Permalänk

vad för sorts färg ska man måla med?

Ja, vad finns det för färger som är hållbara och inte repas lätt? Tänker framförallt på när man ska måla om datorchassi, men även annat.

Biltemas färg verkar inte hålla hur många lager man än sprejar...

Permalänk
Medlem

Hur många lager du än sprayar så håller det aldrig om förarbetet är dåligt gjort, färgen måste få fäste ordentligt!
Har själv målat ett chassi med biltemafärg och resultatet blev klart över förväntan. Det sitter som berget iaf!

Permalänk

det finns en guide, sök vettja

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

Hammarlack, penselfärg ja men det är riktigt rep- och slagtåligt. Det är inte svårt att få ett bra resulat. Sen att det skyddar mot rost är väl helt okej

Permalänk
Medlem

Albino det där är elakt när han frågar efter hjälp är det inte bara att säga om inte annat kan du säga till mig för jag har letat och hittar tmf ingen bra guid om hur man målar ett chassi

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk

så sant, många fräser så fort man frågar. Är inte ett forum till för frågor och svar och diskussioner?

Permalänk
Medlem

Bästa lacken är helt klart billack, men den är dyr.

Permalänk
Avstängd

Lastbilslack? Lol...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Nozzie varje gång jag har sett dig skriva nåt så har du _alltid_ skrivit lol

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Men ärligt grabbar funkar det inte bara skit bra med biltema lack?
om man slipar "kanske grundar :P" och sedan sprejar?

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Instämmer till fullo med TaTTaren - som jag skrev ovan så funkar biltemalack alldeles utmärkt för ändåmålet!
Det senaste jag målade med biltemalack var min filserver. Orkade inte slipa å jobba mig, finnish var inte prioriterat, så jag tvättade den ordentligt med avfettningsmedel, sen lackade jag rakt på och det har inte flagnat nånstans och ser fortfarande (ett halvår efter) lika fint ut som när det var nymålat.
Inget fel på biltemalack inte, bara ytan under är ren (vilket självklart gäller för all lack)! Är ytan fettig och skitig spelar det ingen roll hur bra/dyr färg man använder!