-4 pers på de.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
"MMORPG med 2 spelare"? motsäger inte det säg självt?

2 spelare lokalt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nån annan
...tror man kunde spela 4 på FF:CC

Alla som spelar Final Fantasy: Crystal Chronicles måste spela med en GBA, :\

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Är Splinter Cell - Pandora Tomorrow bra ifall någon har lirat de ?
Burnout 2 verkar ju bra annars ifall du gillar bilspel.
Final Fantasy - Crystal Chronicles verka också bra. Tror man kunde lira 1-4 pers på de.

Jag kan bara höjja ett varningens finger för FFCC, det skräpigaste jag har testat på länge. Dock satt jag men förhoppningar om ett nytt vanligt FF äventyr men ack då, det vart ett vanlig jävla hack n slash med en fin yta. Visst grafiken, Musiken är underbart. Spelkänslan är noll. Och att lira det multiplayer så måste jag hitta en som har en Gba ty med endast en så går det inte att köra. Men fan hellre Dark Alliance eller något i den stilen om man är på Pseudo Rpg äventyr. MMORPG med 2 spelare? Enklast förklarat så. Man kan ju förvisso spela över nätet men orka registera sig.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Soul Calibur II ska vara väldigt bra också om du gillar fighting. Och det kostar bara 129 kr på Webhallen just nu. [/B]

Vars på webhallen hittar du det till GC?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Vars på webhallen hittar du det till GC?

Som Rawis påpekade ovan så visade det sig tyvärr bara vara prissänkt på PS2- och Xbox-versionerna.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 0, samt Remake, nästan ett måste...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Resident Evil 0, samt Remake, nästan ett måste...

DOCK så går de inte att spela 2 player.

Permalänk

mmorpg för 2 spelare=rpg lr möjligtvis mrpg isf
men jag ska sluta tjata nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför har dom gjort så att man måste ha en GBA för att kunna lira multi på vissa spel ? Det är ju lite smått sjukt. Men klart dom känar ju pengar på de.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
DOCK så går de inte att spela 2 player.

Missade visst det i topicen, skylle på att jag har varit uppe 26h

Permalänk
Citat:

varför har dom gjort så att man måste ha en GBA för att kunna lira multi på vissa spel ? Det är ju lite smått sjukt. Men klart dom känar ju pengar på de.

en del gillar iden eftersom man får fördel också av att ha en extra skärm per spelare
själv har jag inte testat annat än till zelda ww och där orkade jag inte med det riktigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste nog säga att TimeSplitters2 är den sämsta dyngan jag spelat på länge.

Väldigt likt GoldenEye till N64 men det är ju trots allt samma skapare om jag inte minns helt fel.

Jag vill passa på att rekommendera: Metroid Prime, Resident Evil 0 m.fl., Sonic Mega Collection, F-Zero, Soul Calibur 2, Zelda WindWaker och Metal Gear Solid:Twin Snakes

Lycka Till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Metroid Prime 2 eller vad de nu skulle heta släpps ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ingen aning, men med lite tur så får man nog iaf lite mer info under e3.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag förstått det ska Metroid Prime 2: Echoes släppas i USA i slutet av året, om det blir så lär vi väl se det här några månader in på 2005.

Permalänk
Medlem

ajdå så sent :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Därför Nintendo inriktar sig på Japanska marknaden där GB:Advance är enormt. Japsarna gillar tydligen sånt, som de flesta vet så förpassade dom idén med MP för GB:A link, just för att japsarna inte spelar värst mycke MP utan är mer intresserade av att fippla med sina gameboys...

Permalänk

Läste Super Play förr och då gick det ju inte så bra för Nintendo med deras N64. Hur går det för Nintendo och deras Gamecube?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
PSO är hyfsat kul, MMORPG med 2 spelare. Låter lite b, men det funkar- Har dock allvarliga problem med kameran. Naruto är även det ett bra spel. Är dock inte så många moves att lära sig, men det går bra att lira mot varandra. Bäst är det om båda är haj på Animen/Mangan. Marioparty spelen har du med, 4:an är hyfsat billig nu. Dock roligare med mera folk.

PSO är kul om man har tangentbord och spelar online med 3 personer i grupp, annars blir det rätt segt imo.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Synd att det är anime också

Vad är det för fel på det? Då kan du ju döma de flesta SNES spel för att vara dåliga också.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

super smasch bros melee, starwarsspelen är också roliga att lira

Permalänk
Medlem

De jag skulle rekommendera som multiplayer spel är:
Super Smash Bros Melee
Super Monkey Ball 1 eller 2
Mario Kart Double Dash!!
1080 Avalanche
F-Zero GX
Mario Party (räcker med en del, helst den nyaste såklart)
Phantasy Star Online

Har säkert glömt något men det är de jag har som är roligast i multi