Nintendo gått i ide?

Permalänk
Medlem

Jasså, jag visste inte att ingen från Perfect Dark eller Goldeneye var kvar, isåfall är ju rare inte mycket för världen!!!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

De flesta hoppade nog till de där som gör Timesplitters serien. Free radical design eller vad de heter. De spelen ska vara rätt vassa har jag hört.

Permalänk
Medlem

Bi99uy: Kom ihåg att Conkers bad fur day var en jävla 64Mb kassett! (Tex Zelda spelen var på 32 Mb bara!) Typ 32Mb själva spelet och 32Mb hårdkomprimerad Nintendo-mp3-kopia-stolen-ljudfiler!

I övrigt, jag som var en av dom som köpte GameCube kort tag efter att skiten släpptes, känner mig faktiskt besviken på Nintendo, vad fan håller dom på med....det är ju ett jävla stort glapp mellan spelen, och lita fan på att dom spelen som kommer emellan inte är många alltså, och inga toppspel ens.

Numera äger jag ju en PS2:a också, vilket gör att jag är ändå lite tolerant mot Nintendo, passande så har jag ett par spel till att spela på PS2:an innan det tar slut (Sly Racoon, Castlevania och Maximo har jag inte spelat än).

Som sagt, Nintendo har tamijfan en konsoll till och ge och sen är det nog fan kört....om dom ska hålla på med den här jävla gameboy-advance-länka-ditt-spel-till-den-från-gamecuben-och-betala-massa-mer-pengar-för-att-få-ut-hela-spelets-innehåll-trots-att-du-redan-har-betalat-649kronor-för-skiten!

Jaja, Gamecuben säljer som smör nu (499:- kunde man ju hitta den för....känns ju tryggt att man betalade 2499:- ett tag sen hehe), men enda värdet är ju ifall man inte spelat toppspelen liksom, annars spelar det ingen roll....9/10 som gillar Zelda/Mario/Starfox/Metroid har ju redan konsollen eller spelat på annat håll, eller hur?

Framtiden får utvisa, skulle Nintendo *uka ur sig totalt så spelar det ingen roll för mig, då "måste" dom släppa sina Mario/Zelda/Starfox/Metroid licenser och göra dom till andra konsoller om dom ska tjäna några hackor, så jag har inget att förlora på det, tror inte på att Nintendo tar med sig rättigheterna till graven, inte efter att dom sett hur BRA det faktiskt gått för SEGA sen dom blev speltillverkare enbart, fan, dom tjänar ju ganska bra hackor, dom gör ju fan en och annan riktigt bra spel! (Monkeyball som bästa exempel på ett riktigt toppspel med egentligen enkel design!)

Framtiden får utvisa, /Morleon

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac
BRA GC-spel:

Animal Crossing
Harvest Moon: AWL
Luigis Mansion
Zelda: TWW
RE Remake
RE Zero
Metriod Prime
Mario Kart: DD
Eternal Darkness
F-Zero GX
SSX 3
Beyond Good and Evil
Soul Calibur
Metal Gear Solid: TTS
Final Fantasy: CC
Viewtiful Joe
Sonic Mega Collection
Skies Of Arcadia: Legends
Super Smash Bros Melee
Star Fox Adventures
Zelda: Collectors Edition
Pikmin
Ikaruga

Tycker det finns en hel del men, men.

Animal Crossing >> FAIL
Harvest Moon: AWL >> PASS
Luigis Mansion >> FAIL
Zelda: TWW >> FAIL
RE Remake >> PASS
RE Zero >> PASS
Metriod Prime >> PASS
Mario Kart: DD >> FAIL
Eternal Darkness >> PASS
F-Zero GX >> PASS
SSX 3 >> (inte exklusivt)
Beyond Good and Evil >> (inte exklusivt)
Soul Calibur >> (inte exklusivt)
Metal Gear Solid: TTS >> PASS
Final Fantasy: CC >> INTE PROVAT
Viewtiful Joe >> PASS
Sonic Mega Collection >> FAIL (roligare på mega drive, kontrollen passar inte)
Skies Of Arcadia: Legends >> (inte exklusivt, bättre när det kom till DC)
Super Smash Bros Melee >> FAIL (Samma som 64 versionen, fast snyggare)
Star Fox Adventures >> FAIL (Blatant Zelda rip-off som dessutom är sämre)
Zelda: Collectors Edition >> PASS (Fast kontrollerna är sämre än de på 64 [OoT])
Pikmin >> FAIL
Ikaruga >> PASS

10 av dem spelen klarade sig genom mina kriterier.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag har alltid tyckt om Nintendo men jag tror inte att de kommer upp i snes klass igen, eller ens Nintendo64's. Max en konsoll till från dem om inte Miyamoto släpper något i samma klass som Super Mario 64 eller Zelda: Ocraina of time, och lyckas han med det är han helt underbar!

Samma klass som NES menar du väl? Jag köpte aldrig SNES när det kom utan det blev Sega Megadrive som var mycket bättre. Men NES slog ingen.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Men snes var ju helt ofantligt kul, iallafall hos en kompis

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Rock'n Roll Racing 2 ! snälla nintendo vill ha!

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
10 av dem spelen klarade sig genom mina kriterier.

Verkligen inte illa om kriterierna inte släpper igenom spel som Wind Waker...

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem

Nintendos målgrupp har ju alltid varit mer barn än ungdomar så det kanske är fel konsol helt enkelt?

Visa signatur

//Uben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solomoniac
Verkligen inte illa om kriterierna inte släpper igenom spel som Wind Waker...

Nix. Tyckte inte att spelet var roligt. Så lätt är det.
(För att förtydliga så är OoT det bästa spelet som någonsin gjorts till en konsol)

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Re: Nintendo gått i ide?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
*snipp*

Battle of Olympus
*snipp*

Däggel!!! det spelet var ju as ball!

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Shadowrun.

Görs det inte en uppföljare på detta spel så lackar jag ur totalt.

Dem hade ju planer på att göra en uppföljare fast det sket sig ju (detta var till snes då)

Mums det spelar var något extra. Gillar att det kom ut på svenska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Mums det spelar var något extra. Gillar att det kom ut på svenska

Ja, spelet var för jävla bra.
Hoppas det kommer en uppföljare.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reVer
Rock'n Roll Racing 2 ! snälla nintendo vill ha!

Det var iofs Blizzard som gjorde det spelet.

Spel som jag äger:

Bomberman generation
F-Zero GX
Ikaruga
Mario Kart: Double dash
Metal Gear Solid: The twin snakes
Metroid Prime
Resident Evil Zero
Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil 3
Resident Evil: Code Veronica X