Se hur Fyndbörsen sköter garantiärenden.
Efter lite drygt elva månaders användande började fästena till lurarna
på mina Philips HP890 att spricka.
Då det var ca 1 månad kvar på garantin tog jag kontakt med Fyndbörsen
för att se ifall garantin täckte denna typ av skador.
Jag fick ett kort svar tillbaka där det stod att det bara var att skicka
in hörlurarna så skulle dom skicka nya.
Efter någon vecka hade jag fått mina nya hörlurar, men till min stora
förskräckelse märkte jag att även dessa var spruckna, direkt vid
leverans, trots att det var helt nya.
Jag tog återigen kontakt med Fyndbörsen och berättade om mitt problem.
Jag påpekade även att det skulle bli dyrt för mig att skicka in även dessa.
Till svar fick jag att det ända jag behövde göra var att ta kort på skadan,
samt att skriva ner ett nummer som stod på kartongen,
så skulle dom ordna så att jag fick ett par nya lurar.
Det hela slutade med att jag fick välja ett par nya lurar ur deras sortiment
och bara behöver betala mellanskillnaden.
Jag fick dessutom behålla mina Philipslurar med en spricka i,
vilka fortfarande går att använda.
Jag valde att ta ett par Koss pro 3aa för 995 kr, och fick då betala
450 kr i mellanskillnad. Fyndbörsen var då dessutom justa nog att
stå för frakten ifall jag förskottsbetalade dessa, vilket jag gjorde.
Nu har jag alltså mina Koss-lurar på väg, vilka jag fick för endast
450 kr för, inklusive frakt.
Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med hur Fyndbörsen
hanterade ärendet. Dom var mycket trevliga att ha att göra med
och jag kommer garanterat att handla där igen.
// Nisse